اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

زنجان 41 شهیده و ۷۲ جانباز زن تقدیم انقلاب کرده است

استاندار زنجان گفت: زنجان 41 شهیده و ۷۲ جانباز زن تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

زنجان 41 شهیده و ۷۲ جانباز زن تقدیم انقلاب کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، فتح‌الله حقیقی ظهر امروز در کنگره ملی لشکر فرشتگان 17 هزار زن شهیده، اظهار کرد: در آستانه ۲۲ اسفند سالروز بزرگداشت روز شهدا برنامه‌های مختلفی به همین منظور در استان زنجان برگزار می‌شود.

استاندار زنجان با اشاره به برگزاری کنگره فرشتگان تاریخ‌سازان در پایتخت شور و شعور حسینی، عنوان کرد: از ۳ هزار و ۵۳۵ شهید استان زنجان ۴۱ شهیده تقدیم نظام اسلامی شده است.

وی با بیان اینکه استان زنجان ۷۲ جانباز زن را تقدیم نظام اسلامی کرده است، بیان کرد: نخستین راهپیمایی زنان کشور علیه رژیم طاغوت از سوی بانوان استان زنجان برگزار شده است.

حقیقی با بیان اینکه به منظور گرامیداشت یاد و خاطره و تکریم شهدای استان زنجان، نهضت دیدار با خانواده‌های شهدای استان زنجان در سال گذشته انجام شده است، عنوان کرد: تیم‌های ۲۲ گانه برای دیدار با خانواده‌های شهدای استان زنجان تشکیل و در یک بازه دیدارها انجام شده است.

حقیقی با اشاره به برقراری حق پرستاری از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: پالایش سلامت جانبازان در استان زنجان به صورت هدفمند انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ساخت سریال شهید شهریاری به پایان رسیده است، عنوان کرد: قرار است این سریال در سال ۱۴۰۰ از شبکه‌های ملی پخش شود.

وی با اشاره به اینکه تمهیدات لازم برای برگزاری کنگره ۳ هزار و ۵۳۵ شهید استان زنجان انجام شده است، ادامه داد: این کنگره باید در تراز پایتخت شور و شعور حسینی برگزار شود.

 ۸۰ درصد مخاطبین کنگره، دوران پیروزی انقلاب و دفاع مقدس را ندیده‌اند

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان نیز در کنگره ملی لشکر فرشتگان، اظهار کرد: کنگره فرشتگان تاریخ‌ساز برگرفته از پیام‌های مهم مقام معظم رهبری و به تاثیر از فرامکانی و فرازمانی بودن شهدا و شهدای زن برگزار شده است.

ماهرخ بلوری با اشاره به اینکه جایگاه زنان شهید و ایثارگر و تجلیل از آنها که با از خودگذشتگی، فرهنگ ایثار را به جامعه ما تزریق کردند اقدام ارزشمندی است، بیان کرد: به برکت خون این شهدای گرانقدر است که موفق به کسب پیروزی در عرصه‌های مختلف شده‌ایم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان با اشاره به اینکه زنان در دوران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و پس از آن در صحنه‌های علمی، پژوهشی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی نقش بی‌نظیری داشتند، گفت: حتی در مبارزه با ویروس کرونا هم زنان حضور چشمگیری داشتند و بخش قابل توجهی از شهدای مدافع سلامت را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه آنچه وظیفه است معرفی درست و شایسته پیشکسوتان ایثارگر و شهدای عزیز است، تصریح کرد: با پی بردن به زوایای پیدا و پنهان آن، نسل امروزی را به همراهی و همدلی با الگوهای برجسته ایثار در عصر حاضر دعوت کنیم.

بلوری با بیان اینکه امروز بیش از ۸۰ درصد مخاطبین این کنگره، دوران پیروزی انقلاب و دفاع مقدس را ندیده‌اند و تصویر ذهنی درستی از آن دوران ندارند، گفت: از طرفی هم تحت هجمه روانی رسانه‌های خارج از کشور هستند.

وی با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت رسانه‌ها به ویژه فضای مجازی و نشان دادن نقش و حضور ایثارگرانه زنان به عنوان الگویی برتر تاکید کرد: به دلیل تاثیرگذاری فرهنگی آنها در خانواده و عرصه اجتماع باید مدنظر قرار گرفته و حفظ شود. 

وی با اشاره به اینکه امیدواریم با الگو پذیری از حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) و مقام والای زنان ایثارگر به عنوان مفاخر ارزشی نظام و جامعه به نسل حاضر و آینده گام به عرصه‌ها و فعالیت‌های اجتماعی بگذاریم، افزود: امید است از چهره انقلابی، سیاسی و اجتماعی ایشان درس بگیریم که چگونه می‌توان از بدترین شرایط با مدیریتی قوی عبور و شیوه، منش و اندیشه‌های والای آنان را درسی برای دانش‌آموزان قرار داد.

گفتنی است، کنگره ملی فرشتگان تاریخ ساز امروز با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد که در استان زنجان نیز همزمان با برگزاری این کنگره از کتاب شهدای زن استان زنجان و تمبر و شناسنامه بانوان شهیده استان رونمایی شد.

در ادامه مراسم از شهیده پروین آزاد، شهیده اکرم احدیان بهیار مدافع سلامت، بهجت یحیوی جانباز ۴۰ درصد، الهام دوستگانی جانباز ۷۰ درصد، شهیده ربیعه آیس، شهیده طاهره طاهری، شهیده فهمیه خلیفه‌لویی، شهیده فهیمه سیاری و مکرمه بهرامی به عنوان جانباز تجلیل شد.

انتهای پیام/۷۳٠٠۹/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول