اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

رونق اقتصادی در کشور با ایجاد و افزایش ظرفیت بنادر تجاری در مکران‌

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به تجارب گذشته در توسعه بندر چابهار، یکی از حوزه های کلیدی که می تواند کشور را به رونق اقتصادی در طول سواحل مکران برساند، ایجاد و افزایش ظرفیت بنادر تجاری در طول این سواحل است.

رونق اقتصادی در کشور با ایجاد و افزایش ظرفیت بنادر تجاری در مکران‌

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی ، محمد راستاد اظهار داشت: بر اساس بررسی های صورت گرفته از سوی سازمان بنادر، کشور تا افق ۱۴۲۴ حداقل به دو برابر ظرفیت فعلی برای بنادر تجاری خود نیازمند است.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: بنابراین‌ باید از حدود ۳۰۰ میلیون تن به بیش از ۶۰۰ میلیون تن ظرفیت در بنادر تجاری خود دست یابیم.

وی با اشاره به اینکه بنادر تجاری‌ به عنوان زیرساخت مهم توسعه و مراکز ایجاد اشتغال، ارزش افزوده و درآمد فعالیت می کنند، اظهار کرد: سازمان بنادر و دریانوردی باید بتواند با ایجاد و توسعه بنادر تجاری در سواحل مکران یک گام اساسی و راهبردی برای رسیدن به اهداف تببین شده بردارد.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: با توجه به تجارب گذشته در توسعه بندر چابهار، یکی از حوزه های کلیدی که می تواند کشور را به رونق اقتصادی در طول سواحل مکران برساند، ایجاد و افزایش ظرفیت بنادر تجاری در طول این سواحل است.
 
راستاد با اشاره به اینکه تمرکز سازمان بنادر و دریانوردی در توسعه سواحل مکران، بر بنادر تجاری است، گفت: هم اکنون بنادر کوچک متعددی در طول سواحل مکران از استان هرمزگان تا سیستان و بلوچستان وجود دارد که کاربری تجاری دارند و باید این بنادر از نظر زیربنایی، روبنایی و تجهیزاتی به گونه ای مدنظر قرار گیرند که بتوانند ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی را در طول این نوار ساحلی مهم، تضمین کنند.
 
بنابراین گزارش در راستای افزایش ظرفیت بنادر تجاری کشور، به ویژه در سواحل مکران، یکی از برنامه های سازمان بنادر و دریانوردی ایجاد یک بندر بزرگ تجاری در محدوده کوه مبارک شهرستان جاسک است که طبق برنامه ریزی های صورت گرفته فرار است این بندر در سه فاز و با ظرفیتی بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تنی ایجاد و به بزرگترین بندر تجاری کشور تبدیل شود؛ بندری که قابلیت پهلودهی کشتی های اقیانوس پیما در طول سواحل مکران را دارد و بعد از سال ۱۴۱۱ بهره برداری از آن آغاز می شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول