اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

مبارزه با علف‌های هرز در ۲۳ هزار هکتار مزارع گندم و جو مازندران

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران از مبارزه شیمیایی با علف‌های هرز در 23 هزار و 407 هکتار از مزارع گندم و جو استان خبر داد.

مبارزه با علف‌های هرز در ۲۳ هزار هکتار مزارع گندم و جو مازندران

عبدالرحمن زاغی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ساری با اشاره به اینکه امسال مبارزه شیمیایی علیه علف‌های هرز در ۲۳ هزار و ۴۰۷ هکتار از مزارع گندم و جو استان مازندران انجام شد، اظهار کرد:  مبارزه با علف‌های هرز در ۲۰ هزار و ۹۰۴ هکتار از مزارع گندم مازندران صورت گرفته است.

وی گفت: مبارزه علیه علف‌های هرز پهن برگ در ۷ هزار و ۸۴ هکتار، کشیده برگ در ۹ هزار و ۴۹۳ هکتار و توام در ۴ هزار و ۳۲۷ هکتار از مزارع گندم مازندران انجام شده است.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: مبارزه با علف‌های هرز در مزارع گندم استان با استفاده از سموم گرانستار، توفوردی، تاپیک، آکسیال، اتللو، آتلانتیس، تیفیس و ویکیلیس انجام شده است.

وی با اشاره به مبارزه با علف‌های هرز در ۲ هزار و ۵۰۳ هکتار از مزارع جو مازندران، گفت: مبارزه علیه علف‌های هرز پهن برگ در یک هزار و ۸ هکتار، کشیده برگ در یک هزار و ۴۵۵ هکتار و توام در ۴۰ هکتار از مزارع جو استان با استفاده از سموم گرانستار، توفوردی، آکسیال، پوماسوپر و دیالان سوپر انجام شده است.

انتهای پیام/۸۶۰۳۵/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول