اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

دفاع از پیامبر بزرگترین درس حضرت ابوطالب(ع) به مسلمانان

رئیس قرار گاه عمار گفت: حضرت ابوطالب(ع) با دفاع از پیامبر اسلام به مسلمانان درس بزرگی داد و در این راه ذره ای از پشتیبانی پیامبر در مقابل دشمنان دست برنداشت.

دفاع از پیامبر بزرگترین درس حضرت ابوطالب(ع) به مسلمانان

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام مهدی طائب پیش از ظهر امروز در افتتاحیه همایش ابوطالب حامی پیامبر اعظم، اظهار کرد: حضرت ابوطالب برای حمایت از نبی مکرم اسلام تلاش کرد که ایمانش به پیامبر پنهان بماند.

وی با بیان اینکه حضرت ابوطالب (ع) سردار پیامبر (ص) بود، تصریح کرد: این مقام عظیم الشان سردار گمنام پیامبر به شمار می رفت.

رئیس قرارگاه عمار با اشاره به نقش حضرت ابوطالب (ع) در رسالت پیامبر بیان کرد: تا زمانی که حضرت ابوطالب(ع) زنده بود فرماندهی مبارزه با دشمنان پیامبر را برعهده داشت و به نوعی مذاکره کننده اصلی محسوب می شد.

وی با بیان اینکه حمایت حضرت ابوطالب (ع) موجب درخشش مقاومت می شد، تصریح کرد: امروز نیز نمونه های بارز این مقاومت ها در جهان اسلام قابل مشاهده است.

طائب با تاکید براینکه عمل صالح از جمله ویژگی های یک مومن است، عنوان کرد: حضرت ابوطالب(ع) با عمل صالح از دنیا رفت و نامش در دل‌های شیعیان ماندگار است و اینها نشانه های ایمان این شخصیت بزرگ است.

وی با اشاره به درس هایی که حضرت ابوطالب (ع) به ما داد، گفت: نخستین درسی که حضرت ابوطالب(ع) به ما داد، این بود که برای لحظه‌ای دست از دفاع و پشتیبانی برنداشت و حتی قبل از پیامبر(ص) نیز اقدامات زیادی برای دفاع از اسلام انجام داد.

رئیس قرارگاه عمار با اشاره به اینکه حضرت ابوطالب درحد جان از پیامبر(ص) حمایت کرد، گفت: ایشان جان و مال را فروخت و حتی در مواقعی از آبرویش هم خرج کرد.

انتهای پیام/78005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول