اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

ممنوعیت نصب چادر در ایام نوروز امسال در استان مرکزی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: در سال جاری نصب چادر، استفاده از امکانات خانه معلم و اماکن زیرپوشش آموزش و پرورش ممنوع است و تنها اماکن مجوزدار با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا مجاز به پذیرش مسافر هستند.

ممنوعیت نصب چادر در ایام نوروز امسال در استان مرکزی

مصطفی مرزبان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: با توجه به شرایط کرونایی چنانچه افرادی تمایل به انجام مسافرت در ایام نوروز دارند که توصیه می‌شود برای حفظ سلامت خود و خانواده تا حدامکان از انجام سفر خودداری کنند، سفر ایمن و مسوولانه را مدنظر قرار دهند.

وی تصریح کرد: تاکنون دستورالعملی برای خدمات سفر نوروز از سوی ستاد ملی کرونا ابلاغ نشده، اما ستاد خدمات سفر استان تشکیل و برنامه‌ریزی‌های خود را انجام داده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان افزود: سفرها باید تنها از طریق ثبت‌نام در تورهای دفاتر خدمات مسافرتی و توسط دفاتر اقامتگاه‌های مجاز رزو انجام شود و از وسایل حمل و نقل عمومی، ریلی و هوایی استفاده شود.

مرزبان گفت: در سال جاری نصب چادر، استفاده از امکانات خانه معلم و اماکن زیرپوشش آموزش و پرورش ممنوع است و تنها اماکن مجوزدار با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا مجاز به پذیرش مسافر هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۷ هتل، ۲۴ اقامتگاه بوم گردی، ۵ مهمان‌پذیر، دو هتل آپارتمان و ۵۰ خانه مسافر در استان فعالیت دارند، افزود: مسیرهای دلیجان ـ محلات ـ خمین و شازند، مسیر ساوه ـ‌ اراک و شازند و مسیر آشتیان ـ‌ تفرش ـ فراهان ـ کمیجان مسیرهای گردشگری استان مرکزی هستند.

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی اظهار کرد: علاوه بر مسیرهای گردشگری،  بازدیدهای مجازی از جاذبه‌های گردشگری استان نیز آماده پذیرایی از مسافران است.

مرزبان بیان داشت: تمام این آمادگی‌ها منوط به مصوبات و تصمیمات ستاد ملی کرونا و کارگروه پدافند زیستی استان‌ است، هر تصمیمی که گرفته شود همان تصمیم عملیاتی خواهد شد.

وی با اشاره به نرخ خدمات سفر نیز گفت: قیمت تورها و خدمات سفر در ایام نوروز هیچگونه افزایشی نخواهد داشت و این مراکز با همان نرخ مصوب پیش از ایام نوروز خدمات را ارائه خواهند داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی ادامه داد: متاسفانه به دلیل شیوع کرونا صنعت گردشگری استان بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان خسارت دید که بسته‌های حمایتی برای فعالان این عرصه در نظر گرفته شده استس.

به گفته وی هم اکنون ۶۰ آژانس خدمات مسافرتی در استان فعالیت دارند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول