اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

برگزاری ۱۰ هزار و ۴۹۵ مورد دادرسی الکترونیکی در چهار ماه گذشته

مدیرکل زندان‎‌های استان تهران گفت: با ایجاد زیرساخت‌ها از سوی دادگستری، طی چهار ماه اخیر که از آغاز دادرسی الکترونیک می‌گذرد، تعداد ۱۰ هزار و ۴۹۵ مورد جلسات دادرسی به صورت الکترونیکی برگزار شده.

برگزاری ۱۰ هزار و ۴۹۵ مورد دادرسی الکترونیکی در چهار ماه گذشته

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس،‌ مقامات عالی قضایی و مدیرکل زندان‌های استان تهران در روند اجرای طرح پایش قضایی زندانیان و نتایج کمیسیون عفو استان تهران، وضعیت زندانیان را به صورت ویدئوکنفرانس مورد بحث و بررسی قرار دادند.

محمدجواد حشمتی مهذب، رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: زندان به عنوان یکی از اجزای پیکره قضایی بسیار مهم است و هرگونه خدمت به زندانیان که وظیفه شرعی ماست، نزد خداوند متعال ماجور است.

رئیس کل دادگستری استان تهران افزود: رسیدگی به امور زندانیان، عبادت محض است و مورد تاکید ریاست قوه قضاییه است و باید از تمام امکانات، تاسیسات حقوقی، ارفاقات و ظرفیت‌ها برای گره گشایی از مشکلات قضایی زندانیان بهره گیری کنیم.

وی تاکید کرد: با فرا رسیدن روز‌های پایانی سال، روند پایش باید سرعت بیشتری به خود گرفته و با هم افزایی، جلسات و گفتگو‌ها تا جایی که می‌توانیم با کار جهادی، زندانیان را آزاد یا به مرخصی اعزام کرده، یا حتی از پابند‌های الکترونیکی استفاده شود.

حسن بابایی، سرپرست معاونت برنامه ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری استان تهران نیز در این نشست گفت: در اجرای طرح پایش قضایی زندانیان، نیکوکاران نیز به میدان آمده و بدهی ۲۵۰ نفر از زندانیان را پرداخت کردند.

سرپرست معاونت برنامه ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری استان تهران خاطرنشان کرد: برای اولین بار در کشور، سیستم ملاقات الکترونیکی نیز در زندان‌های استان تهران راه اندازی شد، که زندانیان می‌توانند خارج از وقت دادرسی، با مراجع قضایی ارتباط داشته باشند، که موجب تسریع در روند رسیدگی‌های قضایی است.

سید حشمت الله حیات الغیب، مدیرکل زندان‌های استان تهران در ادامه این جلسه اظهار کرد: با ایجاد زیرساخت‌ها از سوی دادگستری، طی چهار ماه اخیر که از آغاز دادرسی الکترونیک می‌گذرد، تعداد ۱۰ هزار و ۴۹۵ مورد جلسات دادرسی به صورت الکترونیکی برگزار شده و به این صورت، آمار روزانه اعزام زندانیان به مراجع قضایی کمتر از ۱۰۰ نفر هستند.

وی در پایان عنوان کرد: در پایش‌های قضایی صورت گرفته، بسیاری از زندانیان تعیین تکلیف شده و تعداد متهمان کاهش چشمگیری داشته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول