اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

ایجاد ۱۴۰۰ فرصت شغلی برای بانوان استان سمنان

مشاور امور بانوان رئیس کمیته امداد گفت: هم‌افزایی مسؤولان منجر به ایجاد یک‌هزار و ۴۰۰ فرصت شغلی ویژه بانوان استان سمنان شد.

ایجاد ۱۴۰۰ فرصت شغلی برای بانوان استان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، مریم کارگر نجفی عصر امروز در جشن ایجاد یک‌هزار و ۴۰۰ فرصت شغلی برای بانوان استان سمنان که در سالن یادگار امام (ره) استانداری سمنان برگزار شد، اظهار کرد: هم‌افزایی مسؤولان منجر به ایجاد ۱۴۰۰ فرصت شغلی ویژه بانوان استان سمنان شده است و بانک‌ها کمک شایانی در پرداخت تسهیلات داشتند.

وی با بیان اینکه ایجاد درآمد باثبات برای بانوان در مشاغل مورد تأکید است، اضافه کرد: ایجاد اشتغال یکی از کارهای سخت است و سخت‌تر برای زنان به‌خصوص برای کسانی که سطح سواد پایین‌تری قرار دارند.

مشاور امور بانوان رئیس کمیته امداد افزود: یک‌سوم زنان سرپرست خانوار کشور تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند که ۶۳ درصد از مددجویان عادی و ۵۳ درصد در قالب تبصره ۱۴ را بانوان تشکیل می‌دهند.

کارگر نجفی با بیان اینکه در تمام فعالیت‌های کمیته امداد، توجه به خانواده مورد تأکید است، ادامه داد: توسعه اشتغال خرد خانگی به دلیل تحکیم بنیان خانواده مورد تأکید کمیته امداد است.

وی تصریح کرد: کمیته امداد استان سمنان تاکنون با ارائه طرح‌های نوین گام‌های مؤثری در توانمندی مددجویان برداشته و این طرح‌ها در آستانه ملی شدن است.

پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه برای اشتغال‌زایی

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان نیز در این مراسم اظهار کرد: ۸۰۰ فرصت شغلی برای بانوان تحت حمایت و کارآفرینان عرصه اشتغال از محل پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال پرداخت‌ شده است.

محسن مسعودیان‌راد ادامه داد: ۴۷۸ فرصت شغلی از محل تسهیلات اشتغال‌زایی طرح‌های اشتغال پرداخت و ۱۲۲ نفر از بانوان از طریق به‌کارگیری کاریابی‌ها در بنگاه‌های اقتصادی مشغول به کار شدند.

وی بیان کرد: ۵۰۰ نفر از بانوان جویای کار تحت حمایت آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای، برای ورود به عرصه تولید آماده شدند.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان گفت: استعدادسنجی، آموزش مهارت‌های شغلی، پرداخت تسهیلات، نظارت سه تا پنج‌ساله بر طرح اشتغال ایجادشده، پرداخت تسهیلات مجدد در صورت گسترش یا راکد شدن طرح تا خودکفا شدن مجری طرح اجرا می‌شود.

تلاش کمیته امداد برای شکوفایی استعدادها

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان نیز در این مراسم اظهار کرد: دستگاه‌هایی مانند کمیته امداد که برای باورها و شکوفا کردن استعداد افراد کمک می‌کنند، باید حمایت شوند.

فاطمه منصوری افزود: تلاش‌های این نهاد حمایتی قابل‌تقدیر است و برنامه‌های کمیته امداد استان سمنان با یک برنامه هدفمند و مدیریت منسجم، رفع فقر را در پی دارد.

وی گفت: طبق گزارش اعلامی، ۴۰ درصد اشتغال ایجادشده توسط کمیته امداد با تعداد یک‌هزار و ۴۰۰ فرصت شغلی به بانوان اختصاص داده شده است و هرکدام از مجریان این طرح‌ها تعدادی افراد دیگر را مشغول به کار کردند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان با بیان اینکه با توجه به شرایط شیوع کرونا، تهدیدها باید به فرصت، خلاقیت و نوآوری مبدل شود، افزود: دغدغه ارتقای جایگاه بانوان توسط استانداری وجود دارد.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول