اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

ورود سامانه بارشی از پنجشنبه به آذربایجان شرقی/ برف و سرما در راه آذربایجان

مسوول روابط عمومی هواشناسی استان آذربایجان شرقی،‌ از نفوذ سامانه بارشی فعالی از روز پنجشنبه به استان خبر داد.

ورود سامانه بارشی از پنجشنبه به آذربایجان شرقی/ برف و سرما در راه آذربایجان

افشین ابراهیمی مسوول روابط عمومی هواشناسی استان آذربایجان شرقی  امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت:  ‌نقشه های پیش‌یابی هواشناسی نشان می دهد سامانه بارشی از روز پنجشنبه 21 اسفند ماه وارد استان شده و تا روز شنبه 23 اسفند  تمام نواحی استان بویژه نواحی شمالی را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی با اشاره به رگبار باران و رعد و برق افزود: آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها و احتمال اصابت صاعقه دور از انتظار نبوده و توصیه می شود از سفر های غیر ضروری و صعود به ارتفاعات اجتناب گردد.

ابراهیمی با اشاره به بارش برف در نواحی سردسیر و کولاک برف و مه در نواحی کوهستانی گفت: لغزندگی و اختلال در تردد جاده ای و مسدود شدن برخی راه های روستایی(بویژه منطقه ارسباران) پیش بینی می شود و توصیه می گردد اقدامات پیش گیرانه در مورد برف روبی گردنه ها و جاده ها انجام گیرد.

وی با اشاره به وزش باد گاهی تا شدید، بیان کرد: احتمال پرتاب اشیا و سقوط اجسام و تابلوهای تبلیغاتی و شکستن سرشاخه های درختان در اثر وزش باد شدید دور از انتظار نبوده و توصیه می شود از ساختمان های نیمه کاره و ایستادن در مکان هایی که احتمال سقوط اجسام وجود دارد دوری کنید.

مسوول روابط عمومی هواشناسی استان تاکید کرد: به هم استانی‌ها توصیه می‌شود اقدامات پیشگیرانه لازم جهت جلوگیری از حوادث و خسارات احتمالی بعمل آید.

انتهای پیام/60001/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول