اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

ضرورت توجه بیشتر آموزشی به مناطق محروم و کم‌برخوردار / اجرای طرح یاریگران آموزش برای جلوگیری شکاف آموزشی

استاندار آذربایجان‌شرقی، عدالت آموزشی را جزو نیازهای ضروری در حوزه تعلیم و تربیت عنوان کرد و گفت: باید در زمینه برخورداری از امکانات و فضاهای آموزشی، توجه بیشتری به مناطق محروم و کم‌برخوردار صورت گیرد.

ضرورت توجه بیشتر آموزشی به مناطق محروم و کم‌برخوردار / اجرای طرح یاریگران آموزش برای جلوگیری  شکاف آموزشی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدرضا پورمحمدی امروز (دوشنبه) در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با حضور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه آذربایجان‌شرقی جزو استان‌های برتر در عرصه مدرسه‌سازی و جلب مشارکت خیران است، اظهار داشت: با وجود کارهای خوبی که در این عرصه انجام شده، اما هنوز هم شاهد عدم تعادل در برخورداری از امکانات آموزشی در سطح استان هستیم.

وی خاطرنشان کرد: طرح آجر به آجر، یک کار فرهنگی و ارزشمند برای جلب مشارکت عموم مردم در امر مدرسه‌سازی است و در کنار چنین اقداماتی باید بحث عدالت آموزشی و توجه بیشتر به مناطق محروم و کم‌برخوردار نیز بیشتر از قبل مورد توجه قرار گیرد.

استاندار آذربایجان‌شرقی همچنین با قدردانی از اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان از سوی وزارت آموزش و پرورش، گفت: تاکنون به دلایل مختلف، آن‌چنان که باید به جایگاه قشر فرهنگی در کشور ما توجه نشده و باید دست به دست هم دهیم تا جایگاه معلمان در کشور ارتقا یابد.

پورمحمدی همچنین از اقدامات وزارت آموزش و پرورش در دوران کرونا قدردانی کرد و یادآور شد: راه‌اندازی شبکه شاد یک کار بزرگ و الگوسازی خوبی برای آموزش مجازی بود و این شبکه در دوران بعد از کرونا نیز می‌تواند نقش مهمی در توسعه آموزش داشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی هم در این جلسه با بیان اینکه در یک سال گذشته جریان آموزش به صورت پویا، مستمر و باکیفیت در استان اجرا شده است، افزود: شبکه شاد به عنوان دستاوردی بزرگ و ماندگار، مسیر آموزش مستمر مدرسه‌ای را برای دانش‌آموزان فراهم کرد.

جعفر پاشایی افزود: در راستای جلوگیری از شکاف آموزشی و احتمال افت دسترسی دانش‌آموزان به امکانات آموزشی، طرح ابتکاری یاریگران آموزش با حمایت استاندار در استان اجرا شد و در کنار آن طرح سنجش‌گران برای ارزیابی میزان دسترسی کمی و کیفی معلمان و دانش‌آموزان به امکانات آموزشی در سطح استان و منطقه به اجرا درآمد.

در حاشیه این جلسه، تفاهم‌نامه همکاری برای توسعه خدمات آموزشی، فرهنگی و تربیتی رایگان برای کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست مناطق ده‌گانه شهرداری تبریز و نواحی پنج‌گانه آموزش و پرورش این شهر به امضای شهردار تبریز، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی و مدیرعامل انجمن حکمت رسید.

انتهای پیام/۶۰۰۱۷/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول