اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

سرود و نمایش فعالیت هایی غیر مستقیم برای انتقال آموزه های تربیتی هستند

معاون پرورشی و فرهنگی سرود و نمایش را روش هایی برای انتقال غیر مستقیم آموزه های تربیتی به دانش آموزان دانست.

سرود و نمایش فعالیت هایی غیر مستقیم برای انتقال آموزه های تربیتی هستند

به گزارش خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، علیرضا کاظمی با اشاره به برگزاری برنامه‌های هفته سرود و نمایش در شبکه شاد گفت: وزارت آموزش و پرورش مهمترین نهاد تعلیم و تربیت رسمی و عمومی متولی فرآیند تعلیم و تربیت درهمه ساحت‌ها و گسترش و ارتقای اثربخشی و افزایش کارایی همه جانبه در برنامه آموزشی و تربیتی است.

وی افزود: اهتمام به ترویج برنامه های مدرسه محور، توسعه فعالیت های جمعی و مشارکت، ایجاد نشاط در محیط مدرسه از جمله ضروریاتی است که در ذیل فعالیت‌های فرهنگی و هنری محقق می‌شود.

کاظمی خاطرنشان کرد: هنر های تاثیر گذاری همچون نمایش و سرود آوازهای جمعی که از علایق مورد توجه دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی است به خوبی می‌تواند آموزه‌ها و مفاهیم تربیتی و درسی را به طور غیر مستقیم انتقال دهد و به تقویت روحیه جمع گرایی، کار گروهی و نشاط در مدرسه به خدمت گرفته شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش افزود:سرود و نمایش با کاهش حس خودمحوری، افزایش میزان تحمل آنان در برابر دیگران، تقویت روحیه کنجکاوی و جسارت تجربه کردن و ابتکار عمل در برابر جمع به رشد و تعالی دانش آموزان منجر می شود.

وی با توجه به تعطیلی مدارس به علت شیوه بیماری کرونا خاطرنشان کرد: اکنون نیز در نظر داریم با برگزاری هفته سرود و نمایش با بهره گیری از ظرفیت عظیم فضای مجازی به عنوان اصلی ترین و تاثیرگذارترین کانون حضور فعلی دانش آموزان به این مهم مبادرت کنیم و با این حرکت گسترده زمینه ارتقاء مهارت های فردی و اجتماعی و ارتقاء هویت ملی دینی و انقلابی دانش‌آموزان را فراهم کنیم.

برنامه‌های هفته سرود و نمایش مدارس که با شعار «هر مدرسه یک سرود یک نمایش» ابلاغ شده است با استفاده از ظرفیت های بومی و محلی و بهره مندی از تخصص فرهنگیان دانش آموزان و اولیا علاقمند در جهت تربیت نسلی پویا شاداب و بانشاط در شبکه شاد اجرا می شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول