اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

ضرورت استفاده از ظرفیت افراد معتمد در هیات‌های اجرایی و نظارت بر انتخابات

رئیس کل دادگستری فارس بر ضرورت استفاده از ظرفیت افراد معتمد در هیات‌های اجرایی و نظارت بر انتخابات تاکید کرد.

ضرورت استفاده از ظرفیت افراد معتمد در هیات‌های اجرایی و نظارت بر انتخابات

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی، در دومین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان فارس ضمن تسلیت شهادت حضرت امام موسی کاظم علیه السلام، بر استفاده از ظرفیت های قانونی در انتخابات پیش رو تأکید کرد و اظهار داشت: در تعیین هیأت های اجرائی قانون ملاک عمل باشد و از ظرفیت  افراد معتمد در هیأت های نظارت و اجرائی استفاده شود و لازم است این هیأت ها نیز بر اساس اختیارات قانونی  خود نظارت دقیق و عادلانه ای بر نامزدهای انتخاباتی داشته باشند.

وی هدف اصلی از تشکیل ستاد را کمک به برگزاری انتخاباتی پرشور، سالم و در سایه امنیت کامل خواند و گفت: مشارکت و حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رأی و انتخاب فرد اصلح از تأکیدات رهبرمعظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی  امام خامنه ای (مدظله العالی ) است بنابراین لازم است تمامی نهادها و دستگاه ها، مسئولان امرانتخابات و صداو سیما زمینه انتخاباتی سالم، پرشورهمراه با مشارکت عمومی را فراهم نمایند.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس، پایش و رصد مداوم و مستمر اقدامات و فعالیت‌های انتخاباتی و اتخاذ تدابیر و تمهیدات پیشگیرانه با هدف پیشگیری از جرایم انتخاباتی  را  از وظایف  ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان دانست و گفت : اطلس انتخاباتی تکمیل شده است و با تعامل و همراهی شورای تأمین ، شهرهای مهم و حساس مشخص شده و تدابیر  و تمهیدات لازم  به منظور پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی از سوی رؤسا و دادستان های حوزه های قضایی و دستگاه های امنیتی استان به منظور برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور پیش بینی شده است.

وی در دومین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان فارس بر نظارت بیشتر بر فضای مجازی نیز توصیه کرد و گفت: معاندین و دشمنان نظام در انتخابات پیش رو سعی در گسترش نیات خصمانه مورد نظر خود را دارند و باید تلاش کنیم با نصب العین قراردادن منویات مقام معظم رهبری و هوشیاری، هم افزایی و مشارکت هر چه بیشتر مردم بازخورد های منفی معاندین و دشمنان نظام و انقلاب را خنثی نمائیم.

رئیس کل دادگستری و رئیس ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان فارس تأکید کرد: ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی با جدیت تمام به موضوع پیش از شروع انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شورای اسلامی شهرها و روستاها ورود کرده و مصوباتی که در این جلسات قرار داده می‌شود را به جد پیگیری می کند و لازم است در نشست های بعدی از ظرفیت هیأت های نظارت بر شوراها نیز استفاده شود.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی با تأکید بر رعایت اصول اخلاق انتخاباتی از سوی کاندیدا‌ها به آن‌ها توصیه کرد ضمن حفظ احترام یکدیگر، از تبلیغات غیرمجاز و خارج از چارچوب ‌های قانونی  خودداری کنند.

وی در خصوص استفاده از ظرفیت و امکانات دولتی نیز تذکر داد و بیان داشت: این موارد تنها منحصر به اموال، اماکن و امکانات فیزیکی نیست بلکه سایر ظرفیت ها از جمله سوء استفاده از موقعیت های شغلی در راستای جهت دهی به افکار عمومی را نیز شامل می شود.

 

انتهای پیام/ ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول