اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

مرمت ۵ اثر تاریخی در شهرستان سراوان

رئیس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سراوان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۵ کارگاه مرمتی در شهرستان سراوان فعال شده است.

مرمت ۵ اثر تاریخی در شهرستان سراوان

حمزه ندرت‌زهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: امسال ۵ کارگاه مرمتی از جمله مسجد جامع سرجو، مسجد جامع دزک، قلعه دزک، دبستان قلنبر، بافت تاریخی روستای هدف گردشگری ناهوک در شهرستان سراوان فعال شد که عملیات مرمتی ۴ کارگاه به اتمام و یک کارگاه دیگر همچنان در حال انجام مرمت است.

رئیس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سراوان گفت: دو اثر تاریخی این شهرستان نیز در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده‌ است.

وی افزود: امسال در حوزه صنایع‌دستی مرمت کوره سفال کلپورگان، کاهگل پشت‌بام کارگاه سفال، رنگ‌آمیزی دیوارها و در و پنچره‌های داخل کارگاه انجام شده است.

وی گفت: ۱۰ نفر از صنعتگران حوزه صنایع‌دستی برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی به اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی معرفی شدند.

ندرت‌زهی بیان کرد: دوره‌های آموزش صنایع‌دستی طی تفاهم‌نامه‌ای که با ادارت بهزستی، زندان و کمیته‌امداد حضرت امام منعقد شده بود، با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد.

وی گفت: در آبان‌ماه امسال اولین فروشگاه صنایع‌دستی توسط بخش خصوصی و نیز مرکز آموزش صنایع‌دستی توسط اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی این شهرستان راه‌اندازی شد.

رئیس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سراوان افزود: در حوزه گردشگری اقداماتی از جمله معرفی ظرفیت‌های گردشگری از طریق رسانه ملی، برگزاری دوره‌های گردشگری برای فعالان این حوزه به صورت مجازی، برگزاری تورهای گردشگری یک روزه از مناطق گردشگری و طبیعی با همکاری اداره ورزش و جوانان و سمن گردشگری و طبیعت‌گردی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در این شهرستان صورت گرفت.

وی گفت: در حوزه یگان حفاظت این اداره گشت مستمر از آثار تاریخی، برگزاری دوره‌های حفاظتی، برگزاری مانور آتش‌سوزی در محل موزه محلی، جلوگیری از ساخت‌و‌سازهای غیرقانونی در حریم میراث‌فرهنگی و گرفتن حکم دستور قضایی برای خاطیان و متجاوزان به عرصه میراث‌فرهنگی از دادستان شهرستان صورت گرفت.

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول