اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

اعلام آمادگی ۱۹ گروه جهادی برای نظارت بر بازار همدان

تعدادی از گروه‌های جهادی و مطالبه‌گری استان همدان آمادگی خود را برای مطالبه به حق و قانونی مردم از ستاد تنظیم بازار و همکاری در راستای افزایش اثربخشی اقدامات این ستاد اعلام کردند.

اعلام آمادگی ۱۹ گروه جهادی برای نظارت بر بازار همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، تعدادی از گروه‌های جهادی و مطالبه‌گری استان طی نامه‌ای خطاب به استاندار اعلام کردند «با توجه به شرایط حساس کنونی، ضمن مطالبه به حق و قانونی مردم از ستاد تنظیم بازار استان آمادگی کامل خود برای هر گونه همکاری در راستای افزایش اثربخشی اقدامات این ستاد اعلام می‌داریم».

متن نامه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«و تَعاونوا عَلَی البِرِّ والتَّقوی ولا تَعاونوا عَلَی الاِثمِ والعُدوانِ واتَّقوا اللّهَ اِنَّ اللّهَ شَدیدُ العِقاب»  سوره مائده /آیه ۲

جناب آقای شاهرخی استاندار محترم و رئیس کارگروه تنظیم بازار استان همدان

سلام علیکم  

با صلوات بر محمد و آل محمد و با تقدیم تحیات؛ همانطور که مستحضرید شرایط دشوار اقتصادی و افزایش لجام گسیخته قیمت‌ها فشار سنگینی را بر دوش طبقات مستضعف و حتی متوسط جامعه وارد کرده تا جایی که این مهم به یکی از غصه‌های بزرگ رهبر معظم معظم انقلاب تبدیل شده است.

بدیهی است این تورم کمرشکن عوامل مختلفی دارد که پرداختن به آنها در این مجال نمی‌گنجند با این حال و بر اساس قانون ریاست کارگروه تنظیم بازار بر عهده جنابعالی و ماموریت آن همچنانی که از نامش پیداست سامان دادن به تامین، تولید مایحتاج، توزیع و تنظیم تناسب عرضه و تقاضا با بکارگیری ابزارهای دراختیار است.

جناب آقای استاندار پیشتر و بیشتر از ابراز گلایه رهبر انقلاب، سیره امیرالمومنین که از افتخارات تاریخ بشریت در زمینه حکمرانی و نمونه بارزی از حکومت امام عادل است  پیش روی ماست، آنجا که امام باقر(ع) در مقام نقل سیره جد خویش در نحوه مواجهه و نظارت در بازار مسلمین می فرمایند: امیرالمومنین علی(ع) وقتی در کوفه بود هر روز صبح از دارالاماره بیرون می آمدند و در بازارهای کوفه می‌گشتند و تازیانه ای دو شاخ به نام «سبیبه» به همراه داشتند و در هر بازاری می‌ایستاد و ندا می‌داد، ای تاجران، تقوای خداوند عزوجل پیشه کنید. هنگامی که بازاریان صدای او را می‌شنیدند هر چه در دست داشتند، زمین می‌گذاشتند و به سخنان حضرت گوش فرا می‌دادند که می فرمود: «طلب خیر را بر هر چیز مقدم دارید و با سهل گرفتن در معامله به اموالتان برکت بخشید و با بردباری خود را زینت دهید. از سوگند دوری نمایید و از دروغ فاصله بگیرید و تن به ظلم ندهید و در معامله با مظلومین با عدل و انصاف برخورد کنید و به ربا نزدیک نشوید و اندازه و میزان را رعایت نمایید و کالاهای مردم را حقیر نشمارید و در زمین فساد نکنید.»

جناب آقای استاندار برخی اظهار نظرهای نسنجیده، نمکی بر زخم مردم است که بعضاً از سوی برخی مسئولان مشاهده می شود به طوری که رئیس محترم سازمان صمت در جایی اظهار می دارد «من ضامن ضعف مالی مردم نیستم».

بدیهی است مردم انقلابی دارالمومنین و دارالمجاهدین همدان که در تمام برهه‌های حساس از حیات پربرکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حضوری فعال داشته اند انتظاری به حق و حداقلی دارند که مایحتاج اساسی‌شان تامین و ثبات بر بازار حاکم شود که متاسفانه علیرغم تلاش‌های صورت گرفته این انتظار به حق مردم محقق نشده است.

جناب آقای شاهرخی! با توجه به شرایط حساس کنونی و با عنایت به دعوت نماینده محترم و معزز ولی فقیه و امام جمعه شهر همدان و ریاست ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان برای همکاری با دولت در کنترل بازار بدینوسیله گروه‌های جهادی نوزده‌گانه در لبیک به ندای ولی امر مسلمین جهان امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) ضمن مطالبه به حق و قانونی مردم شریف همدان از ستاد تنظیم بازار استان بدینوسیله آمادگی کامل خود برای هر گونه همکاری در راستای افزایش اثربخشی اقدامات آن ستاد اعلام می‌داریم. 

شایان ذکر است این گونه اقدامات در ساماندهی بازار زمینه‌ساز افزایش اعتماد عمومی و رضایتمندی آحاد مردم از کارگزاران نظام اسلامی خواهد شد لذا دستور فرمائید چگونگی همکاری گروه های جهادی به نحو مقتضی تبیین و به این گروه‌ها اعلام شود.

رونوشت:  
نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر و ریاست ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان
حضرت آیت ا... شعبانی ( دامت برکاته ) جهت استحضار 

نام گروه‌های جهادی و مطالبه گری استان  

# سدید (مبارزه با فساد )
# شافی
# بنیان مرصوص
# خضراء
# لبیک
# ماوا
# حدید
# میزان
# اسماء
# برکت
# سدید ( مسئولین )
# گفتمان ۵۷  
# مشکات
# ریحانه  
# نصر  
# شهید علی چیت سازیان
# جوانان قمر بنی هاشم
# شهید ابراهیم هادی  
# صیانت از کوهستان

انتهای پیام/ 3140/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول