اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

کهگیلویه و بویراحمد در رتبه اول جوان‌ترین ائمه جمعه کشور/نقش امامان جمعه استان در عمران مناطق محروم

معاون سازماندهی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور گفت: جوانترین ائمه جمعه با میانگین ۴۲ سال مربوط به استان شماست که کاملا انقلابی و بدون حاشیه و جهت‌گیری سیاسی عمل کرده‌‌اند.

کهگیلویه و بویراحمد در رتبه اول جوان‌ترین ائمه جمعه کشور/نقش امامان جمعه استان در عمران مناطق محروم

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج حجت‌الاسلام علی نوری معاون سازماندهی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور در مراسم تکریم و معارفه رؤسای سابق و جدید دفتر شورای سیاست‌گذاری استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: قدردان امام و شهدا هستیم که امنیت را برقرار کردند که در این نقطه از پیشرفت و قدرت بعد از ۴۰ سال ایستاده‌ایم و چنین وضعیتی بی‌نظیر است.

وی با بیان این که جایگاه کنونی گاه مورد غفلت قرار می‌گیرد و به فراموشی سپرده می‌شود افزود: امروز فقط یکی از برکات انقلاب اسلامی نماز جمعه است که یکی از هزاران برکات انقلاب به شمار می‌رود.

این مسئول با یادآوری وضعیت در رژیم پهلوی گفت: آقا رحیم ارباب در اصفهان می‌گفت باید این ننگ را بر پیشانی شیعه برداریم که نماز جمعه نمی‌خوانیم و کار به جایی کشید که پیش از انقلاب نماز جمعه را به دلیل استبداد و خفقان در خانه‌اش برپا می‌کرد.

نوری بیان کرد: علمای ما پیشگام بودند که نماز جمعه را در همان دوره حفقان برگزار کنند نماز جمعه رویداد روز جمعه ماست اتفاقی که با این نماز ویژه در روز جمعه می‌افتد بسیار اثرگذار است نقش نهاد امامت جمعه و پایگاه‌های ما در سراسر کشور در امر سازندگی و فرهنگ‌سازی و آسایش و امنیت فهرست بسیار بلندی است.

وی با تشکر از همه دستگاه‌ها در کمک به ساخت حوزه‌های علمیه گفت: ائمه جمعه ما در ۷۰ درصد حوزه‌های علمیه کشور را پیشگام در ساخت شده‌اند و در بسیاری از پروژه‌های عمرانی از جاده روستایی گرفته تا آبرسانی به آخرین نقطه پیشگام هستند.

نوری ادامه داد: ائمه جمعه به غم مردم غمناک می‌شوند و اکنون ۱۰۸ پایگاه ما در مناطق محروم محروم و ۱۴۸ پایگاه در شهرهای مناطق محروم مشغول به خدمت هستند در شهرهای مرزی تنها مسوولی که در شهر ماندگار بوده ائمه جمعه هستند که به حکم آقا باید در یک جا اقامت داشته باشند. 

وی گفت: در بیش از 40 سال گذشته تنها در ایام کرونایی بدون تعطیلی در تمام طول طول سال نماز جمعه برگزار می‌شود.

 وی با تقدیر از عملکرد ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ساخت مصلاها بسیار خوب بوده و در نرم جوانگرایی ائمه جمعه رتبه یک کشور متعلق به این استان است و جوانترین ائمه جمعه با میانگین ۴۲ سال مربوط به استان شماست که کاملا انقلابی و بدون حاشیه و جهت‌گیری سیاسی عمل کرده‌‌اند.

انتهای پیام/82009

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول