اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

نهضت روایتگری یکی از روش‌های بهره‌برداری از گنج دفاع مقدس است

مسئول مرکز حفظ آثار سپاه روح الله استان مرکزی گفت: نهضت روایتگری یکی از روش‌های بهره‌برداری از گنج دفاع مقدس است که با توجه به اهمیت اینکار و ضرورت اثرگذاری آن آموزش تخصصی راویان از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد.

نهضت روایتگری یکی از روش‌های بهره‌برداری از گنج دفاع مقدس است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک سید جواد محمدی ظهر امروز در حاشیه دوره روایتگری کشوری راویان دفاع مقدس به میزبانی شهرستان زرندیه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از ضرورت‌های مهم امروز در حوزه دفاع مقدس جلوگیری از تحریف و تلاش برای زنده ماندن این فرهنگ ارزشی است که همه در قبال این مهم مسئول هستیم و باید به‌درستی نقش خود را ایفا کنیم.

وی افزود: بیانات مقام معظم رهبری در روز ۳۱ شهریور سال جاری فصل جدیدی از کار در حوزه دفاع مقدس را برای متولیان آغاز کرد که مهمترین بعد بیانات حضرت آقا جلوگیری از تحریف دفاع مقدس است که باید برنامه‌های راهبردی در این خصوص تدوین و عملیاتی شود.

مسئول مرکز حفظ آثار سپاه روح‌الله استان مرکزی بیان کرد: در کنار سایر فعالیت‌هایی که در حوزه دفاع مقدس برای زنده نگه‌داشتن این فرهنگ ارزشمند انجام می‌شود نهضت روایتگری از اقدامات مهم و اثرگذار است و راویان دفاع مقدس نقشی مهم و اثرگذاری در این خصوص بر عهده دارند.

محمدی ادامه داد: روایتگری از حماسه های ایجاد شده در تاریخ اسلام همواره توانسته نقش مؤثری در انتقال و زنده نگه‌داشتن آن حماسه ایفا کند که نمونه بارز آن حضرت زینب(س) است که با روایت حماسی خود از واقعه عاشورا توانستند در زنده نگه‌داشتن مکتب حسینی نقش مهمی ایفا کنند.

وی تصریح کرد: در انقلاب اسلامی نیز روایتگری نقش مهم و اثرگذاری در طول تاریخ انقلاب داشته و یکی از حماسه‌های ایجاد شده مقطع دفاع مقدس است که در همه ابعاد حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

مسئول مرکز حفظ آثار سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: دفاع مقدس همچون گنجی عظیم باید برای نسل جوان به خوبی قابل استفاده قرار گیرد که یکی از ضرورت‌های مهم انتقال درست آن است و اگر راهیان نور را همچون فناوری عظیم در نظر بگیریم باید روش‌های استفاده از این فناوری هم به‌درستی مورد توجه قرار دهیم و بیاموزیم.

 

محمدی بیان داشت: نهضت روایتگری یکی از روش‌های بهره‌برداری از گنج دفاع مقدس است که با توجه به اهمیت این کار و ضرورت اثرگذاری آن آموزش تخصصی راویان از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد.

وی یادآور شد:‌کارگاه روایتگری راویان دفاع مقدس در طی چهار روز با حضور اساتید برجسته و فرماندهان ارشد دفاع مقدس به میزبانی شهرستان زرندیه برگزار شد که در این دوره بیش از ۴۰ نفر از استان مرکزی شرکت کردند و با رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی کارگاه آموزشی را گذرانند.

مسئول مرکز حفظ آثار سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: امروز مراسم اختتامیه این دوره آموزشی با حضور یادگار هشت سال دفاع مقدس سردار حاج علی فضلی برگزار شد که با توجه به تجربه‌های ارزشمند وی شرکت‌کنندگان از حضور این فرمانده دفاع مقدس و هم‌رزمان شهدا بسیار بهره بردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول