اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

روحانی: پیروزی نزدیک است/ طراحان شکست ملت ایران به شکست خودشان معترفند

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه امروز 3 سال جنگ اقتصادی را پشت سر گذاشته‌ایم، گفت: اگر متحد باشیم پیروزی را لمس می‌کنیم؛ پیروزی دور نیست و نزدیک است.

روحانی: پیروزی نزدیک است/ طراحان شکست ملت ایران به شکست خودشان معترفند

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه امروز (چهارشنبه ۲۰ اسفندماه ۹۹) هیأت دولت با تبریک فرا رسیدن سالروز بعثت نبی مکرم اسلام، حضرت محمد(ص) و با اشاره به هدف بعثت پیامبر مبنی بر تکمیل مکارم اخلاق اظهار داشت: امروز در جامعه ما همه مشکلات با نگاه به غار حرا و بعثت پیامبر قابل حل است و نه با نگاه به شرق و غرب.

وی افزود: نگاه از جانب وحی می‌تواند ما را یکپارچه و متحول کند و انقلاب اسلامی  نیز اساسا برای اخلاق آمد و برای این آمد که با هم برادر باشیم و به یکدیگر کمک کنیم و سوءظن نداشته باشیم.

رئیس جمهور تصریح کرد: انقلاب اسلامی آن روز به نقطه نهایی می‌رسد که اخلاق جامعه ما اخلاق پیامبر(ص) و اصحاب ایشان باشد و تا وقتی که فحش و تهمت و تکه‌پرانی و ظلم و ستم به زندگی و آبروی مردم باشد، به جایی نخواهیم رسید.

روحانی گفت: اگر نظام جمهوری اسلامی خود را خادم مردم دانست و انتخابات را به عنوان راه حل اصلی برای مدیریت کشور پذیرفت و به نظر منتخب مردم و جمع احترام گذاشت، آن وقت به راحتی می‌توانیم از پیچ و خم‌ها عبور کنیم. هر جا مردم و نظام با هم متحد بوده و یک راه را انتخاب کردند، پیروز شده‌اند و هر جا فاصله‌ای ایجاد شد همه ضرر کردند.

* پیروزی نزدیک است

رئیس جمهور در ادامه با بیان این که امروز یک روز تاریخی است که سه سال جنگ اقتصادی را پشت سر گذاشته‌ایم، اظهار داشت: اگر متحد باشیم پیروزی را به زودی لمس می‌کنیم؛ پیروزی دور نیست و نزدیک است و طراحان شکست نظام و به زانو درآوردن ملت ایران امروز به شکست خودشان اعتراف می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند و این یعنی پیروزی ملت ایران.

روحانی ادامه داد: امروز حاکمان جدید کاخ سفید می‌گوید راه ۴ سال گذشته آنها غلط بوده و ملت ایران به پیروزی دست یافته است.

وی افزود: روزهای سخت را پشت سر گذاشته‌ایم و  حتماً سپیده نزدیک است، اگر با وحدت و اتحاد راهمان را ادامه دهیم، ولی اگر خدای ناکرده به مردم توجه نکنیم و در برابر خواست مردم تواضع نکنیم، پیروزی از آن ما نخواهد بود.

رئیس جمهور در ادامه تصریح کرد: اگر به فکر این باشیم که انتخابات چه خواهد شد و منافع و خواست مردم را کنار بگذاریم به آن انتخاباتی هم که می‌خواهیم، نمی‌رسیم. مردم آگاه‌تر از آن هستند که آنها را از جاده اصلی و درست منحرف کنیم.

* تحریم، ظلم به مردم و خواست صهیونیزم است/ اگر کاخ سفید برگردد ما نیز به تعهداتمان برمی‌گردیم

وی در ادامه با اشاره به موضوع پرونده هسته‌ای، گفت: رهبر معظم انقلاب با صراحت بیان کردند که اگر آنهایی که پیمان را شکستند به اجرای پیمان برگردند، ما نیز به اجرای کامل آن برمی‌گردیم و گفتند که اگر آنها پایبند باشند ما یک ساعت ادامه تحریم را تحمل نخواهیم کرد.

روحانی با بیان این که تحریم ظلم به مردم است و خواست صهیونیست و ارتجاع منطقه است، تصریح کرد: نباید بگذاریم این خواسته اجرایی و عملیاتی شود و امروز با تدبیر می‌توانیم مسیر پیش رو را طی کنیم و تاریخ هم نشان داده است که تدبیر ایرانیان در روزهای سخت مشکلات و گره‌ها را باز می‌کند.

وی عنوان کرد: ما در برابر کاخ سفید اعلام می‌کنیم که به قانون برگردید و خجالت نکشید، به تعهداتتان برگردید و امروز و فردا نکنید و بدانید که با بازگشت شما، ما نیز به تمام تعهداتتان بازمی‌گردیم.

رئیس جمهور با اشاره به تأیید صحت عملکرد هسته‌ای ایران بر اساس 15 گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: اگر به پیمان برگردید روزهای بهتری را تجربه خواهیم کرد و منطقه نیز شرایط بهتری را خواهد دید؛ این شرایطی است که رهبر معظم انقلاب ترسیم کرده‌اند.

روحانی ادامه داد: غربی‌ها بدانند که از 20 ژانویه تا امروز هر ساعتی که می‌گذرد یعنی شما قانون را زیر پا می‌گذارید و این در تاریخ خواهد ماند. همه شرایط برای این که همه 7 کشور به برجام برگردند آماده است و آمریکا باید پیشقدم باشد در راهی که خودش در شکست آن خودش پیشقدم شده است.

وی افزود: ما برای کل مقابل کل و  جزء مقابل جزء تعهدات آماده‌ایم و این شما هستید که باید این راه را انتخاب کنید.

* حوزه توزیع بی‌صاحب است/ وزیر برای توزیع و خرید و مصرف مردم نداریم

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به در پیش بودن عید نوروز 1400 به مشکلات بازار شب عید اشاره کرد و با بیان این که عده‌ای سودجو زندگی مردم را سخت کرده‌اند، گفت: قدری از مشکلات به خاطر تحریم‌هاست، اما بخشی نیز به خاطر دلال‌بازی‌های غلط و ناروا در  جامعه ماست.

روحانی گفت: وزیر بازرگانی که نداریم و اگر بین دولت و مجلس در این زمینه همکاری می‌شد، امروز شب عید دیگری داشتیم؛ یک وزیر می‌خواهیم که به فکر خرید، توزیع و مصرف مردم باشد؛ چراکه حوزه توزیع بی‌صاحب است و این مشکل اساسی ماست.

وی خاطرنشان کرد: در پایان دولت یازدهم با صراحت و با قید دو فوریتی اعلام کردیم که وزارت بازرگانی باید تشکیل شود و بررسی این لایحه تا  اواخر مجلس قبل طول کشید و به شورای نگهبان رفت و با یک اشکال جزئی به مجلس بازگشت و این اشکال نیز به راحتی قابل حل بود، اما حل نشد و در این مجلس هم هنوز کاری انجام نشده است.

رئیس جمهور با بیان این که باید در برابر مردم پاسخگو باشیم گفت: در عین حال نباید دست روی دست بگذاریم و باید تلاش کنیم و معیار این که تلاش‌های ما کافی بوده است یا نه، مردم هستند. اگر مردم تلاش‌های ما را کافی نمی‌دانند و تلاش بیشتری می‌خواهند، درست می‌گویند. مردم می‌گویند دست دلال‌ها را باز نگذارید و حرف‌شان درست است.

روحانی از وزراء، استانداران، بازرسان و تعزیرات درخواست کرد که با همه توان به میدان بیایند و شب عید مردم را شیرین‌تر کنند.

وی همچنین با اشاره به اتخاذ تصمیماتی در خصوص رونق بازارچه‌های مرزی و ایجاد گشایش در این زمینه گفت: استانداران استان‌های مرزی این مصوبات را به سرعت اجرا کنند و کام مردم را شیرین کنند؛ چراکه در این شرایط که مردم از دولت توقع دارند همه باید تلاش‌شان را چند برابر کنند.

رئیس جمهور با اشاره به اختصاص ۱۰ میلیارد دلار ارز برای تأمین کالاهای اساسی و پرداخت این ارز، تصریح کرد: بیش از ۷ میلیارد دلار از این میزان برای تأمین نهاده‌ها بوده و مردم بدانند که در شرایط سخت نقل و انتقال ارز، اجناس تأمین شده و به انبارها آمده و حالا باید توزیع شود.

وی در پایان ابزار امیدواری کرد که با تلاش‌های دولت شاهد شرایط بهتری در زندگی مردم در آستانه شب عید باشیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول