اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

صدور هشدار نارنجی برای کشاورزان چهارمحال و بختیاری/ وزش تندبادهای لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای کشاورزی استان گفت: وزش باد شدید با سرعت 80 تا 100 کیلومتر بر ساعت و وزش تندبادهای لحظه‌ای به صورت نقطه‌ای و محلی با سرعت بیش از 110 کیلومتر بر ساعت از اواسط روز پنج‌شنبه در استان پیش‌بینی می‌شود.

صدور هشدار نارنجی برای  کشاورزان چهارمحال و بختیاری/ وزش تندبادهای لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود

مهران چراغ‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با اشاره به صدور هشدار هواشناسی کشاورزی نارنجی در چهارمحال و بختیاری،گفت: وزش باد شدید با سرعت 80 تا 100 کیلومتر بر ساعت و وزش تندبادهای لحظه‌ای به صورت نقطه‌ای و محلی با سرعت بیش از 110 کیلومتر بر ساعت از اواسط روز پنج‌شنبه در استان پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: تمامی نقاط استان به ویژه شهرستان‌های کوهرنگ، شهرکرد، بروجن، کیار، سامان، بن و فارسان تحت تأثیر این سامانه قرار می‌گیرند.

وی افزود: شکسته شدن درختان آسیب‌پذیر و احتمال خسارت به پوشش گلخانه‌ها در استان دور از انتظار نیست.

چراغ‌پور به کشاورزان توصیه کرد: استحکام نهال‌های تازه کشت شده با نصب قیم جهت مقاومت در برابر باد، بازدید و اطمینان از استحکام سازه و پوشش گلخانه‌ها، عدم انجام آبیاری جهت جلوگیری از سست شدن ریشه گیاهان و درختان، خودداری از محلول‌پاشی و سمپاشی باغات و سایر اقدامات پیشگیرانه را مدنظر داشته باشند.

وی با بیان اینکه از اواخر وقت پنج‌شنبه فعالیت سامانه بارشی در چهارمحال و بختیاری آغاز می‌شود، عنوان کرد: این سامانه تا اواخر وقت جمعه در استان فعال است.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری توضیح داد: بارش باران و برف، رعدوبرق و تگرگ در مناطق مستعد پیش‌بینی می‌شود.

وی به کشاورزان توصیه کرد: انجام کودپاشی پیش از شروع بارش، کنترل و تنظیم دریچه‌های ورودی و خروجی استخرهای پرورش ماهی قبل از شروع بارش‌ها انجام شود.

انتهای پیام/68024

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول