اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

ضعف یادگیری در مقطع ابتدایی باید جبران شود/احتمال تدوین برنامه‌های آموزش حضوری در تابستان

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: با توجه به نتیجه بررسی‌های پایان سال اگر لازم باشد برای تدوین برنامه‌های جبرانی در فرصت تابستان اقدام خواهد شد.

ضعف یادگیری در مقطع ابتدایی باید جبران شود/احتمال تدوین برنامه‌های آموزش حضوری در تابستان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، رضوان حکیم‌زاده صبح امروز در آیین افتتاح استودیو آموزشی در چهارمحال و بختیاری گفت: علی‌رغم شرایط کرونایی آموزگاران و مدیران توانستند با رهبری و مدیریت جریان آموزش را تداوم بخشند و برنامه‌ها را همانند شرایط عادی برگزار کنند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش افزود: فراهم شدن بستر فضای مجازی برای ارائه آموزش‌ها فرصت خوبی بود و اجازه نداد که جریان آموزش تعطیل شود اما با توجه به ویژگی‌های کودکان در دوره ابتدایی و ارزشی که آموزش حضوری برای افزایش مهارت‌های ارتباطی، ابعاد اجتماعی، تربیت و دوست‌یابی دارد مدرسه می‌تواند مکان بهتری برای فضای مجازی باشد.

برنامه‌ریزی برای جبران آموزش در تابستان در صورت نیاز

وی اظهار داشت: همکاران در آموزش ابتدایی به جهت اینکه باید مهارت پایه سواد را یاد بگیرند در کنار فضای مجازی، فضایی را فراهم کنند که هرچند کوتاه بتوانند یادگیری دانش‌آموزان در این پایه‌های حساس را مورد بررسی قرار دهند تا در صورت نیاز فرصت جبران لحاظ شود.

حکیم‌زاده با بیان اینکه هرگونه ضعف در یادگیری دانش‌آموزان می‌تواند تاثیر در آینده آنان داشته باشد، عنوان کرد: در بررسی‌های متعددی که انجام شد متوجه شدیم در خانواده‌هایی که میزان کمک به دانش‌آموزان کمتر است دانش‌آموزان دچار ضعف هستند و مصمم هستیم آموزش‌ها را به صورت حضوری انجام دهیم که باتوجه به نتیجه بررسی‌های پایان سال اگر احتیاج بود برنامه‌های جبرانی تدوین شود تا از فرصت تابستان استفاده شود.

توجه خاص به معلمان ابتدایی در رتبه‌بندی معلمان

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در رتبه‌بندی به صورت خاص معلمان ابتدایی مورد توجه قرار گرفتند اما بر اساس مقررات و تعریف خاصی که از مناطق داریم که برخی مناطق سخت هستند و قانو‌ن‌گذار مشخص کرده است که چه کسانی مشمول احکام ویژه باشند که تصمیم وزارت‌خانه نمی‌باشد.

وی در خصوص بازگشایی مدارس به صورت حضوری توضیح داد: بازگشایی مدارس قابل پیش‌بینی نیست و تابع شرایط ویروس کرونا در کشور است که وزارت آموزش و پرورش  آمادگی دارد با توجه به تجربه کسب شده در دو سال گذشته آموزش را شروع کند و در صورت ادامه شرایط کرونایی به صورت مجازی آموزش‌ها ادامه دارد.

تولید محتوا برای پایه سوم ابتدایی در سراسر کشور توسط چهارمحال و بختیاری

در ادامه فرحناز قائدامینی گفت: در دوران کرونا اقدامات خوبی توسط همکاران در آموزش و پرورش انجام شد که استان سرآمد شد به طوری که ۹۰ درصد دانش‌آموزان استان ما با جمعیت روستایی بالا و مناطق صعب‌العبور در ایام کرونا در مدارس حاضر شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری بیان کرد: فعالیت‌های استان در بخش‌های مختلف باعث شد وزرات آموزش و پرورش به استان اعتماد کند و بر‌نامه‌های متعدد را با مدیریت استان انجام دهد که تولید محتوا برای پایه سوم ابتدایی در کشور به عهده استان ما بود هم‌چنین پس از آن مدیریت بر کل محتواهای تولید شده کشور نیز بر عهده ما قرار گرفت.

ایجاد استودیو آموزشی دانش‌آموزان استثنایی در استان

وی ادامه داد: طرح شایستگی و اقدام برای توانمندسازی معلمان ابتدایی نیز به استان ما واگذار شد و در کرونا هیچ‌کدام از فعالیت‌های دانش‌آموزان تعطیل نشد و فعالیت‌ها ادامه داشت به طوری که از ابتدای تعطیلی مدارس همکاران نسبت به تولید محتوا اقدام کردند و همین امر باعث ایجاد استودیوی آموزشی شد.

قائدامینی اظهار داشت: با توجه به عملکرد خوب استودیو آموزشی وعده ایجاد استودیو آموزشی توسط معاون وزیر آموزش‌و‌پرورش برای دانش‌آموزان استثنایی نیز داده شد که این مهم نیز به سرعت ایجاد می‌شود و ۵۰ میلیون تومان برای تجهیز به این استودیو اختصاص یافت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: استودیو آموزشی از نظر طراحی هزینه‌ای برای آموزش و پرورش نداشته و توسط همکاران انجام شد و ما فقط یکصد و ۷۰ میلیون تومان تجهیزات هزینه کردیم و در نطر داریم برای تولید محتوای متوسطه نیز استودیویی تهیه شود.

انتهای پیام/ ۶۸۰۳۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول