اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حماسه و مقاومت

روایتی از ۷ حضور رهبر معظم انقلاب در اردوی راهیان نور+تصاویر

رهبر انقلاب بارها در جمع زوار راهیان نور حضور داشتند. ایشان با بیان اینکه دشمن می‌خواهد قضیه دفاع مقدس از یادمان محو شود، تأکید دارند هر دلی که برای حقیقت، احترام قائل است، باید این‌ خاطره‌ها را همیشه عزیز بدارد.

روایتی از ۷ حضور رهبر معظم انقلاب در اردوی راهیان نور+تصاویر

خبرگزاری فارس ـ گروه حماسه و مقاومت ـ آزاده لرستانی: جای جای مهین اسلامی یادآور سلحشوری و دلاوری بزرگ مردان و شجاع زنانی است که برای دفاع از کیان انقلاب و اسلام از جان خود گذشتند. در واقع زمین‌های جنوب و غرب کشور در هشت سال دفاع مقدس روایت‌گر رشادت‌هایی از جنس غربت غریبانه پهلوان بی‌مزارش، بی‌تابی اروند و موج‌های پریشانش، قرارگاه بی‌قرار با حضور دلباختگانش همراه با مرثیه استواری و پایمردی است.

و ۲۰ اسفند‌ماه در تاریخ ثبت شد تا سرآغاز حرکتی برای خوشه‌‌چینی از این موزه جنگ زنده باشد. زیرا با تصویرسازی و روایت حماسه‌های رزمندگان اسلام فرهنگ مقاومت، ‌ایثار و شهادت در جامعه احیا خواهد شدکه نویدبخش ماندگاری اندیشه‌های انقلاب اسلامی در آینده است.

رهبر انقلاب چند بار به راهیان نور رفتند؟

۱- یادمان هویزه/ بیان خاطره‌ای از شهید علم‌الهدی

از آنجایی که رهبر انقلاب در روز ۲۰ اسفند ماه سال ۱۳۷۵ برای اولین‌بار در جمع زائران راهیان نور در یادمان شهدای هویزه حاضر شدند. این روز به عنوان «روز ملی راهیان نور» از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی در تقویم رسمی کشور ثبت شد.


رهبر انقلاب در یادمان هویزه

یادمانی زیبا در نزدیکی شهر هویزه که با نام شهید علم الهدی و ۶۷ شهید آرمیده در آن عجین شده است که در چنین روزی، رهبر انقلاب به بیان خاطراتی از شهید علم‌الهدی پرداختند:‌ من در همین‌جا، از شهید علم‌الهدی پرسیدم: شما از سلاح و تجهیزات چه دارید که این‌گونه مصمم به جنگ دشمن می‌روید؟ دیدم اینها دل‌هایشان آن‌چنان به نور ایمان و توکل به خدا محکم است که از خالی بودن دست خود هیچ باکی ندارند.

۲-یادمان شلمچه/ یک سرزمین مقدس

سفر آیت‌الله خامنه‌ای در هشتم فروردین سال ۷۸ به یادمان شلمچه که یادآور عملیات‌های بزرگی نظیر بیت‌المقدس، رمضان و پشتیبانی والفجر۸، کربلای ۴ و ۵ و کربلای ۸ است. معظم‌له با بیان اینکه ملت ایران در دوره معاصر، هر چه عظمت و عزت در دنیا دارد، به برکت خون رزمندگانی است که در این سرزمین‌های خونین حضور یافتند، ابراز داشتند:‌ من این سرزمین را یک سرزمین مقدس می‌دانم. اینجا نقطه‌ای است که ملائکه الهی که شاهد فداکاری مخلصانه این شهدای عزیز بودند به آن تبرک می‌جویند.


رهبر انقلاب در یادمان هویزه

۳- یادمان دوکوهه/ این‌ خاطره‌ها را همیشه عزیز بدارید

روز نهم فروردین سال ۸۱، پادگان دو کوهه شاهد حضور رهبر انقلاب در میان جمع زوار راهیان نور بود،‌ معظم‌له با اشاره به اینکه این پادگان، شاهد فداکاریها، اخلاص‌ها، ایمان‌ها و روحیه‌های مالامال از امواج صفا و طراوتی است که از جوانان مؤمن بسیجی و فداکار بروز کرده است. فرمودند: هر دلی که برای حقیقت، احترام قائل است، هر انسانی که برای معنویت، صفا، اخلاص و انسانیت ارزش قائل است، باید این‌ طور مکان‌ها و خاطره‌ها را همیشه عزیز بدارد.

۴-یادمان دهلاویه/ جان‌هایی که انقلاب را بیمه کردند 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پنجم فروردین سال ۸۵ نیز با حضور در یادمان دهلاویه دلاوری‌های شهید چمران را گرامی داشتند و بیان داشتند: جان‌هایی در اینجا قربان اهداف بلند اسلامی شدند؛ که این شهید عزیز ما - شهید چمران - یکی از نمونه‌های برجسته‌ آن است. یاد شهدا گرامی باد! یاد سرداران شهید و مجاهدان راه خدا گرامی باد! یاد شهیدان خوزستان و جوانان مخلص عرب - از اهواز و سوسنگرد و شادگان و حمیدیه و هویزه و دیگر مناطق این استان و شهیدان آبادان و خرمشهر - گرامی باد! اینها این کشور را بیمه کردند.


رهبر انقلاب در یادمان فتح المبین

۵- یادمان فتح المبین/  آن مقطع یک تجربه گرانسنگ است

مقام عظمای ولایت در یازدهم فروردین سال ۸۹ با حضور در یادمان فتح المبین با بیان اینکه ملت ایران هرگز نباید مقطع حساس، تاریخی و پرافتخار دوران دفاع مقدس را فراموش کند، زیرا آن مقطع یک تجربه گرانسنگ است،‌ اظهار داشتند:‌ جوان‌های عزیز، فرزندان من که اغلب شما در آن روزها نبودید، آن روزهای سخت و تلخ را ندیدید؛ این دشت زیبا، این صحنه چشم نواز، این زمین حاصلخیز، در یک روزی زیر پای دشمن شما بود، چکمه‌پوشان رژیم بعثی در همین سرزمینی که مال شماست، متعلق شماست، آن چنان جهنمی برپا کرده بودند که انسان از جهات مختلف تأسف می‌خورد.


رهبر انقلاب در یادمان فتح المبین

۶-یادمان شهدای پاوه/ خاطره‌ای از دوران دفاع مقدس

معظم‌له ضمن حضور در اجتماع مردم پاوه در ۲۵ مهر ماه سال ۹۰، به زیارت مزار شهدای پاوه رفتند و با یادآوری خاطراتشان از این شهر در دوران دفاع مقدس بیان داشتند: من در دوران جنگ، در سال ۱۳۶۰ آمدم پاوه، فضای سختی بود. انسان می‌دید که دشمن سعی کرده است، فضای ناامنی را بر این منطقه تحمیل کند.


رهبر انقلاب در یادمان شهدای پاوه

۷-یادمان شهدای شرق کارون/ دشمن می‌خواهد قضیه دفاع مقدس از یادمان برود

در ششمین روز از سال ۹۳ در محل یادمان شهدای شرق کارون در منطقه عمومی عملیات شکست حصر آبادان حضور داشتند و با بیان اینکه باید همواره یاد دوران دفاع مقدس زنده نگه داشته شود، تأکید کردند: دشمن می‌خواهد ما یادمان برود؛ می‌خواهد قضیه دفاع مقدس از یادمان برود، فداکاری‌ها از یادمان برود، شخصیت‌هایی را که در این فداکاری‌ها نقش آفریدند یا نشناسیم یا از یاد ببریم.


رهبر انقلاب در یادمان شهدای شرق کارون

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول