اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

برگزاری آیین اختتامیه کنفرانس ملی «امام رضا (ع) و علوم روز»

اختتامیه کنفرانس ملی «امام رضا(ع) و علوم روز» با قرائت پیام آیت الله مکارم شیرازی در مشهد برگزار می‌شود.

برگزاری آیین اختتامیه کنفرانس ملی «امام رضا (ع) و علوم روز»

به گزارش خبرگزاری فارس آیین اختتامیه کنفرانس ملی «امام رضا (ع) و علوم روز» با قرائت پیام آیت الله مکارم شیرازی در مشهد برگزار می‌شود.

مرتضی رجوعی رئیس دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) ضمن تشریح برنامه‌های کنفرانس ملی «امام رضا (ع) و علوم روز» گفت: آیین اختتامیه این کنفرانس ملی، مقارن با روز مبعث نبی رحمت (ص) ۲۱ اسفند ماه ۹۹ با قرائت پیام مرجع عالی قدر جهان اسلام؛ آیت الله ناصر مکارم شیرازی توسط نماینده این مرجع عظام برگزار می شود. همچنین حجت الاسلام و المسلمین مروی، تولیت معزز آستان قدس رضوی و دکتر سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی سخنرانان این مراسم خواهند بود.

وی افزود: تقدیر و رونمایی از تولیدات و آثار هشت نویسنده برتر در حوزه امام رضا (ع) و علوم روز، تقدیر از دو تن از چهره های شاخص علمی و برجسته ملی و بین المللی که در طول دهه های گذشته آثار ارزشمند و تاثیرگذار علمی را در ارتباط با احیای علوم و معارف عالم آل محمد (ص) به نگارش درآورده اند، از دیگر بخش های آیین اختتامیه این کنفرانس ملی است.

به گفته این مقام مسئول، دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) مطابق با رسالت ها و رویکردهای علمی خود مبتنی بر اولویت گذاری نسبت به موضوعات مرتبط با ترویج و تبیین معارف اهل بیت (ع) به ویژه اشاعه معارف عالم آل محمد (ص) و تبیین ارتباط مسائل علمی و اجرایی جامعه با معارف ایشان و ارائه راهبردهای علمی- دینی به آن، کنفرانس ملی «امام رضا (ع) و علوم روز» و هفت پیش نشست تخصصی را با حضور نخبگان و پژوهشگران حوزوی- دانشگاهی و مدیران و متولیان اجرایی کرده است.

رئیس دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) با اشاره به همکاری بیش از ۴۰ مجموعه علمی و دانشگاهی معتبر ملی در برگزاری برنامه های علمی کنفرانس امام رضا(ع) و علوم روز، خاطرنشان کرد: ۲۸۰ مقاله به صورت انفرادی و گروهی با موضوع؛ «ارتباطات و تبلیغ دینی»، «روانشناسی و علوم تربیتی»، «علوم پزشکی و سلامت»، «هنر و معماری»، «علوم سیاسی»، «مدیریت»، «اقتصاد»، «حقوق» و بخش ویژه «تجربه نگاری و الگوسازی اقدامات و برنامه های شاخص اعتاب مقدسه و اماکن متبرکه مذهبی با محوریت اقدامات مدیریتی، اقتصادی، حقوقی، هنری تبلیغی، تربیتی، بهداشت و سلامت و محرومیت زدایی» به دبیرخانه کنفرانس امام رضا(ع) ارسال شده است.

دکتر رجوعی عنوان کرد: بالاترین حجم مقالات ارسال شده در سه محور علوم تربیتی و روانشناسی با ۵۰ مقاله، امام رضا(ع) ارتباطات و تبلیغات با ۴۵ مقاله و محور اشتغال و اقتصاد با ۴۰ مقاله است.

این استاد دانشگاه برگزاری این برنامه علمی را زمینه ای برای معرفی شاخصه های سیره و تعالیم امام رضا (ع) در ابعاد مختلف علمی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، دینی و تبلیغی عنوان و ابراز امیدواری کرد: برگزاری برنامه های علمی از این دست زمینه ای مناسب و شایسته برای آشنایی گروه های مختلف مردمی با علوم و معارف ناب اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در سطح جهان را فراهم آورد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول