اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

ورزش معلولین و جانبازان باید به جایگاه واقعی خود دست یابد

رییس فدراسیون ورزش جانبازان و معلولین گفت: ورزش جانبازان و معلولین کردستان باید به جایگاه واقعی و در خور شان استان دست یابد.

ورزش معلولین و جانبازان باید به جایگاه واقعی خود دست یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سیدمحمد شروین اسبقیان عصر امروز در مجمع انتخاباتی هیات ورزشی معلولین و جانبازان استان کردستان با اشاره به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های ورزشی استان اظهار کرد: کردستان در رشته‌های مختلف ورزشی توانسته به عناوین قهرمانی دست یابد و ورزشکاران این خطه همواره افتخارات زیادی کسب کردند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه ورزشی استان افزود: علیرغم اینکه بسترها برای رشد و توسعه ورزش جانبازان و معلولین در استان مهیاست اما این استان نتوانسته در ورزش جانبازان و معلولین به جایگاه ایده‌آل و در مور شانی دست یابد.

وی با بیان اینکه شاخص‌های ورزشی در کردستان زیبنده این استان نیست یادآورشد: کردستان در ورزش جانبازان و معلولین جزو استان‌های ۳۱ کشور است.

به گفته شروین، کردستان از ۴۵۰ رتبه قهرمانی ۱۴ امتیاز بانوان و ۶۴ امتیاز را آقایان کسب کرده و از میان استان‌های همجوار خود رتبه دوازدهم دارد.

وی افزود: امید است در سال‌های آتی کردستان به جایگاه در خور شان خود دست یابد و در مرحله قهرمانی صعود کند.

وی با اشاره به اینکه وزارت ورزش و‌جوانان وظایفی به ۱۶ دستگاه اجرایی محول کرده است گفت: این وظایف لازم‌الاجراست و این دستگاه‌ها موظف به اجرای آن هستند.

شروین تاکید کرد: ادارات استان موظفند از ورزش جانبازان و معلولین حمایت کنند و درصدی از بودجه و اعتبارات باید به این حوزه تخصیص یابد.

وی اذعان کرد: تصویب مصوبه  وزارت ورزش با هدف حمایت از ورزش جانبازان و معلولین بهترین فرصت برای توسعه ورزش این قشر است.

وی گفت: امید است در سال‌های آتی ورزشکاران معلول استان بتوانند در اردوهای تیم ملی حضور داشته باشند و روی سکوهای قهرمانی قرار گیرند.

شروین ضمن تقدیر و قدردانی از تلاش‌های رییس هیات اسبق برای رییس هیات جدید آرزوی موفقیت کرد.

لازم بذکر است، موسی محبتی با کسب هفت رای از ۱۳ رای ماخوذه به عنوان رییس هیات جدید ورزش جانبازان و معلولین تا سال ۱۴۰۳ انتخاب شد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۸۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول