اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

مساجد جهت دهنده حرکت‌های اجتماعی و سیاسی هستند

نماینده ولی‌فقیه در فارس گفت: مسجد مبنای حرکت و جهت‌دهنده است نه اینکه سیاسیون برای آن تصمیم بگیرند پس انتظار همفکری با جریان و جناح سیاسی خاص از سوی مساجد، صحیح نیست .

مساجد جهت دهنده حرکت‌های اجتماعی و سیاسی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت‌الله لطف‌الله دژکام عصر امروز در نشست شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس بیان کرد: علی‌رغم همه مشکلات و محدودیت‌ها اما کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مراکز خوب و تاثیرگذاری بوده‌اند.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه روزانه مسائل کانون‌های فرهنگی و هنری فارس را دنبال می‌کنم، به نقش مسجد به عنوان یک نهاد دینی اشاره و اضافه کرد: چه حاکمیت اسلامی داشته باشیم چه نه، مسجد نقش خود را ایفا کرده و می‌کند چرا کخ در واقع مسجد مبنای ایجاد حاکمیت دینی است.

وی ادامه داد: اگر مسجد یک نهاد دینی باسابقه و باعظمت است پس باید کارهای درون مسجد را بر پایه دستورات الهی سامان دهیم.

آیت‌الله دژکام با اشاره به چگونگی ارتباط مسجد با دولت و حاکمیت گفت: آبادی مسجد به کسی است که ایمان داشته و به روز قیامت معتقد باشد اما عموما وقتی فضای گفتمانی برایمان ایجاد می‌شود به سمتی می‌رویم که توجه به روز قیامت به اولویت‌های آخرمان تبدیل می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در فارس با تاکید بر این نکته که مساجد باید کانون توجه به روز قیامت باشند، گفت: باید اطلاع رسانی مناسب در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در این باره ایجاد شود و اینکه گفته می‌شود مدیریت‌ها باید شفاف باشد، بدین معنا است که باید از کانال اطلاع رسانی دنبال شود.

آیت‌الله دژکام با تاکید بر اینکه باید برای شفافیت حساب و کتاب قائل شویم، افزود: در تصمیم‌‌گیری مدیریتی تا چیزی به نتیجه نرسیده، مدیر نباید اظهارنظر کند اما اگر آن کار نتیجه داد باید پاسخی برای آن داشته باشد.

او با بیان اینکه اگر اطلاع رسانی‌ به خوبی انجام شود ممکن است افراد با هم تعامل بهتری پیدا کنند، گفت: اطلاع رسانی مقدمه بصیرت است.

امام جمعه شیراز تاکید کرد که شبکه مساجد در فارس باید یکپارچه باشد تا همگان از فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مطلع شوند.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه ارتباط بیشتر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد موجب نتیجه بخش بودن اقدامات می‌شود، افزود: علت اصلی اینکه رقبا میدان‌داری می‌کنند این است که کسی را با تفرقه در مقابل ذهن دیگری قرار می‌دهند.

او با تاکید بر اینکه ولایت سازمان دهنده فعالیت کانون‌های مساجد است، به نقش مسجد با شکل گیری انقلاب و حکومت جمهوری اسلامی در ایران هم اشاره و تصریح کرد: مسجد مبنای حرکت و جهت‌دهنده است نه اینکه سیاسیون برای آن تصمیم بگیرند.

آیت‌الله دژکام ادامه داد: تصور اینکه بودجه‌ای به مساجد داده شود و توقع همفکری با جریان و جناح سیاسی داشته باشند صحیح نیست و هیچ گاه مسجد و طلبه ما این گونه نبوده است.

او با تاکید بر اینکه مسجد باید راه دولت را ترسیم کند، گفت: وظیفه دولت حمایت از مسجد است اما اینکه توقع کند که در جاهایی مسجد توجیه کننده کارهای نادرست دولت باشد، قابل پذیرش نیست.

نماینده ولی‌فقیه در فارس با بیان اینکه پاکت‌هایی که پس داده می‌شود معنی دارد و به معنای این است که تحت حمایت و بلیت کسی نیستیم، گفت: ما نمی‌توانیم توجیه گر باشیم و به بهانه کمک از یک جریان سیاسی، از کسی حمایت کنیم.

آیت‌الله دژکام افزود: ضرورت دارد نشست‌هایی مبنی بر «چگونگی تعریف ارتباط مسجد با دولت» در دستور برگزاری در آینده قرار گیرد.

او همچنین با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بر برگزاری انتخابات پر شور و خوب تاکید کرده‌اند، گفت: انتخاب خوب یعنی وقتی کسی مسئول شد دستور خدا بیش از دنیا و دیگران برای او اهمیت داشته باشد و این شخص هرگز حق مسجد را تضعیف نخواهد کرد.

نماینده ولی‌فقیه در فارس خاطرنشان کرد که فعالیت مغفول مانده فرهنگی در جامعه باید توسط کانون‌های فرهنگی هنری مساجد دنبال شود.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول