اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

افزایش ابتلا به کرونا با غلظت بیشتر گرده‌های هوا

محققان در بررسی اخیر خود دریافتند، غلظت‌های بالاتر گرده‌های موجود در هوا با افزایش میزان عفونت کووید 19 مرتبط است.

افزایش ابتلا به کرونا با غلظت بیشتر گرده‌های هوا

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از هندوستان تایمز، یک تیم بین‌المللی به سرپرستی محققان دانشگاه فنی مونیخ (TUM) در تازه‌ترین مطالعات خود دریافتند، غلظت‌های بالاتر گرده‌های موجود در هوا با افزایش میزان عفونت کووید ۱۹ مرتبط است.

این تیم بین‌المللی اطلاعات مربوط به غلظت گرده موجود در هوا، شرایط آب و هوایی و موارد ابتلا به کرونا را جمع آوری کرد. دانشمندان با در نظر گرفتن تغییر روزانه میزان ابتلا و تعداد کل تست‌های مثبت در محاسبات خود، داده‌های حاصل از ۳۱ کشور در پنج قاره را تجزیه و تحلیل کردند.

محققان ارتباط بین عفونت SARS-CoV-۲ و غلظت گرده‌های هوا را گزارش کرده‌اند؛ گسترش جهانی کووید ۱۹ همزمان با فصل گرده افشانی گیاهان در نیمکره شمالی انتظار می‌رود و این دقیقا همان اتفاقی است که سال گذشته رخ داد.

طبق این تحقیق، وقتی سطح گرده‌های هوا بیشتر است، می‌توان میزان افزایش عفونت SARS-CoV-2 را مشاهده کرد.

این تیم نشان داد، گرده‌های هوا می‌توانند به طور متوسط ​​۴۴ درصد از تغییرات نرخ عفونت را تشکیل دهند ،در حالی که رطوبت و دمای هوا نیز در برخی موارد نقش دارد. در فواصل زمانی بدون مقررات قرنطینه، با هر افزایش ۱۰۰ دانه گرده هوا در هر متر مکعب  میزان عفونت به طور متوسط ​​۴ درصد بیشتر بود.

غلظت زیاد گرده منجر به پاسخ ایمنی ضعیف در مجاری تنفسی به ویروس هایی می شود که می‌توانند باعث سرفه و سرماخوردگی شوند.

استفانی ژیلس،نویسنده این تحقیقگفت: «شما نمی‌توانید از قرار گرفتن در معرض گرده‌های موجود در هوا اجتناب کنید».

ژیلس افزود: «بنابراین باید به افراد در گروه‌های پرخطر اطلاع داده شود که غلظت زیاد گرده‌های موجود در هوا منجر به افزایش حساسیت به عفونت‌های دستگاه تنفسی ویروسی می‌شود؛ هنگام مطالعه شیوع SARS-CoV-2، عوامل محیطی مانند گرده باید در نظر گرفته شود. افزایش آگاهی از این اثرات گام مهمی در جلوگیری و کاهش تأثیر کووید ۱۹ به جای می‌گذارد».

بر اساس این نتایج، نویسندگان استفاده از ماسک‌های فیلتر کننده ذرات توسط افراد در معرض خطر در دوره‌های بهار با غلظت زیاد گرده را توصیه کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول