اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

هشدار رئیس کل دادگستری کرمان؛ مراقب متعرضان به اراضی ملی در نوروز باشید

رئیس کل دادگستری استان کرمان نسبت به سوء‌استفاده متعرضان به اراضی و اموال عمومی در ایام تعطیلات نوروزی هشدار داد.

هشدار رئیس کل دادگستری کرمان؛ مراقب متعرضان به اراضی ملی در نوروز باشید

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، آخرین جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان کرمان در حالی ظهر امروز برگزار شد که یدالله موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان در این جلسه بر هوشیاری نیروها در حفاظت از اراضی ملی در ایام نوروز تاکید کرد.

وی بیان داشت: یک‌هزار و ۱۴۴ هکتار اراضی اعاده شده به دولت و ۱۶۱ هکتار اراضی اعاده شده به وضع سابق طی سال جاری در استان کرمان داشته‌ایم.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: در استان کرمان ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار اراضی اختلافی داریم که در سال آینده باید مبنا بر حل اختلافات این بخش باشد و حفظ کاربری اراضی برای ما مهم است و آن را با جدیت دنبال می‌کنیم.

موحد اضافه کرد: طی تعطیلات نوروزی که ادارات و سازمان‌ها از کار فاصله می‌گیرند، می‌تواند فرصتی برای متعرضان به حقوق بیت‌المال باشد بنابراین تاکید بر این است که نیروهای کشیک گذاشته شود و با دادستان‌ها هماهنگ باشند تا جلوی تعرض به اراضی و اموال عمومی گرفته شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در ایام نوروز شمار بیشتری از افراد برای تفریح دست به تفنگ می‌شوند، بنابراین سازمان محیط زیست باید در زمینه برخورد با شکارچیان متخلف جدی‌تر عمل کند و در زمینه تغییر اراضی کشاورزی و باغی هم جدی‌تر عمل شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان اضافه کرد: برای سال ۱۴۰۰ هر سازمانی برنامه سالانه خود در زمینه حفظ حقوق بیت‌المال داشته باشد و برنامه و هدف درباره کاداستر و رفع تصرف‌ها مشخص باشد.

رئیس سازمان محیط‌زیست استان کرمان هم در این نشست با اشاره به اینکه ۱۵ درصد اراضی استان کرمان زیرپوشش محیط زیست است، اظهار داشت: اگر اداره کل منابع طبیعی نقشه‌ها را به صورت کامل تحویل ما دهند، رفع تصرف از اراضی را می‌توانیم کلید بزنیم و پیگیری کنیم.

مرجان شاکری ادامه داد: تعداد آتشسوزی‌ها در استان کرمان طی سال جاری ۵۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است، اما فقط ۲۰ درصد سطح اراضی نسبت به پارسال را از دست دادیم، زیرا تجهیزات داشتیم و ۹ خودرو را اضافه کرده بودیم و جوان‌سازی یگان را انجام دادیم.

مدیرکل منابع طبیعی شمال استان کرمان در این نشست اظهار دات: ما با مشکلات در بخش نیرو مواجه هستیم زیرا ۶۵ نیروها در منابع طبیعی شمال استان به شکل شرکتی و قرادادی با حقوق پایین هستند.

محمدمهدی رجبی با اشاره به اینکه از اسفند ماه سال گذشته نیروهای مسلح دیگر سرباز به دستگاه‌ها نمی‌دهند، بیان داشت: آخرین گروه سربازان به‌زودی مرخص می‌شوند و این در حالی‌ست که سالانه ۳۰، ۴۰ سرباز در اختیار ما قرار می‌گرفت و این مهم موجب خلأ جدی شده است و به نیروهای حفاظتی فشار وارد می‌شود.

وی یادآور شد: یگان حفاظت منابع طبیعی در برخوردهایی که داشته، ۳۰۴ فقره پرونده ثبت اراضی با ۳۰۰ هکتار ثبت کرده که تصرفات در سطوح پایین است و نشان می‌دهد ماموران ما به موقع توانسته‌اند پرونده تشکیل دهند.

مدیرکل منابع طبیعی شمال استان کرمان اضافه کرد: ۱۵۰ آتشسوزی در شمال استان کرمان طی سال جاری داشتیم و اگر حضور به‌موقع نیروها نبود، ۱۲ هزار از اراضی ما از بین می‌رفت.

رجبی خاطرنشان کرد: با حمایت اداره ثبت اسناد و املاک استان کرمان ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار اراضی شمال استان کرمان برابر ۷۳ درصد اراضی دارای اسناد کاداستر شده‌اند و تا اردیبهشت ماه این رقم به ۹۲ درصد می‌رسد.

مدیرکل جنوب استان کرمان هم در سخنانی بیان داشت: ۲۶ فقره رای اجرایی و ۱۶ فقره پرونده در دست اجرا در جنوب استان کرمان داریم و ۱۹۰ فقره پرونده خلع ید شده است.

احمدی ابراز کرد: در سال جاری ۵۵۵.۵ هکتار اراضی جنوب استان کرمان اعاده شده است و ۹۵ درصد اراضی معادل سه میلیون و ۴۵۰ هزار هکتار دارای سند تک‌برگ هستند.

انتهای پیام/۸۰۰۱۹/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول