اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

آموزش اساسی‌ترین برنامه هیات ورزش‌های همگانی کردستان است

رئیس هیات ورزش‌های همگانی استان کردستان گفت: برنامه اساسی هیات در راستای آموزش همگانی و تعلیم و تربیت مربیان ویژه رشته‌های مختلف هیات، هموار کردن فعالیت اقشار مختلف مردم و شرکت در فعالیت‌های بدنی و برطرف نمودن کم‌تحرکی در جامعه است.

آموزش اساسی‌ترین برنامه هیات ورزش‌های همگانی کردستان است

ساسان اسعدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: ورزش همگانی یک رشته خاص نبوده و از 60 کمیته در قالب سه سازمان فعالیت می‌نماید که شامل سازمان ورزش‌های تفریحی و رقابتی، سازمان آمادگی جسمانی و روش‌های تمرینی و سازمان توسعه فعالیت بدنی است که با توجه به پتانسیل استان اکثر کمیته‌ها در سراسر استان فعال بوده و آماده سرویس‌دهی به مردم است.

رئیس هیات ورزش‌های همگانی استان کردستان در زمینه فعالیت‌های این هیات در دوران کرونا هم خاطرنشان کرد: در دوران کرونا به صورت مجازی و به صورت حضوری با شرایط صحیح و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله در فضای مجازی برنامه وقت ورزش، طرح آوای ورزش در همسایگی به صورت حضوری ـ پیلاتس، شرکت در مسابقات بازی‌های کودکان، بازی‌های الکترونیک، داژبال، کتل بل و ورزش روزانه که همگی در سطح کشور مقام کسب نمودند، فعالیت‌های انجام می‌شود.

وی افزود: طرح نذر ورزش، تفاهم‌نامه با اداره زندان‌ها، تفاهم‌نامه با دانشگاه آزاد، طرح ساختار قامتی بانوان به صورت فیزیکی و حضور در روستاها و برگزاری کلاس ویژه مربیان پیلاتس و آمادگی جسمانی، یوگا، پویش سراسری آماده‌باش که در چند بخش پویش مقام‌های اول تا سوم و شایسته تقدیر را کسب نمودیم از جمله دیگر فعالیت‌های این هیات در دوران کرونا بود.

اسعدی در زمینه دغدغه‌ها و مشکلات این هیات گفت: تمام دغدغه هیات حضور این مهمان ناخوانده یعنی ویروس کرونا است و همچنین عدم پشتیبانی و اعتقاد به ورزش همگانی از سمت مسئولین استان به استثناء مدیرکل ورزش و جوانان استان که تنها حامی هیات با تمام مشکلات موجود بوده است.

رئیس هیات ورزش‌های همگانی کردستان ادامه داد: برنامه اساسی آینده هیات در راستای آموزش همگانی و تعلیم و تربیت مربیان ویژه رشته‌های مختلف هیات، هموار کردن فعالیت اقشار مختلف مردم و شرکت در فعالیت‌های بدنی  و برطرف نمودن کم تحرکی و چاقی مفرطی که در جامعه وجود دارد، ترغیب صدا و سیما در جهت ارائه برنامه‌های آموزشی به زبان ساده برای تمام مردم بخصوص قشر کم درآمد جامعه است.

وی افزود: اکثر مردم به وضعیت جسمانی خود ارزش نهاده و این مهم در مسیرهای مختلف پیاده‌روی شهرستان‌های استان به چشم می‌خورد و از ازدحام در کلاس‌های آمادگی جسمانی، یوگا، ایروبیک، پیلاتس و حتی رشته‌های جدید مانند داژبال ،کتل بل و فریزبی مشهود است.

اسعدی به برگزاری مسابقات استانی کتل بل، وبینار کشوری یوگا و کلاس ساختار قامتی بانوان استان اشاره کرد و از کسب مقام اول و سوم بازی‌های الکترونیک کشوری استان خبر داد. 

وی گفت: انتخاب استان کردستان به عنوان استان برگزیده در منطقه غرب جهت استعدادیابی کودکان در کمیته بازی و ورزش کودکان و کلاس مربیگری رشته بازی و ورزش کودکان با توجه به تعداد زیاد کمیته‌های هیات از جمله فعالیت‌های هیات ورزش‌های همگانی استان کردستان است.

انتهای پیام/ ۲۳۳۰/۸۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول