اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

مدیریت ساخت‌وسازها دچار رهاشدگی است / طرح هادی روستاها باید مورد بازنگری قرار گیرد

رئیس دیوان محاسبات با بیان اینکه طرح هادی روستایی به بازنگری جدی نیازمند است گفت: امروز برخی روستاها خودشان به شهر مبدل شده‌اند و نمی‌توان با همان مدل سابق برای آنها تصمیم گرفت.

مدیریت ساخت‌وسازها دچار رهاشدگی است / طرح هادی روستاها باید مورد بازنگری قرار گیرد

خبرگزاری فارس - حسین یارزاده:  مهرداد بذرپاش رئیس کل دیوان محاسبات در جلسه شورای عالی حفظ حقوق بیت المال در شهرستان دماوند که به ریاست آیت الله رئیسی رئیس قوه قضائیه و با حضور مسئولان ارشد دستگاه قضایی و اجرایی برگزار شد، گفت: تجزیه‌ی برخی از تصمیمات در مقام توصیف خوب است اما ترکیب کار همین وضعیت نامطلوبی است که هم اکنون مشاهده می‌شود.

رئیس کل دیوان محاسبات کشور با اشاره به نگاه مردم به وضعیت مدیریت حریم و ساخت و سازهای غیرمجاز که نوعی رهاشدگی است، تاکید کرد: این که یک زمین در منطقه‌ای برخلاف قانون ساخته بشود، دیگر نمی‌توان در آن منطقه جلوی ساخت و ساز ملک‌های مجاور را گرفت.

بذرپاش رعایت دقیق قانون و تصویب قوانین به گونه‌ای که امکان برداشت‌های متفاوت از آن توسط مسئولان مختلف صورت نگیرد، را مورد توجه قرار داد.

وی افزود: در این موضوع باید به صورت قرارگاهی کار شود و همه‌ی دستگاه‌ها و افراد، حفاظت از سرمایه ی ارزشمندی مانند زمین و خاک که متعلق به نسل‌ها است، را واجب عینی بدانیم.

رئیس کل دیوان محاسبات، قانون خوب را قانونی دانست که تفاسیر متعدد را قبول نکند و تا منجر به تعارض منافع و بروز کاستی‌های بیشتر نشود.

بذرپاش در بخشی دیگری از سخنان خود، به موضوع طرح هادی روستایی پرداخت و گفت: علیرغم زحماتی که بنیاد پرافتخار مسکن انقلاب اسلامی متقبل شده است، اما این طرح به بازنگری جدی نیازمند است.
بذرپاش ادامه داد: امروز برخی روستاها خودشان به شهر مبدل شده‌اند و نمی‌توان با همان مدل سابق برای آنها تصمیم گرفت.

رئیس کل دیوان محاسبات کشور در پایان تاکید کرد: در تمامی موضوعات قائل به تفویض اختیارات به مدیران منطقه‌ای هستم اما در موضوع زمین که سرمایه‌ی نسلی است، باید دقت بیشتری به خرج داد؛ چرا که فشارهای سوداگران، بسیاری از مدیران منطقه‌ای را دچار مشکل می‌کند که در تفویض اختیارات باید مراعات بیشتری داشته باشیم.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول