اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

تغییر در فرایند صدور مجوزهای تردد در گیلان

بر اساس آخرین تصمیمات ستاد کرونا، ارائه مجوز تردد در گیلان کاملاً غیرحضوری و با مراجعه با تارنمای سایت استانداری و یا فرمانداری‌ها انجام می‌شود.

تغییر در فرایند صدور مجوزهای تردد در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، در پی افزایش شیوع، بستری و مرگ‌ومیر ناشی از کرونا، اعمال محدودیت‌های ترافیکی در دستور ستاد ملی کرونا قرار گرفت و این محدودیت‌ها در استان‌هایی همچون گیلان نیز اجرا شد.

اما ازآنجاکه برخی از افراد دارای مناصب، مشاغل و مکاسب مختلف باید با خودروای شخصی خود جابه‌جا می‌شدند ستاد کرونا ، به مراجع ذی‌صلاح نظیر فرمانداری‌ها اجازه داد تا برای این دست از خودروها برگه تردد تهیه و در اختیار آن‌ها قرار دهد.

با گذشت چند ماه از صدور برگه تردد از فرمانداری‌ها برای خودروهای که ضرورت به جابه‌جایی در شهرهای کشور و استان داشتند، ستاد کرونا استان اعلام کرده که من‌بعد صدور برگه تردد تنها از طریق مراجعه به سایت استانداری یا فرمانداری‌ها مهیا خواهد بود.

فرزاد توکلی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان گفته که از امروز فرایند صدور برگه‌های تردد در گیلان تغییر کرده و متقاضیان می‌توانند ازاین‌پس برای دریافت برگه تردد به سایت استانداری گیلان (gilan.ir) مراجعه کنند.

 

به گفته وی، متقاضیان پس از ثبت درخواست تردد و دریافت پیامک تائید می‌تواند در بین شهرها در شرایط کرونایی اقدام کنند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان گفته بر اساس هماهنگی‌هایی که استانداری گیلان با پلیس‌راه کرده، رانندگان پس از ثبت درخواست و تائید آن، الزاماً نیاز نیست که برگه تردد همراه خود داشته باشند.

توکلی همچنین گفته در صورت لزوم مردم می‌توانند به دفاتر پیشخوان دولت و بخش عمومی مراجعه  کرده و با ارائه کد ره‌گیری که برای آن‌ها پیامک شده ، به چاپ برگه تردد اقدام کنند.

گفته‌شده هزینه چاپ حداکثر دو هزار و 500 تومان است و اگر خود نیز قادر به ثبت درخواست نیستند به می‌توانند به دفاتر پیشخوان مراجعه کرده و با پرداخت حداکثر 12 هزار و 500 تومان نسبت به ثبت‌نام و چاپ برگه تردد اقدام کنند.

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان همچنین توصیه‌ای به متقاضیان داشته و گفته که این افراد از شهرستانی که قصد خروج دارند تقاضا و درخواست برگه تردد کنند و علاوه بر آن بعدازاینکه درخواست خود را ثبت می‌کنند حداکثر تا ۲۴ ساعت باید منتظر تائید یا رد درخواست خود باشند.

البته مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان این را هم گفته که ممکن است پلیس‌راه علیرغم داشتن برگه تردد، مجدداً خودروها را جریمه کنند که در این خصوص نیز پلیس از رانندگان خواسته تا حداقل ۱۰ روز از دریافت پیامک صبر کنند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول