اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

هدف روحانی از طرح موضوع رفع گام به گام تحریم‌ها ایجاد دوگانگی در کشور با انگیزه‌های انتخاباتی است

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: هدف رئیس‌جمهور از طرح ایده برداشته شدن گام به گام تحریم‌ها ایجاد دوگانگی در کشور است و این حرف‌ها را با انگیزه‌های انتخاباتی مطرح می‌کند.

هدف روحانی از طرح موضوع رفع گام به گام تحریم‌ها ایجاد دوگانگی در کشور با انگیزه‌های انتخاباتی است

حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به صحبت‌های امروز حسن روحانی رئیس دولت دوازدهم درباره برداشته شدن گام به گام تحریم‌ها گفت: هدف رئیس‌جمهور از بیان اینگونه مطالب ایجاد دوگانگی در کشور است و او با انگیزه‌های انتخاباتی این مسائل را مطرح می‌کند. 

وی افزود: چه دولت و چه دیگران همگی در ماجرای برجام کاملاً دریافتند که برداشته شدن گام به گام تحریم‌ها یک سناریوی کاملاً شکسته خورده است و تکرار مجدد آن هیچ دلیل منطقی ندارد. 

پژمان‌فر گفت: همانطور که گفتم تجربه شکست خورده برداشته شدن گام به گام تحریم‌ها در برجام یک پروژه شکست خورده است و دولت هم به خوبی این مسئله را متوجه شده و طرح مجدد این موضوع توسط آقای رئیس‌جمهور انگیزه‌های انتخاباتی است. 

پژمان‌فر خاطرنشان کرد: آقای روحانی به دنبال آن است تا چنانچه کسانی با این ایده وی مخالفت کنند، به مردم بگوید که مردم ببینید ما به دنبال برداشتن تحریم‌ها هستیم اما عده‌ای با آن مخالفت می‌کنند و می‌خواهند که تحریم‌ها ادامه یابد. 

وی افزود: آقای رئیس‌جمهور به جای این حرفها و طرح اینگونه مسائل به مردم بگوید در ازای این همه امتیازی به برجام داده چه تحریمی را توانسته بردارد؟ و یا اینکه اگر در ادامه می‌خواهد مذاکره‌ای داشته باشد، دیگر چه امتیازی مانده که در پای میز مذاکره به پشتوانه آن به چانه‌زنی بپردازد و امتیازی بدهد و امتیازی بگیرد.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس اظهار داشت: دولت می‌خواهد همه سرمایه ملت ایران را پای میز مذاکره با غرب به حراج بگذارد بدون اینکه امتیاز خاصی برای ملت ایران کسب کند. 

پژمان‌فر خاطرنشان کرد: انتخابات 1400 نزدیک است و رئیس‌جمهور با طرح این مسائل می‌خواهد خود را حامی برداشته شدن تحریم‌ها نشان دهد و با این حرفها کاری کند که جریان حامی وی بار دیگر پیروز انتخابات باشد، اما همانطور که در سالهای قبل هم دیدیم، تحریمی برداشته نمی‌شود.

وی گفت: مشکلات امروز کشور ما و مشکلات معیشتی که به مردم تحمیل می‌شود ناشی از تحریم نیست بلکه ناشی از مذاکره است که دولت ما در پای میز مذاکره به خاطر ضعفی که از خود نشان می‌دهد دشمن را به ایجاد فشار بیشتر ترغیب می‌کند. واقعیت این است که دولت ما با اقتدار پای میز مذاکره حاضر نمی‌شود بلکه حضورش پای میز مذاکره با غرب از سر ضعف و ناتوانی است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول