اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نماینده عراقی: پارلمان می‌تواند طرح افزایش نیروهای خارجی را متوقف کند

نماینده فراکسیون پارلمانی بدر اعلام کرد در سایه انفعال دولت در قبال افزایش نیروهای ناتو در عراق، پارلمان این کشور می‌تواند از اجرای این طرح جلوگیری کند.

نماینده عراقی: پارلمان می‌تواند طرح افزایش نیروهای خارجی را متوقف کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عباس الزاملی» نماینده فراکسیون پارلمانی بدر عراق، تصریح کرد که پارلمان می‌تواند طرح افزایش نیروهای خارجی در داخل عراق را متوقف کند. یک طرح غربی با هدف تضمین عدم استقلال عراق در جریان است.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تصریح کرد: واشنگتن و همپیمانان اروپایی آن برنامه‌ریزی می‌کنند که از استقلال عراق و خروج نیروهای خارجی از خاک این کشور جلوگیری کنند. لذا آنها در پشت پرده مشکلات و هدف قرار گرفتن نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی هستند.

این نماینده عراق توضیح داد که غربی‌ها به دنبال بهانه‌تراشی برای باقی ماندن در عراق و دخالت در امور آن با هدف جلوگیری از استقلال این کشور هستند.

وی تصریح کرد که پارلمان این قدرت را دارد که طرح افزایش نیروهای ناتو در داخل عراق را متوقف کند. بویژه که این دولت در تصمیم اتخاذی مبنی افزایش این نیروها هیچ دخالتی نمی‌کند و از آن جلوگیری نمی‌کند. تصمیمی که به بهانه حملات علیه منطقه سبز و اربیل اتخاذ شد.

«ینس استولتنبرگ» دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، ۱۸ فوریه گذشته، گفت که این سازمان به دنبال افزایش نیروهای خود در عراق به میزان هشت برابر است و می‌خواهد تعداد نیروهای خود را از ۵۰۰ نفر به چهار هزار نفر افزایش دهد.

اعلام افزایش شمار نیروهای ناتو با واکنش منفی بسیاری از نمایندگان پارلمانی و شخصیت‌های دین عراق همراه شد زیرا آنها معتقدند که نیروهای ناتو در واقع همان نیروهای آمریکایی هستند و این، بازی جدید آمریکاست و ناتو تحت فرماندهی آمریکا قرار دارد.

ژنرال «پی یر اولسن» فرمانده نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در عراق، روز گذشته اعلام کرد که تصمیم افزایش شمار نیروهای ناتو، پس از نشست‌های ما با مشاور امنیت ملی عراق اتخاذ شد و «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق، رسما درخواست افزایش شمار نیروهای ناتو و توسعه فعالیت آنها را طرح کرد.(جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول