اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

گلایه سرمایه‌گذار کارآفرین شهرستان نور از تغییرات مداوم نرخ و کمبود اقلام مورد نیاز

هادی معماری سرمایه‌گذار کارآفرین در شهرستان نور با انتقاد از تغییرات و افزایش مکرر قیمت‌ها، گفت: برخی از اقلام را حتی با قیمت گران نمی‌توانیم تهیه کنیم.

گلایه سرمایه‌گذار کارآفرین شهرستان نور از تغییرات مداوم نرخ و کمبود اقلام مورد نیاز

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، گرانی و کمبود برخی از اقلام اساسی نه تنها گریبان اقشار مختلف مردم را گرفته و تهیه و خرید را برای آنان به ویژه اقشار کم درآمد و مهم‌تر افراد زیرپوشش نهادهای حمایتی را به شدت سخت کرده است، صنوف خدماتی و پذیرایی را نیز به شدت با مشکلات زیادی مواجه کرد به طوری که برای رساندن صدا و پیام خود به سراغ رسانه‌ها آمدند.

در یک‌سال گذشته ویروس کرونا علاوه بر اینکه جان صدها هزار نفر را در جهان گرفته و مشکلات روحی و روانی برای ملت‌ها به‌وجود آورده است به اقتصاد دولت‌ها و خانوار لطمات زیادی زده و بسیاری از کسب و کارها را فلج کرده که از جمله آن واحدهای پذیرایی، رستوران‌ها و ... هستند، اما در این میان بودند کسانی که با راه‌اندازی و فعال کردن مجموعه‌هایی به کمک دولت و مردم آمدند و برای افرادی حتی محدود اشتغال ایجاد کردند.

یکی از سرمایه‌گذاران که مدتی است یک مجموعه پذیرایی در شهر رویان راه‌اندازی و تاکنون برای ۴۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است برای انتقال سخنانش از همکاران رسانه‌ای دعوت کرد تا ضمن بازدید از مجموعه پای صحبت وی نشسته و با ابزار رسانه‌ای کمک حال مجموعه‌داران باشند.

پس از حضور در مجموعه به دفتر مدیریت هدایت شدیم و مدیر مجموعه رستورانی لمو به استقبال آمد و با خوش‌آمدگویی و آشنایی با همکاران رسانه‌ای به معرفی مجموعه و مشکلات پیش رو پرداخت و از خبرنگاران خواست تا با توانایی رسانه‌ای خود برای کاهش مشکلات کمک کنند.

هادی معماری در معرفی مجموعه، اظهار کرد: این مجموعه در سه طبقه با هزار و ۸۵۰ متر بنا احداث و حدود ۸ ماه قبل با حضور فرماندار و دیگر مسؤولان شهرستانی افتتاح شد و هم اکنون ۴۰ نفر در آن مشغول به کار هستند که البته بیشتر آنان با تحصیلات عالی و متخصص هستند.

وی با بیان اینکه به‌کارگیری نیروها برای این مجموعه مهم بوده و هست، افزود: نیروهای سالن، آشپز و سرآشپز از افراد متخصص هستند که تخصص لازم در انواع طبخ غذا را دارند، در هر بخش مجموعه حرفه‌ای و تخصصی اشتغال دارند ولی در بخش خدمات از نیروهای عادی هم استفاده شده است.

مدیر مجموعه رستورانی لمو رویان با اشاره به ابراز رضایت مشتریان، گفت: طبخ غذا با بهترین کیفیت و در حضور مشتری انجام می‌شود یعنی همه مراحل در دید مشتریان و با نظارت آنان و نیز رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی و مصوبات ستاد مبارزه با کرونا است که توانسته رضایت آنان را جلب و زمینه حضور دوباره و همواره آنان را فراهم کند.

معماری افزود: این مجموعه ظرفیت پذیرایی ۵۰۰ نفر را دارد اما با توجه به شرایط کرونایی در حال حاضر از یک سوم ظرفیت استفاده می‌شود.

وی با اشاره به استفاده ۵۰ درصدی از نیروی کار بومی، تصریح کرد: تامین نیروی کار بومی بسیار سخت است و اکنون نیازمند نیروی کار هستیم اما به دلیل تهیه غذاهای متنوع (در فست فود بیش از ۵۰ نوع غذا فست فودی و ایتالیایی، در رستوران ۲۰ نوع کباب و غذای ایرانی و نیز ۳۵ نوع نوشیدنی سرد و گرم و انواع بستنی و کیک) در این مجموعه نیروهای متخصص از نقاط مختلف کشور، استان و شهرستان تامین شده است.

مدیر مجموعه رستورانی لمو رویان افزود: با توجه به همکاری و مساعدت فرمانداری و برخی ادارات از جمله گردشگری، ارشاد و صمت اما برخی همکاری ندارند و زمان اجابت درخواست ما را ه تاخیر می‌اندازند و هیچ کمکی به ما نمی‌کنند.

معماری با بیان اینکه برای تامین اقلام اولیه حتی برای غذای کارکنان دچار مشکل هستیم، تصریح کرد: تغییرات نرخ اقلام مورد نیاز و تامین آن‌ها از جمله گوشت و روغن صنف ما را با مشکلات عدیده مواجه کرده است و نمی‌توان این تغییرات و افزایش مکرر قیمت‌ها که ظاهرا نظارت لازم صورت نمی‌گیرد را در قیمت غذای خود بیاوریم اما تلاش کردیم از کمیت و کیفیت غذا ذره‌ای کاسته نشود.

وی با اشاره به اینکه فعلا سوددهی نداریم و در حال گذر هستیم، خاطر نشان کرد: شرایط برای ما مساعد نیست، زیرا برخی اقلام از جمله روغن را حتی با قیمت گران هم نمی‌توانیم تهیه کنیم.

مدیر مجموعه رستورانی لمو رویان، گفت: این مجموعه با ۴۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری هم اکنون ۴۰ نیروی کار مستقیم و ۱۵۰ نفر افراد زیر پوشش آنان که برخی با یارانه زندگی می‌کنند برای روشن ماندن چراغ نیازمند حمایت همه مسؤولان و دستگاه‌های مرتبط است.

انتهای پیام/۸۶۰۲۳/ج

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول