اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

اردکانیان: میزان بارش نسبت به سال قبل ۴۰ درصد کاهش دارد

وزیر نیرو با بیان اینکه سال آبی امسال تقریبا دارد به نیمه می‌رسد، گفت: در نیمه اول میزان بارش نسبت به سال قبل ۴۰ درصد و به نسبت بلندمدت ۳۰ درصد کاهش دارد.

اردکانیان: میزان بارش نسبت به سال قبل ۴۰ درصد کاهش دارد

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس رضا اردکانیان وزیر نیرو در پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران، گفت: امسال یک هزار و ۶۵۰ روستای کشور را با ۴۰۰ روستایی که دیروز افتتاح شد به شبکه آب سالم و پایدار متصل کردیم و از این طریق یک میلیون و ۴۹ هزار هموطن روستایی از این دسترسی برخوردار شدند.

وی گفت: هفته آینده آخرین هفته پویش الف ب ایران در سال ۹۹ خواهد بود. امسال سال آبی تقریبا دارد به نیمه می رسد و در نیمه اول میزان بارش نسبت به سال قبل ۴۰ درصد و به نسبت در بلند مدت ۳۰ درصد کاهش دارد. 

اردکانیان تصریح کرد: ان‌شاالله در فصل بهار و روزهای پیش رو جبران قابل ملاحظه ای با نزول رحمت الهی داشته باشیم. اما سعی کردیم در استفاده از منابع آب ذخیره شده در سدها دقت لازم را داشته باشیم هرچند بارش ها به نسبت به پارسال این موقع ۴۰ درصد کاهش دارد اما کاهش حجم مخازن بیش از ۱۰ درصد نیست. عمده امیدواری ما به همکاری مردم است.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه شرایط کرونا و ملاحظات بهداشتی مصرف آب را بیشتر کرده اما با هوشیاری و آگاهی مردم سعی می کنیم مشکل جدی نداشته باشیم، تصریح کرد: یکی از طرح های ما طرح بسیار بزرگ تصفیه خانه شبکه فاضلاب غرب تهران است که فعلا جمعیت، ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفره را پوشش می دهد و در آینده نزدیک جمعیت ۳ میلیون نفر را تحت پوشش قرار می دهد.

اردکانیان بیان داشت: بیش از یازده هزار متر تونل فاضلاب رو ساخته شده و تصفیه خانه بزرگی تکمیل شده است. ما از پس آب تصفیه شده برای مصارف مختلف استفاده می کنیم از جمله که پس آب با کیفیت مناسب را به کشاورزان جنوب تهران می دهیم و به همان میزان در عوض چاه های برداشت آب در میدان محمدیه را ممنوع می کنیم که قدم بسیار خوبی برای حفظ آب های زیرزمینی و جلوگیری از فرونشست زمین است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول