اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

پیش‌بینی‌مان مشارکت ۲۰ هزار داوطلب استان فارس در انتخابات شورای شهر و روستا است/ فارس پرتعدادترین حوزه انتخابیه کشور

رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا در فارس با اشاره به اینکه استان فارس یکی از پرتعدادترین حوزه‌های انتخابیه کشور است، گفت: پیش‌بینی می‌شود ۲۰ هزار داوطلب در انتخابات شهر و روستا در استان فارس با یکدیگر مشارکت می‌کنند.

پیش‌بینی‌مان مشارکت ۲۰ هزار داوطلب استان فارس در انتخابات شورای شهر و روستا است/ فارس پرتعدادترین حوزه انتخابیه کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، روح‌اله نجابت در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در شیراز ضمن اشاره به اهمیت انتخابات شوراهای شهر و روستا و لزوم مشارکت دادن مردم در اداره شهر و روستایشان اظهار داشت: این شوراها را باید به عنوان یک نهاد مستقل که ظرفیت ها و امکانات جدی در آنها وجود دارد دانست، همچنین شوراها یک نهاد ثمربخش در جامعه شهری و روستایی محسوب می‌شوند چرا که با انتخاب شهردار توسط شوراهای شهر به گونه‌ای شهر را تدبیر و اداره می‌کنند.

وی در خصوص اتفاقات و وقایع یکی دو دوره‌ اخیر شوراهای شهر و روستا در سراسر کشور اظهار داشت: ظرفیتی که در قانون اساسی در مورد شوراهای شهر و روستا دیده شده آنگونه که باید و شاید بهره برداری نشده و متاسفانه در بعضی از موارد به یک چالش برای کشور تبدیل شده است در حالی که باید این نهاد مهم شهری در اداره امور اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و ... در شهرها و روستاها فعال باشد که مشاهده می‌شود در بعضی از موارد اینگونه  نبوده است.

نجابت در ادامه افزود: پیش بینی شوراهای شهر و روستا در قانون اساسی نشان دهنده میزان اهمیت انتخابات است و در این فرآیند نیز همانند سایر انتخابات کشور روند اجرا و نظارت بر عهده خود مردم است و ایجاد این فضا دغدغه مردم را در جهت مشارکت گسترده در انتخابات می‌طلبد؛ چرا که هر چه مشارکت مردم یک شهر یا روستا بیشتر باشد، یک شورای شهر یا روستای پویاتر را شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: نظارت بر ثبت نام داوطلبان، بررسی صلاحیت داوطلبان، تایید صلاحیت‌ در برگزاری انتخابات، رسیدگی به تخلفات و شکایات داوطلبان برعهده هیئت نظارت بر انتخابات است و در این راه وظیفه ما این است که بدون حب و بغض و مطابق قانون، مُر قانون را رعایت کنیم و از طرفی مانع ورود عناصری شویم که واجد شرایط قانونی نیستند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در ادامه خاطر نشان کرد: از همین جا از همه مردم و کسانی که خود را شایسته اداره شهر در قالب‌های تخصصی می‌دانند دعوت می‌کنم تا داوطلب شرکت در انتخابات شوند.

نماینده مردم شیراز و زرقان در ادامه با اشاره به اینکه موضوع نظارت و صیانت از انتخابات شورای شهر و روستا بسیار مهم است اظهار داشت: اتفاقا ناظرین بر این انتخابات خودشان را امانت‌دار مردم و حافظان حقوق داوطلبان و حقوق ملت می‌دانند و جز اجرای مُر قانون چیز دیگری مدنظرشان نیست.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه گرایشات سیاسی  یا دیگر انگیزه‌ها در موضوع نظارت بر انتخابات و تأیید صلاحیت  داوطلبان  تأثیری نخواهد داشت و بنا بر رعایت اصل بی‌طرفی است، گفت: جز رضای خدا و حق مردم و حقوق داوطلبان چیز دیگری را مدنظر قرار ندهیم.

رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا در استان فارس در ادامه با اشاره به اینکه این انتخابات تفاوتی با انتخابات‌های گذشته دارد و آن هم موضوع فراگیری ویروس منحوس کرونا است خاطر نشان کرد: متناسب با فضای مدنظر وزارت بهداشت و درمان تلاش شده است که لوازم و مقدمات  حفظ پروتکل‌های بهداشتی رعایت و برنامه ریزی شده و تمهیدات لازم پیش‌بینی شود تا با هماهنگی نیروهای بهداشت و درمان سلامت این انتخابات در کمال ضوابط بهداشتی رعایت شود.

نجابت در ادامه به جهت همزمانی انتخابات شوراهای شهر و روستا با انتخابات ریاست جمهوری و همچنین لزوم رعایت  امانت  در برگزاری انتخابات اظهار داشت: ناظرین در انتخابات چه شهرستانی و چه ناظرین در هر شعبه اخذ رأی باید حتما به دقت آموزش ببینند.

این عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها ادامه داد: با توجه به آنکه ایران اسلامی در گام دوم انقلاب نیازمند نفس تازه ای در کالبد اجرایی و مشورتی خود می‌باشد، حضور جوان متخصص و تحصیل‌کرده می‌تواند فضای جدیدی را در حکمرانی شهری و روستایی برای پیشرفت مناطق ایجاد نماید و تزریق ایده‌های جدید و علمی در کنار شور و پشتکار جوانی می تواند مردم را به آینده بهتر امیدوار نماید، لذا از همین جا از تمامی جوانان متخصص، مومن و انقلابی کشور و به خصوص استان فارس دعوت می‌کنم در این انتخابات حاضر شده و توانایی خود را برای حل مشکلات مردم و آبادانی مناطق به کار گیرند.

نجابت افزود: در انتخابات  شوراهای شهر و روستا نزدیک به پنج هزار شعبه اخذ رأی وجود دارد و پیش‌بینی‌مان حضور و مشارکت ۲۰ هزار داوطلب انتخابات شورای شهر و روستا در حوزه انتخابیه استان فارس است که می توان گفت یکی از پر تعدادترین حوزه‌های انتخابیه انتخابات شوراهای شهر و روستا در سراسر کشور به حساب می آید.

نماینده مردم شیراز و زرقان در ادامه به تعداد هیئات و شعب اخذ رأی در انتخابات شوراهای شهر و روستا در استان فارس اشاره کرد و افزود: ۳۶ هیئت پنج نفره شهرستانی برای ۳۶ شهر و شهرستان استان فارس و ۹۳ هیئت سه نفره  برای بخش‌هایی که توابع شهرستان‌های استان بوده و همه از معتمدین مردم انتخاب شدند وچیزی نزدیک به 5هزار شعبه اخذ رأی وجود دارد و پیش بینی مان از حضور و مشارکت ۲۰ هزار داوطلب انتخابات شورای شهر و روستا در حوزه انتخابیه استان فارس است که می توان گفت یکی از پر تعدادترین حوزه‌های انتخابیه انتخابات شوراهای شهر و روستا در استان فارس به حساب می آید.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها بیان کرد:آموزش‌هایی با محور‌های آشنایی با اهم قانون، حقوق داوطلبان و اخلاق نظارت به ناظران و اعضا هیئت نظارت ارائه شد و کار هئیت‌های نظارت از نوزدهم اسفند ماه با تایید معتمدین و تشکیل هیئت اجرایی آغاز می‌شود.

وی در ادامه به تشریح چگونگی فعالیت وساختارهیات نظارت برانتخابات شوراهای شهروروستا پرداخت و گفت:این هیات یک هیات مرکزی  پنج نفره است که پنج نفر از نمایندگان به انتخاب مجلس شورای اسلامی در این هیئت حضور دارند و می‌روند سراغ مجامع استانی و سه نفررا به عنوان هیات عالی نظارت بر انتخابات انتخاب می کند و احکامشان را هیات مرکزی صادرمی کند و این سه نفر ضمن تایید هیات های اجرایی برگزار کننده انتخابات به بررسی صلاحیت های داوطلبان نیزمی‌پردازند.

نجابت در پایان خاطرنشان کرد: دراستان فارس نیز همانند استان‌های دیگر هیئت سه نفره‌ای به پیشنهاد مجمع نمایندگان استانی وحکم هیئت مرکزی نظارت برانتخابات مشخص شدند که در این میان بنده و آقای دکتر فیروزی نماینده مردم فسا و آقای دکتررضایی کوچی نماینده جهرم برای این امر خطیر انتخاب شدیم که امیدواریم در این آزمون سربلند بیرون بیاییم و شاهد انتخابات پرشکوه وبا صلابت باشیم.

انتهای پیام/ن

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول