اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

ساخت رادار برای سازمان فرودگاهی توسط دانشگاه صنعتی اصفهان/ ۳۳۰ طرح دانشگاه اصفهان مشکلات مردم را حل می‌کند

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان از ساخت رادار برای سازمان فرودگاهی دراین دانشگاه خبر داد.

ساخت رادار برای سازمان فرودگاهی توسط دانشگاه صنعتی اصفهان/ ۳۳۰ طرح دانشگاه اصفهان مشکلات مردم را حل می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، دهمین جلسه مجمع نمایندگان استان اصفهان امروز در دانشگاه صنعتی اصفهان با حضور تعدادی از نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

در ابتدای جلسه سیدمهدی ابطحی، رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان به عنوان میزبان این جلسه اظهار داشت: استان اصفهان بعد از تهران بیشترین تولید علم را در کشور دارد؛ در کنار دانشگاه‌های اصفهان، دانشگاه کاشان هم با سرعت خوبی در حال توسعه است.

وی ادامه داد: طراح مبانی دانشگاه، پنجاه سال پیش گفته بود دانشگاه صنعتی اصفهان را با اجتناب از ساختار رایج می‌سازیم؛ طراحی این دانشگاه برای پاسخ به فناوری بوده است؛ از افتخارات بزرگ دانشگاه تقدیم ۱۴۴ شهید است که به تازگی با شهادت شهید فخری‌زاده که کارشناسی ارشد خود را در این دانشگاه گذرانده بودند، به ۱۴۵ نفر رسید.

ساخت اولین رادار مسافری در صنعتی اصفهان

ابطحی همچنین بیان داشت: تنها دانشگاه فنی هستیم که دانشکده کشاورزی داریم و بیش از ۱۰ هزار دانشجو داریم که ۵۰ درصد تحصیلات تکمیلی هستند؛ در تمام شاخه‌های مهندسی دانشکده داریم؛ هم‌چنین پژوهشکده رادار ما مراکز بسیاری را در سطح کشور ساخته و مادر رادار کشور است.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان اینکه اولین رادار مسافری در سال گذشته به ما واگذار شد، اضافه کرد: رادار مهرآباد را در ابتدا ساخته و سپس در حال ساخت رادار برای سازمان فرودگاهی هستیم.

وی همچنین به فناوری ساخت ربات‌های زیرآبی توسط دانشگاه صنعتی اصفهان اشاره کرد و از اهمیت و حساسیت ساخت این ربات‌ها توضیحاتی ارائه داد.

اصفهان به منطقه نخبه‌فرست و کارگرپذیر تبدیل شده است

ابطحی در این جلسه خطاب به نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی هشدار داد که استان اصفهان به یک استان ما نخبه فِرِست و کارگرپذیر تبدیل شده است.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان همچنین تأکید کرد که در دانشگاه صنعتی اصفهان کیفیت‌گرایی وجود دارد و به کمیت توجهی نمی‌شود و افزود: طبق گزارشات ISC رتبه اول کشور را داریم که مشخص می‌شود روی کیفیت مقالات تکیه داریم و نه کمیت آن‌ها.

ابطحی بیان داشت: استناد به مقالات دانشگاهی ما بسیار زیاد است که ایران در رتبه اول و آمریکا در رتبه بعدی کشورهای استنادی از مقالات ما قرار دارند.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان همچنین با اشاره به اینکه بیشترین مقالات بین‌المللی را داشتیم، افزود: دانشگاه صنعتی اصفهان نقطه اتصال به سوییس است، مقالاتی که ایران با سوییس داشته است، بیش از ۳۰۰ بوده که یک سوم آن از دانشگاه صنعتی بوده است.

وی بزرگترین مشکل ایران را ضعف در شبکه‌سازی دانست و اعلام کرد که پنج دانشگاه صنعتی کشور با یکدیگر شبکه ایجاد کردند که این دانشگاه‌ها بیش از ۲ هزار پروفسور دارد؛ جذب دانشجوی خارجی و فعالیت موثر در زمان کرونا، از اقدامات مهم این دانشگاه بوده است.

در حال سامان دادن شرکت‌های دانش‌بنیان هستیم

ابطحی گفت: با شیوع ویروس کرونا، جهت ساخت کیت تشخیصی سوله‌های متروکه را برای شرکت‌های دانش‌بنیان به سرعت آماده کردیم اما فروش ما بیشتر از خریدمان شد و در حال سامان دادن به شرکت‌های دانش‌بنیان هستیم.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان وخیم بودن وضعیت بودجه و مالی دانشگاه عنوان کرد: ۹۸ درصد بودجه‌ای که دولت به ما می‌دهد هزینه دستمزد و حق‌التدریس است و تنها با دو درصد بودجه می‌تواند پژوهش کند و مسائل فرهنگی و دانشجویی را حل کند.

وی اظهار داشت: دانشگاه ما فنی است که باید مواد و متریال و دستگاه تهیه کند ولی مانند یک جراحی شده که چاقو و ابزار جراحی ندارد.

اعتماد صنایع بزرگ کشور به دانشگاه صنعتی اصفهان

ابطحی پیرامون روند ارتباط با صنعت با این دانشگاه بیان داشت: قراردادهای ما ۲۵ میلیارد بوده که به ۷۶ میلیارد و سپس به ۱۲۴ میلیارد قرارداد ارتباط با صنعت رسیده است، تعداد قرارداد کم شده اما ارزش پولی بیشتر شده است یعنی صنایع بزرگ کشور اعتماد بیشتری به ما کرده‌اند‌.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان خاطرنشان کرد: باید تجهیزات بخریم تا این روند حفظ شود، امسال باید ۳۱ میلیارد خرید می‌کردیم؛ اساتید و کارمندان ما شبانه‌روز در حال کار هستند اما نیاز به حمایت دارند.

هوشنگ طالبی، رئیس دانشگاه اصفهان نیز در این جلسه اظهار داشت: دانشگاه اصفهان در جنوب شهر اصفهان حضور داشته و فضای سبز خوبی دارد؛ تأمین آب دانشگاه کار مشکلی است اما به طور خودگردان تامین می‌شود.

وی در ادامه گفت: دانشگاه سال ۲۵ تأسیس شده‌ است و از سال ۶۵ دانشکده علوم پزشکی جدا شد و در سال ۹۴ برنامه راهبردی مطرح شد، در حال حاضر، در حال قدم برداشتن به سمت دانشگاه نسل چهارم هستیم.

رئیس دانشگاه اصفهان تصریح کرد: دانشگاه دارای ۱۵ دانشکده، ۴۳ گروه، ۵ پژوهشکده، ۳۶ گروه پژوهشی، ۵۰ رشته کارشناسی، ۲۰۱ رشته مقطع ارشد و ۱۱۰ رشته دکترا است.

طالبی افزود: در حال‌حاضر دانشگاه دارای ۱۵ هزار دانشجو است که به تفکیک ۸ هزار و ۸۰۰ دانشجو در مقطع کارشناسی، ۴ هزار و ۲۵۰ دانشجو در مقطع ارشد و حدود ۲ هزار دانشجوی در مقطع دکتری مشغول به تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه اصفهان خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر که دانشگاه‌ها با کاهش تقاضای ورودی مواجه هستند، دانشگاه‌های استان اصفهان بیش از ظرفیت متقاضی دارد.

دانشجویان دانشگاه اصفهان، ۱۰ درصد تولید علم کشور را برعهده دارند

وی بیان داشت: دانشگاه اصفهان از لحاظ تعداد دانشجو مرتبه دوم را دارد که ۸ درصد از دانشجویان کل کشور در استان اصفهان حضور دارند و ۱۰ درصد تولید علم کشور با این دانشجویان است.

طالبی تصریح کرد: علاوه بر تکمیل ظرفیت دانشجو، داشنجویان متقاضی برای انتقال هم داریم که حدود ۵۰ درصد از آن‌ها پذیرش می‌شوند.

رئیس دانشگاه اصفهان تصریح کرد: میزان دریافتی اساتید به صورت ۱۲۳ نفر دریافتی کم‌تر از ۱۰ میلیون تومان، ۲۵۰ نفر کم‌تر از ۱۵ میلیون تومان، ۱۷۸ نفر کم‌تر از ۲۰ میلیون تومان، ۵۸ نفر بین ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان و حدود ۵ نفر حقوق بیش‌ از ۲۵ میلیون تومان دارند که استاد تمام هستند.

انتخاب دانشگاه اصفهان به عنوان دانشگاه برتر در ارتباط صنعت و دانشگاه

وی پیرامون فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه مطرح کرد: ۳۳۰ طرح پژوهشی به صورت قراردادی با جامعه با بودجه ۲۸.۵ میلیارد تومان داریم و با این طرح دانشگاه برای حل مشکلات در خدمت جامعه است و از نظر وزارت علوم به عنوان دانشگاه برتر برای ارتباط دانشگاه و صنعت انتخاب شدیم.

طالبی در توضیح طرح‌های پژوهشی گفت: در بخش دانشکده فنی، بخش خدمات و بازرگانی در بخش اقتصاد، بخش زمین‌شناسی و قرار داد با سازمان نقشه‌برداری کشور، فعالیت‌های آموزشی و ارائه آموزش‌های پودمانی و دوره‌ای، قرارداد با شهرداری برای محیط زیست، بحث خوشه ملی سرمایه اجتماعی فعالیت داشته‌ایم.

ایجاد فضا برای توسعه فضا و تضمین اشتغال استارت‌آپ‌ها

رئیس دانشگاه اصفهان ادامه داد: در اسفند ۹۸ با حمایت معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری پهنه نوآوری را به وسعت ۳۲ کیلومتر ایجاد کردیم و فضایی برای برای کلیه استارآپ‌ها برای توسعه ایده‌ها و تضمین بحث اشتغال ایجاد کردیم.

وی اعلام کرد: بخش شمالی دانشگاه بهترین نقطه برای توسعه کسب و کار است و ساختمان‌ها را با معاونت علمی فناوری بازسازی می‌کنیم و به مراکز جهت‌دار مثل خانه نوآوری تهران و گروه انتخاب رهن و اجاره می‌دهیم، این مراکز باید در اختیار افرادی قرار بگیرد که ایده دارند ولی جایی ندارند.

طالبی یادآور شد: در بخش بین‌المللی جز ۱۳ دانشگاه برتر کشور هستیم و از سال ۹۶ تا ۹۹ افزایش تعداد دانشجو خارجی را داشته‌ایم، در حال حاضر ۷۰۰ دانشجو در بخش بین‌الملل داریم؛ بیش از ۶۰ درصد این دانشجویان مربوط به تحصیلات تکمیلی در رشته‌های گوناگون هستند.

وی پس از آن در پاسخ به سوالات نمایندگان پیرامون رشته‌های تحصیلی دانشجویان خارجی این دانشگاه ادامه داد: بخشی از دانشجویان بخش بین‌الملل در رشته‌هایی مثل ادبیات فارسی مشغول تحصیل‌ هستند و ۲۵ نفر از اعضا هیأت علمی مربوط به بخش خارج از کشور هستند و ۲۲ پروژه مشترک با دانشگاه‌های خارجی داریم.

طالبی مطرح کرد: در سال ۱۳۸۷ برای کاهش درخواست خوابگاه طرح بومی‌گرایی مطرح شد ولی تقاضای ورود به خوابگاه کاهش پیدا نکرد زیرا به کسانی که فاصله بیش از ۱۰۰ کیلومتر دارند خوابگاه داده می‌شود و حتی به بعضی از دانشجویان که فاصله کم‌تر از ۱۰۰ کیلومتر دارند ولی مسیر سختی دارند هم خوابگاه داده می‌شود و این موضوع به‌ دلیل پهناوری استان است.

بودجه بیشتری برای تعمیر اساسی خوابگاه‌ها نیاز داریم

رئیس دانشگاه اصفهان گفت: خوابگاه‌ها بسیار فرسوده است و درخواست ما این است که به جای ۵ میلیارد بودجه تعمیرات کل دانشگاه که سالانه داده می‌شود در یک یا ۲ سال ۴۰ میلیارد هزینه برای تعمیر اساسی خوابگاه داده‌ شود.

وی بیان کرد: در سال‌های اخیر بیش‌تر بودجه را صرف مخارج اختصاصی کردیم و حتی از سال ۹۳ به بعد بودجه تملک داری و احداث نداشتیم؛ در این سال‌ها ساختمان‌هایی داریم که در مرحله سفت‌کاری است ولی به‌ دلیل نبود بودجه نتوانستیم تکمیل کنیم و درخواست این است که در تبصره ۲۳ ما را دریابید.

طالبی درباره مشکلات دانشگاه گفت: فرسودگی فضای آموزشی و خوابگاه‌ها، عدم برخورداری از تملک دارایی، عدم پرداخت مطالبات دستگاه‌های حمایتی مانند بنیاد شهید و عدم قطعیت در پرداخت‌های اعتبارات عمومی و زیان پرداخت دیرهنگام بودجه از مشکلات مطرح در دانشگاه است.

ابوترابی: از فکر بودجه دولتی بیرون آیید

ابوالفضل ابوترابی نیز با اشاره به تعداد جلسات مجمع نمایندگان استان اصفهان که برگزار شده است گفت: وظیفه ما نمایندگان برگزاری چنین چنین جلسات کلانی است نه اینکه درگیر حل مشکلات چاه آب غیرمجازی در یک روستا باشم تا رأی جمع‌آوری کنیم اما این جلسات کلان و مهم را برگزار نکنیم‌.

نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و خطاب به رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: باید از فکر منابع دولتی بیرون آیید، باید به سمت بخش خصوصی روید؛ از ما نمایندگان راهکار رفع موانع را بخواهید و به فکر بودجه نباشید‌.

وی تصریح کرد: این افزایش قراردادهای صنایع بزرگ کشور با دانشگاه که اشاره کردید به دلیل همان تحریم‌ها است که مجبور به قرارداد بستن با دانشگاه صنعتی اصفهان شدند و این یک نعمت بزرگ است.

نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی گفت: یک نقشه راه برای صنعت گردشگری می‌خواهیم، اصفهان باید به مرکز تولید علم و صنعت گردشگری کشور تبدیل شود و فولاد و پالایشگاه‌ها و سنگ‌بری‌ها را به خارج از استان هدایت کند.

فرونشست به مناطق اصفهان نفوذ کرده است

در این جلسه نماینده‌ای از سازمان زمین‌شناسی نیز درباره فرونشست زمین در استان اصفهان صحبت کرده و نسبت به این مخاطره هشدار داد.

رضا اسلامی، مدیرکل  سازمان زمین‌شناسی  اصفهان گفت: فرونشست یعنی حرکت قائم رو به پایین لایه‌های سطح زمین که گاهی حرکت جزیی افقی هم دارد و مهم‌ترین دلیل آن برداشت غیراصولی آب است.

وی بیان کرد: ۴۳ مخاطره طبیعی داریم که ۳۵ مورد آن در ایران رخ می‌دهد که تنها مخاطره طبیعی که از همه خطرناک‌تر است فرونشست است.

اسلامی گفت: خسارت ناشی از فرونشست و تخریب در خطوط جاده‌ها بسیار زیاد است، فرونشست به مناطق اصفهان نفوذ کرده و به خانه‌ها کشیده شده است و تخریب قنوات و چاه‌ها در بخش کشاورزی را هم به همراه داشته است.

مدیرکل  سازمان زمین‌شناسی  اصفهان یکی از علل ایجاد را بر اساس خروج مواد مذاب از پوسته زمین دانست و اعلام کرد: ۲ درصد استان اصفهان در سال ۹۵ درگیر فرونشست بود و ۷ تا ۵ سانتی‌متر هم سرعت فرونشست بود‌.

وی گفت: کاشان، نجف‌آباد، مهیار شمالی و جنوبی، اردستان، اصفهان، برخوار، بادرود، خالدآباد، مورچه خورت و دامنه و... جزو دشت‌های ممنوعه هستند‌؛ از سال ۹۵ سازمان زمین‌شناسی ادعای دو درصد فرونشست را داشت که ما قبول نداشتیم.

اسلامی از انحلال لایه‌های زیرین و فروچاله‌ها، فعالیت‌های معدن‌کاری و حفر تونل‌ها که بعد بلااستفاده می‌ماند، برداشت‌های منطقه جنوبی، برداشت‌های بی‌رویه از آب‌های زیرزمینی و... به عنوان عوامل ایجاد این مخاطره نام برد.

فرونشست اصفهان به ده سانتی‌متر رسیده اما میزان بحران در جهان چند میلی‌متر است

مدیرکل  سازمان زمین‌شناسی  اصفهان خطاب به نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز در مناطق اصفهان فرونشست‌ها به ۷ و ۱۰ سانتی‌متر کشیده شده و این در حالی است که بحران در دنیا در حد چند میلی‌متر است، فرونشست در اردستان به داخل شهر رسیده شده است.

وی پیرامون مناطق بحرانی اصفهان در زمینه فرونشست عنوان کرد: در منطقه رهنان اصفهان کنار پل امام خمینی(ره) ساختمان ۵۰ سانت ترک خورده است، در بسیاری از مناطق مانند خوراسگان که فرونشست ۱۷ سانتی‌متری دارد، هم این فرونشست‌ها را می‌بینیم و جالب است که در همین مناطق هم می‌خواهند در طرح اقدام ملی مسکن خانه بسازند.

اسلامی عنوان کرد: در استان اصفهان فرونشست به ۸ هزار و ۲۳۰ کیلومتر رسیده است که به سمت زاینده‌رود و مناطق شهری درحال نفوذ است؛ فرونشست به زیر دکل و ریل‌های قطار رفته است.

گلپایگان در صدر بدترین اوضاع فرونشست استان با رکورد ۱۹ سانتی‌متری

مدیرکل  سازمان زمین‌شناسی  اصفهان با اشاره به اینکه در چادگان اصفهان دو سانتیمتر فرونشست داشتیم، گفت: بدترین اوضاع فرونشست را گلپایگان با ۱۹ سانتی‌متر در استان دارد؛ در این مسیرها خطوط لوله بنزین، نفت و گاز هم وجود دارد که خطر فرونشست آن‌ها بسیار جدی است‌‌.

وی افت آب زیرزمینی را عامل فرونشست دانست و هشدار داد که مرگ آبخوان فاجعه است، باید بپذیریم اصفهان در منطقه خشک قرار گرفته و متوسط باران نزدیک به ۱۰ سانتی‌متر در سال است.

تا زمانی که آبخوان زاینده‌رود به آب واکنش می‌دهد به داد آن برسید

اسلامی با بیان اینکه امسال هم حق آبه زاینده‌رود پرداخت نشد، افزود: تا فرصت باقی است و هنوز آبخوان زاینده‌رود به آب واکنش نشان می‌دهد باید حقابه زاینده‌رود پرداخت شود، چطور دریاچه ارومیه عزم ملی شد و نه تنها در ایران بلکه از خارج از کشور مانند ژاپن هم به کمک آمد اما برای اصفهان این اتفاق رخ نمی‌دهد، این مسأله باید عزم ملی شود.

مدیرکل  سازمان زمین‌شناسی  اصفهان خاطرنشان کرد: همه صنایع آب‌بر در استان اصفهان است که باید به جای سرمایه‌گذاری در آن‌ها در توریسم و گردشگری سرمایه‌گذاری کنیم، باید از گسترش کشاورزی و صنعت به این شکل جلوگیری و کشاورزی را مدرن کنیم.

سید مسعود خاتمی، رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان با اشاره به مباحث مطرح شده درباره فرونشست زمین‌ها اظهار داشت: در هر حادثه‌ای سه مرحله پیش‌بینی، پیشگیری و مقابله مطرح است.

نمایندهه مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی ادامه‌ داد: خیلی‌از حوادث قابل پیش‌بینی نیستند اما می‌شود پیشگیری کرد؛ برای پیشگیری راه‌هایی بیان شد و توصیه می‌کنم به صورت علمی برخورد و راهکارهایی به ما ارائه شود؛ اصفهان یکی از شهرهایی‌ است که در گسل زلزله وجود دارد.

خاتمی درباره حقوق اساتید نیز خاطرنشان کرد: همسان‌سازی حقوق هیات علمی پزشکی و غیرپزشکی بحث غالب مجلس در این مدت بوده است.

الهام آزاد، نماینده مردم نائین و خور و بیابانک نیز با تأیید صحبت‌های نماینده سازمان زمین‌شناسی اظهار داشت: برای بحث‌های فر‌ونشست زمین‌ باید کارگروه‌های تخصصی وارد عمل شوند.

ارائه گزارشی از روند تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه اصفهان

حجت‌الاسلام حسین میرزایی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه به گزارش طرح تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه اصفهان پرداخت.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اظهار داشت: پس از تصویب طرح تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه اصفهان، جلسه‌ای تشکیل و اعضای هیأت تحقیق و تفحص مشخص شدند، من هم در جلسه‌ای که رأی‌گیری کردند به عنوان رئیس تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه انتخاب شدم.

وی ادامه داد: احکام توسط رئیس مجلس صادر شد و دو جلسه تشکیل شد در این دو جلسه براساس محورهای مصوب پنج کمیته اداری و استخدامی، کمیته خرید و قراردادها، کمیته تولید و تحول‌ها، کمیته حقوقی و کمیته مدیریت کلان تشکیل شد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: دبیرخانه در محل مجمع نمایندگان استان اصفهان با همراهی رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان تشکیل شد، تلاش می‌شود عادلانه و مستند و با تمام جدیت تصمیم گرفته شود؛ هر شخصی جلوی تحقیق و تفحص ایستاد کنارش خواهیم زد.

وی تصریح کرد: سعی شده از جهت حقوقی به خوبی کار پیش رود، از متخصصان در تمامی ابعاد استفاده می‌کنیم و به دلیل برخی پول‌پاشی‌ها از تیم تحقیق و تفحص هم صیانت خواهیم کرد و یک مدیریت چندلایه تشکیل دادیم.

میرزایی گفت: تکلیف اسناد و مدارک تخلفات که از چند ماه پیش به دست آوردیم را مشخص خواهیم کرد؛ امروز ده‌ها میلیون نفر سهامدار حقیقی و مشاع این شرکت هستند و هزینه کردن و گرفتن پول از سهام آن‌ها در حوزه مسئولیت اجتماعی حرام شرعی است.

هزینه‌های اجتماعی تحمیلی صنایع بزرگ به مردم اصفهان باید مطالبه شود

مهدی طغیانی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز در این خصوص اظهار داشت: کارخانجات و صنایع بزرگ اصفهان از جمله فولاد مبارکه هزینه‌های مستقیم و غیرمستقیمی دارند که به مردم این منطقه و زیرساخت‌های این منطقه هزینه تحمیل می‌کنند.

وی ادامه داد: وقتی در خصوص فولاد مبارکه می‌گوییم، درباره چند تن آلودگی در شهر، مصرف منابع و فرسودگی در راه‌های منطقه صحبت می‌کنیم، این هزینه‌هایی که به مردم منطقه تحمیل می‌شود را باید مطالبه کرد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس بیان داشت: اگر روند این باشد که گفته شد و رویه طوری باشد که همه چیز در کارخانه مربوط به سهامداران آن تلقی باشد، خیانت به مردم منطقه است و من به هیچ عنوان اجازه این خیانت را به مردم نمی‌دهم.

نمایندگان استان اصفهان همچنین در پایان این جلسه از شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان بازدید و گزارشی از فعالیت این شهرک را دریافت کردند.

به گزارش فارس، الهام آزاد، زهرا شیخی، پروین صالحی، رحمت‌اله فیروزی، مهدی طغیانی، مسعود خاتمی، عباس مقتدایی، ابوالفضل ابوترابی، حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی و حجت الاسلام حسین میرزایی نمایندگانی بودند که در دهمین جلسه مجمع نمایندگان استان اصفهان حضور داشتند.

انتهای پیام/۶۳۱۱۹/ص۳۰/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول