اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

ایمان حضرت ابوطالب غیرقابل انکار است

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: ایمان حضرت ابوطالب غیرقابل انکار و روشن است.

ایمان حضرت ابوطالب غیرقابل انکار است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت الله محمد حسن اختری در همایش بین المللی ابوطالب حامی پیامبر اعظم اظهار کرد: پیامبر موجب سرافرازی همه مردم جهان است و خدا توفیق داده که ما به اسلام ایمان آورده ایم.

وی با بیان اینکه خداوند در اعطای نعماتش به بندگان منت نمی گذارد اما در دو نعمت منت برسرانسان دارد،تصریح کرد: به دلیل دادن دین و هدایت انسان و بعثت پیامبر و ظهور حضرت مهدی (عج) خداوند در قرآن کریم بر سر انسان منت گذاشته است و ما خدا را براین نعمت شکر و سپاس می گوییم.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) اضافه کرد: به امر رهبر معظم انقلاب و برحسب وظیفه ای که برعهده مجمع گذاشته شده براحیای شخصیت ها و بزرگان دینی و ائمه معصومین (ع) اهتمام داریم.

وی اضافه کرد: همه مراجع از این اقدام حمایت کردند و آیت الله مکارم شیرازی از این همایش حمایت ویژه ای داشت که امیدواریم نتایج این همایش بتواند برای معرفی این شخصیت بزرگ اسلامی موثر باشد.

اختری با بیان اینکه عظمت اسلام و پیشرفت اسلام دو عنصر ریشه ای در نهضت اسلامی بسیار تاثیرگذار است، تصریح کرد: وجود حضرت ابوطالب (ع) و دفاع ایشان از پیامبر در رشد اسلام بسیار موثر بود. همچنین حضرت خدیجه (س) با همه وجود و مکنت در خدمت اسلام بود که تاثیر آن در رشد دین قابل انکار نیست و پیامبر تا آخر عمر به این مسئله تاکید داشت.

وی با اشاره به اینکه موحد و مسلمان بودن حضرت ابوطالب واضح و روشن است، عنوان کرد: اسناد فروانی وجود دارد که نشان می دهد این شخصیت بزرگ از مومنین بوده اند همچنین در اشعاری که از حضرت ابوطالب (ع) نقل شده ایشان از ایمانش به نبی مکرم اسلام سخن می گوید.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) اضافه کرد: در کلمات ائمه اطهار(ع) نیز به صورت واضح به این مسئله اشاره شده و امام صادق (ع) نیز در این ارتباط می فرماید: حرکت ابوطالب و ایمان ایشان مانند ایمان اصحاب کهف است. همچنین در نامه ای که در ارتباط با حضرت ابوطالب (ع) از امام رضا (ع) پرسیده شده است که ایشان پاسخ دادند: دست جهل افتراهای ناروای بسیاری را تنظیم کردند تا جایگاه مقدس را خدشه دار کنند و امام رضا(ع) در پاسخ به سوالی در خصوص ایمان حضرت ابوطالب(ع) به سوال کننده پاسخ داد که اگر در ایمان این شخصیت شک کنی، مسیرت به سوی آتش است.

وی اضافه کرد: مسئله بررسی تاریخ دقیق اسلام ائمه اطهار (ع) و یارانشان مسئله بسیار مهمی است و امروز در جهان اطلاعات غلطی را از دانشنامه های فضای مجازی می گیرند و تحریفاتی که در تاریخ ایجاد شده به مردم تلقین می کنند.

آیت الله اختری با اشاره به لزوم بازنگری دوباره تاریخ اسلام بیان کرد: بررسی تاریخ اسلام و بازگو کردن حقایق در این خصوص کار ضرروری است، جهانیان اکنون اطلاعات غلطی در این خصوص را از دانشنامه های اینترنتی دریافت می کنند..

وی ادامه داد: همان خط انحرافی که اموی ها به وجود آوردند، خط وهابی تکفیری قصد دارد که آن را دوباره برگرداند، به عنوان مثال وهابی ها گفتند که عماریاسر جزو فئه باقیه بود یا این که شهادت امام حسین(ع) فاجعه نبود و او اقدام به خروج علیه حکومت کرد و براساس فتوای یک عالم دینی کشته شد.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع)، ایستادگی در برابر جریان جعل و تحریف را ضروری دانست و تصریح کرد: این جریان دست به خدشه دار کردن شخصیت های بزرگ اسلام می زند، جریانی که در برابر توهین به رسول اکرم(ص) ساکت است.

وی خاطرنشان کرد: در زمان کنونی به راحتی امکان اطلاع از نظرات علمای دیگر وجود دارد و امروز باید به هر قیمتی تلاش کنیم که حقایق تاریخی را روشن سازیم، این مساله منافاتی با وحدت اسلامی ندارد.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول