اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

تلاش دنیای غرب برای بی‌هویت کردن زنان جامعه اسلامی

تولیت حرم بانوی کرامت گفت: نقش حضرت آمنه(س) درزمینهٔ تربیت و هویت اصیل اسلامی برای زنان جامعه بسیار مهم است و متأسفانه امروزه دنیای غرب برای بی‌هویت کردن زنان جامعه در حال تلاش است.

تلاش دنیای غرب برای بی‌هویت کردن زنان جامعه اسلامی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم،  آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز طی سخنانی در اختتامیه کنگره بزرگداشت حضرت آمنه(س) عنوان کرد: امروز از مقام بانویی تجلیل می‌شود که فخر عالم است درحالی‌که قدرش نامعلوم بوده و همواره مورد غضب دشمنان اهل‌بیت(ع) است.

وی افزود: باید جامعه نسبت به این بانوی بزرگوار شناخت بیشتری پیدا کند چراکه میراث گذشتگان هم آموزنده و هم هشدار دهنده است.

تولیت حرم بانوی کرامت تأکید کرد: ضرورت دارد برای معرفی این بانو و دیگر بانوان شناخته شده دین اسلام تلاش مضاعفی در جامعه داشته باشیم و رسالت بانوان در جامعه را تبیین کنیم.

وی یادآور شد: حضرت آمنه(س) صرف‌نظر از تمام سجایای اخلاقی مدت‌زمانی حامل اشرف مخلوقات بوده که نشان‌دهنده عظمت این بانوی بزرگ اسلام است.

امام‌جمعه قم اظهار کرد: همان سالی که لشگر ابرهه دین‌ستیز شکست خورد حضرت آمنه(س) رسول خدا را به دنیا آورد و این قضیه دارای پیام خاصی برای مستکبران عالم است؛ هرچند متأسفانه مرتجعین منطقه مقابل استکبار زانو زده‌اند اما جمهوری اسلامی مقتدرانه ایستادگی کرده است.

سعیدی در ادامه گفت: تقدیر الهی این‌چنین بود که رسول خدا قبل از تولد خودشان از نعمت پدر محروم شوند که در این میان نقش‌آفرینی حضرت آمنه(س) در شکل‌گیری شخصیت رسول خدا بسیار مهم است و می‌تواند الگویی برای بانوان جامعه باشد.

وی خاطرنشان کرد: از برکات نظام جمهوری اسلامی این است که از شخصیت‌ها و میراث‌های فکری و فرهنگی دین اسلام تجلیل می‌شود.

تولیت حرم بانوی کرامت یادآور شد: نقش حضرت آمنه(س) در زمینهٔ تربیت و هویت اصیل اسلامی برای زنان جامعه بسیار مهم است و متأسفانه امروزه دنیای غرب برای بی‌هویت کردن زنان جامعه در حال تلاش است.

وی در پایان گفت: ذکر نام مادر،  توسط رسول خدا نشان‌دهنده عظمت این بانوی بزرگ اسلام است و در سرزمینی که به زنان جامعه ارج نمی‌گذاشتند رسول خدا فرهنگ کرامت زنان و مادران را در جامعه نهادینه کردند.

انتهای پیام/78023

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول