اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

پیش بینی سناریوهای مختلف برای استقبال از نوروز/اتخاذ تدابیر ویژه برای جلوگیری از موج جدید کرونا

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم با تأکید بر ضرورت در نظر گرفتن شرایط مختلف برای سفرهای نوروزی مردم به قم گفت: نامه ای به قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا برای تشریح مختصات و ویژگی های خاص قم و لزوم آماده بودن برای شرایط مختلف ارسال شده است.

پیش بینی سناریوهای مختلف برای استقبال از نوروز/اتخاذ تدابیر ویژه برای جلوگیری از موج جدید کرونا

بیژن سلیمان پور امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به این که برنامه ریزی مدیریت استان برای سفرهای نوروزی با در نظر گرفتن جزئی ترین مسائل و موضوعات آغاز شده است اظهار کرد: در این برنامه ریزی تلاش می شود تا خود را برای شرایط و سناریوهای مختلف و متغیر آماده نگاه داریم.

وی افزود: بدیهی است سناریو نخست بر مبنای شرایط فعلی استان یعنی وضعیت آبی کرونایی تعریف می شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم در عین حال ادامه داد: مصوبه نشست اخیر ستاد ملی مبارزه با کرونا تصریح دارد که سفرهای نوروزی به شهرهای نارنجی و قرمز ممنوع است، اما خروج از شهرهای زرد و آبی و ورود به آن ها مانند قم باید با رعایت شیوه نامه های بهداشتی باشد.

سلیمان پور با بیان این که فعلا برنامه ریزی ها بر تثبیت وضعیت فعلی در کنار حرکت به سمت مطلوب تر شدن اوضاع تنظیم شده است اضافه کرد: یکی از تصمیمات اخیر برای افزایش آگاهی بخشی به مردم و هوشیارسازی افکار عمومی، تشکیل قرارگاه رسانه ای مقابله با کرونا بویژه به درخواست دانشگاه علوم پزشکی قم و با مصوبه شورای اطلاع رسانی استان بود تا در آستانه فرارسیدن سال جدید و خطر شیوع موج جدید بیماری در استان، محتوای روزآمد، لازم و کافی برای جامعه هدف تولید و در رسانه ها و فضای مجازی منتشر شود.

وی در ادامه و در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس که پرسید «مختصات و ویژگی های خاص قم بویژه مسافرپذیر و زائرپذیر بودن این شهر و همچنین تردد زیاد در شهر و استان به دلیل قرار گرفتن در محور مواصلاتی استان های مختلف سبب افزایش احتمال شیوع موج جدید کووید19 است» تصریح کرد: این نظر کاملا درست است و از این رو تصمیم داریم تا جزئی ترین مسائل را پیش بینی و بر اساس شرایط روز تصمیم گیری کنیم، به بیان دیگر می دانیم که ممکن است شرایط قم از وضعیت آبی خارج شود و از این رو باید خود را برای شرایط جدید آماده کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم سپس گفت: شهر و استان قم در سال گذشته در نیمه شعبان و ایام پایانی سال افتخار میزبانی خیل عظیم عاشقان اهل بیت (ع) را بویژه در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران داشت و از آن جا که نیمه شعبان پیشِ رو نیز در روزهای آغازین سال 1400 قرار دارد و پیش بینی حضور مردم و کاهش امکان رعایت شیوه نامه های بهداشتی وجود دارد، نامه ای به قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا نوشته و ویژگی ها و مختصات خاص شهر قم را در مسافرپذیری و زائرپذیری و قرار گرفتن این استان در محورهای مواصلاتی استان های مختلف کشور شرح داده ایم تا بتوانیم با موافقت این قرارگاه، تصمیمات لازم را در شرایط مختلف اتخاذ کنیم.

سلیمان پور افزود: به هر حال در شرایط فعلی همه استان ها ملزم به رعایت مصوّبات ستاد ملی مبارزه با کرونا هستند، ضمن آن که مواردی از تصمیم گیری صرفا به استان های با وضعیت خاص مانند استان خوزستان که در وضعیت قرمز کرونایی به سر می بَرَد، تفویض شده است.

وی ادامه داد: شرایط فعلی قم شرایط عادی کرونایی است، بنابراین اگر بخواهیم برنامه ویژه ای در استان پیاده کنیم، باید اجازه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا را اخذ کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم با تاکید بر این که تداوم شرایط فعلی در قم یعنی وضعیت آبی کرونایی و حتی حرکت به سمت بهتر شدن اوضاع به رعایت حداکثری شیوه نامه های بهداشتی توسط مردم فهیم استان و همت و اراده آنان بستگی دارد، از همگان خواست تا همچنان در رعایت شیوه نامه های بهداشتی پیشقدم باشند و از سهل انگاری و عادی انگاری خودداری کنند.

وی گفت: بنده و برخی دیگر از مسؤولان شهر و استان در روز 13 فروردین سال جاری و در رصد میدانی از وضعیت قم، به مردم آگاه استان آفرین می گفتیم، چراکه تقریبا همه مردم قم در آن روز از  حضور در بوستان ها و اماکن عمومی اجتناب کرده بودند، بنابراین امیدواریم که این رعایت ها در روزهای پایانی امسال و آغاز سال جدید نیز تداوم داشته باشد.

سلیمان پور در عین حال بیان داشت: إن شاء الله اگر وضعیت فعلی کرونایی یعنی رنگ بندی آبی در روزهای آینده نیز در استان به صورت  تثبیت شده محفوظ بماند، تمرکز مدیریت استان بر تداوم آگاهی بخشی، روشنگری و جلب مشارکت مردم در رعایت حداکثری شیوه نامه های بهداشتی و همچنین رعایت دستورالعمل ها در مشاغل و اصناف با تشدید نظارت ها خواهد بود، اما اگر وضعیت دیگری در استان پدید آید، مجبور خواهیم شد تا متناسب با آن وضعیت، تصمیم گیری های جدید و خاص داشته باشیم و محدودیت ها را افزایش دهیم.

انتهای پیام/2258

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول