اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

30 درصد دانش‌آموزان کشور چاق هستند

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه با اجرای طرح کوچ ،توده بدنی 13 میلیون و 300 هزار دانش‌آموز اندازه گرفته شده است و حدود 30 درصد دانش‌آموزان چاق هستند یا اضافه وزن دارند، گفت: بسیاری از بیمارى‌ها تحت تاثیر چاقی افزایش پیدا می‌کند.

30 درصد دانش‌آموزان کشور چاق هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محسن حاجی‌میرزایی امروز در مراسم افتتاح دهکده ورزش دانش‌آموزی در تبریز ضمن تبریک مبعث پیامبر اکرم، اظهار داشت: پیامبر(ص) یک معلم بود که براى تربیت انسان‌ها در سخت‌ترین موقعیت‌ها قرار گرفت و این شرافت و افتخار بزرگى است که ما معلمان ادامه‌دهنده راه پیامبران در امر تعلیم و تربیت هستیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه جامعه با آگاهى رونق پیدا می‌کند و نقطه آغاز زندگى است، گفت: مدرسه و خانه دو کانون مهم فهمیدن هستند، نخستین بارقه‌های فهم در خانه ظهور و در مدرسه قوام پیدا می‌کند.

وی افزود: همه کسانی که در ساخت مدرسه سهیم هستند در حقیقت در ساخت جامعه و آینده  و همه مظاهر سازندگى و پیشرفت در کشور سهیم هستند.

حاجی‌میرزایی تاکید کرد: سلامت و تربیت جسمی همانند تربیت روانی، اجتماعى، اخلاقی، سیاسی و اقتصادی یک وزن دارد و بخشی از فرآیند تربیت است.

وزیر آموزش و پرورش با مطرح کردن این موضوع که ورزش ساعت فراغت نیست، ورزش کلاس یادگیرى است، تصریح کرد: یادگیری‌هایی که در پرتو ورزش انجام می‌شود، عمیق تر از یادگیرى تئورى است.

وی یادآور شد: ورزش با تجربیات مهمی چون کارگروهی و جامعه‌پذیری همراه است و زمینه‌ساز تسهیل یادگیرى در ارکان دیگر است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه با اجرای طرح کوچ، توده بدنی 13 میلیون و 300 هزار دانش‌آموز اندازه گرفته شده است و حدود 30 درصد دانش‌آموزان چاق هستند یا اضافه وزن دارند، گفت: بسیاری از بیمارى‌ها تحت تاثیر چاقی افزایش پیدا می‌کند.

حاجی‌میرزایی اضافه کرد: تنها موردى که دانش‌آموزان را تهدید می‌کند، کرونا نیست و ما باید تعادل هوشمند بین ملاحظاتی که از نظر کرونا دانش‌آموزان را  تهدید می‌کند و سایر آسیب‌های دیگر ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: در شاد زنگی به‌نام ورزش صبحگاهى داریم که دانش‌آموزان هر روز با مراجعه به آن می‌توانند روز خود را با ورزش شروع کنند.

وزیر آموزش و پرورش ابراز داشت: هیچ افتتاحی جذاب‌تر از افتتاح واحد آموزشی نیست، چرا که افتتاح مدرسه یعنی آینده‌سازی و گامی بزرگ براى عدالت و به ویژه عدالت آموزشى است.

حاجی‌میرزایی در پایان خاطرنشان کرد: نقش خیران در توسعه فضاهای آموزشی نقش برجسته‌ای است و قطعا از تلاش خیران حمایت و تقدیر خواهد شد.

انتهای پیام/۶۰۰۰۱/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول