اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

واعظی: خیلی بد می‌شود لوایح FATF در دولت بعدی تصویب شود

رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: امیدوارم اینگونه نباشد که تصویب لوایح FATF طولانی شود که این دولت نتواند کار کند و در دولت بعدی تصویب شود؛ این خیلی بد می‌شود.

واعظی: خیلی بد می‌شود لوایح FATF  در دولت بعدی تصویب شود

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور صبح امروز در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: مسئله برجام و لغو تحریم های ایران یک موضوع جدی است که ما در ایران دنبال می کنیم و بسیاری از کشورهای دوست و مختلف از جمله ۱+۵ هم آن را دنبال می کنند. طبیعی است هر که به خود اجازه می دهد، هر چه که درست است را بیان کند این به این معنا نیست که این اظهارات با ایران توافق شده باشد. زمانی که همه اینها نهایی شود اعلام می شود.

وی در مورد طرح جدید مطرح شده از سوی محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه اظهار داشت: روی این طرح دارد کار می شود.

واعظی در مورد لوایح FATF گفت: غیر از ما و کره شمالی بقیه کشورها چارچوب اولیه مربوط به مقابله با پولشویی که ما هم علاقه مند به  رعایت آن هستیم را انجام  می دهند. ما معطل ماندن این دو لایحه که در مجلس مصوب شده و مدت طولانی است که در مجمع باقی مانده به نفع مراودات بانکی نمی دانیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر روابط بانکی نداشته باشیم باید از طریق صرافی ها انتقال پول انجام دهیم که همان بحث دلالی است که قیمت ها را افزایش می دهد. مجمع تشخیص مصلحت نظام تصمیمی که در مورد FATF می گیرد را اعلام کند به چه دلیلی گرفته است. امیدوارم اینگونه نباشد که تصویب این لوایح طولانی شود که این دولت نتواند کار کند و در دولت بعدی تصویب شود؛ این خیلی بد می‌شود. همانطور که کسانی که در دولت قبل خودشان پیشنهاد دهنده این لوایح بودند الان به مخالفان این لوایح تبدیل شده اند.

رئیس دفتر رئیس جمهور بیان داشت: نگاه سیاسی به این موضوع وجود دارد. بارها تاکید کردیم تصویب نشدن این دو لایحه که در مجلس تصویب شده و مدت طولانی در مجمع معطل مانده به مصلحت روابط بانکی ایران با دنیا نیست.

وی خاطر نشان کرد: با کشورهای دوست، چه تحریم باشیم چه نباشیم روابط بانکی جز ابزارهای اصلی روابط تجاری و اقتصادی ما با دنیا است. به عنوان دولت اعتقاد داریم تصویب این دو لایحه لازم است و به روابط بانکی کمک می‌کند.

واعظی در مورد گزارش پرونده هواپیمای اوکراینی گفت:گزارش برای ما فرستاده نشده است. من هم شنیده ام می خواهند گزارش پرونده انتظامی ای که در قوه قضاییه تشکیل شده است  را منتشر کنند. اعلام این گزارش به دو دلیل خوب است. یکی اینکه حق خانواده جانباختگان است که بدانند در این مدت از نظر بازجویی و محاکمه چه کارهایی انجام شده است. از سوی دیگر کشورهای تبعه هم حق دارند بدانند چه اقداماتی صورت گرفته است. ما به عنوان دولت از این کار حمایت و استقبال می کنیم.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول