اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

دانشگاه فرهنگیان هسته اساسی تثبیت ایثارگری/ اسلامی که در آن فرهنگ شهادت نباشد، اسلام آمریکایی‌ است

رئیس دانشگاه فرهنگیان شهید باهنر اصفهان با تأکید بر اینکه دانشگاه فرهنگیان هسته اساسی برنامه علمی و فرهنگی تثبیت شهادت و ایثارگری است، گفت: در این مسیر، دانشگاه شهدا را الگوی تمام عیار هویت اسلامی و علمی خود قرار داده‌ است.

دانشگاه فرهنگیان هسته اساسی تثبیت ایثارگری/ اسلامی که در آن فرهنگ شهادت نباشد، اسلام آمریکایی‌ است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، تقی آقاحسینی صبح امروز در مراسم یادواره ۱۴۲ شهید دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان و گرامیداشت شهدای گمنام دانشگاه ضمن بزرگداشت یاد و خاطره امام(ره) که معلم همه شهدا بودند، اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان به عنوان یک دانشگاه مأموریت محور، وظیفه و رسالت خود را کمک به احیا تمدن اسلامی می‌داند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان شهید باهنر اصفهان گفت: وظیفه همه دانشگاهیان که‌ تحت مکتب شهدا هستند این است که به‌ دنبال احیای تمدن بزرگ اسلامی‌ باشند تا بتوانیم مکتب جهانی اسلام را برای آمادگی ظهور حاضر کنیم.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه فرهنگیان به خاطر این هدف، فرهنگ ایثار و شهادت را در رأس تمام برنامه‌های خود مخصوصا برنامه‌های فرهنگی اجتماعی قرار داده است و به‌ دنبال ترویج مبانی و ارزش‌هایی است که شهدا به خاطر آن جان خود را دادند تا ارزش‌ها پویایی خود را حفظ کند و به‌ دنبال این راه باشیم.

آقاحسینی با تأکید بر اینکه دانشگاه فرهنگیان هسته اساسی برنامه علمی و فرهنگی تثبیت شهادت و ایثارگری است، خاطرنشان کرد: در این مسیر، دانشگاه شهدا را الگوی تمام عیار هویت اسلامی و علمی خود قرار داده‌ است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان شهید باهنر اصفهان ادامه داد: شهدا جوهره اصلی هویت ما هستند و مظهر تمام‌نمای آرزوها و آمال‌های اجتماعی این ملت‌اند و دانشگاه فرهنگیان این افتخار را دارد که در راستای پویایی این فرهنگ تلاش کند و در مسیر متعالی این شهدا که به مثابه قطب‌نما عمل می‌کند قدم بردارد.

وی تصریح کرد: در همین مکان به شهیدان این قول را می‌دهیم که همه تلاشمان را برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ارزش‌های محوری شهدا به کار بگیریم تا بتوانیم این فرهنگ و ارزش را در وجود دانشجو معلمانمان رشد دهیم؛ به خانواده شهدا و جامعه این قول را می‌دهیم که همواره قدردان و سپاسگزار راه آن‌ها و خانواده‌هایشان بودیم و خواهیم بود.

به گفته آقاحسینی شهید همت یک نمونه بارز معلم در انقلاب اسلامی‌ست که هرچه داریم از این شهدا داریم و در مسیر آن‌ها قدم بر می‌داریم.

وجه تفاوت اصلی شیعه و اسلام با سایر ادیان در جان دادن و شهادت است

حجت‌الاسلام حمزه‌علی بهرامی در ادامه این مراسم درباره این سؤال که فرق اصلی اسلام ناب با دیگر ادیان چیست، اظهار داشت: وجه اصلی اسلام بعد اجتماعی آن و تشکیل حکومت و جهاد و شهادت است.

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: تقریباً همه ادیان به بعد اجتماعی کاری ندارند و ترک اجتماع و دنیا کردند و دین را یک دین فردی و شخصی تلقی می‌کنند اما دین اسلام در کنار اعمال عبادی فردی در اجتماع نیز حضور دارد و به‌ دنبال ستیز حسین‌بن‌علی‌ها با یزیدهاست که در فرهنگ جهاد و شهادت تبلور پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: دینی که در آن سر دادن و جان دادن نباشد اسلام آمریکایی‌ست و تفاوت این دو دین در حضور در اجتماع و شهادت و امر به معروف است.

حجت‌الاسلام بهرامی تأکید کرد: وجه تفاوت اصلی شیعه و اسلام با سایر ادیان نماز و روزه و حج نیست بلکه این تفاوت در جان دادن و سر دادن و شهادت است.

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان اصفهان یادآور شد: اگر امروز برای یادواره شهدا مراسم گرفتیم، برای حفظ اسلام ناب است و رمز بقای این مسیر کاری‌ست که امثال شهید حججی و سلیمانی کرده‌اند.

وی درباره عید مبعث تاکید کرد: مبعث واقعی مبعثی است که در آن شهادت باشد که‌ اگر اینطور نباشد اسلام دینی می‌شود که در راه امپریالیسم و امثال آن قرار می‌گیرد.

 

شهدا انسان‌های معمولی بودند و ستاره شدند

حسن باخرد نیز در بخش پایانی این یادواره اظهار داشت: طبق صحبت امام(ره) امروز زنده نگه‌داشتن یاد شهدا کم‌تر از شهدا نیست و بخاطر همین حرف است که اینجا حضور دارم.

راوی دفاع مقدس تصریح کرد: در کشورهای دیگر کسانی قهرمان ملی‌ هستند که جانشان را فدای وطن کرده‌اند ولی نمی‌دانم چرا در کشور ما افرادی مثل سلبریتی‌ها به‌نام قهرمان ملی شناخته می‌شوند.

وی افزود: باید از قهرمانان واقعی ملی‌مان یعنی شهدا برای فرزندان و دانش‌آموزانمان بگوییم تا این ستاره‌ها را به‌عنوان قهرمان ملی خود انتخاب کنند.

باخرد توضیح داد: شهدا انسان‌های معمولی بودند که قدم به قدم تا خدا پیش رفتند و ستاره شدند؛ بعضی‌ها فکر می‌کنند شهدا از پشت کوه آمدند و زیبایی را متوجه نمی‌شدند، درصورتی‌که آن‌ها خودشان زیباترین بودند و خانواده‌هایشان را دوست داشتند و برای آن‌ها احترام زیادی قائل بودند.

راوی دفاع مقدس در خصوص جایگاه شهدا در نگاه پیامبر(ص) یادآور شد: پیامبر فرموده‌اند که شهید معرکه ۵ امتیاز دارد که کسی ندارد یعنی توسط خدا قبض روح می‌شوند نه عزرائیل، نیازی به غسل و کفن ندارند، همیشه زنده‌اند و از لحظه ریختن خون خود بر زمین اجازه شفاعت دارد.

به گزارش فارس، در حاشیه این نشست از خانواده شهدای دفاع مقدس، مدافع حرم، سلامت و امنیت تجلیل شد.

انتهای پیام/۶۳۰۵۸/ر۳۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول