اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

پروژه‌های «سد شصت‌کلاته» و «بیمارستان طالقانی» گرگان ردیف بودجه گرفتند

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گلستان از اختصاص ردیف بودجه برای دو پروژه مهم استان در بودجه 1400 خبر داد و گفت: پروژه‌های «سد شصت‌کلاته» و «بیمارستان کودکان طالقانی» گرگان ردیف بودجه گرفتند و این اتفاق جزو افتخارات استان است.

پروژه‌های «سد شصت‌کلاته» و «بیمارستان طالقانی» گرگان ردیف بودجه گرفتند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، قدرت‌اله عابدی ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: تعامل با نمایندگان استان نتایج خوبی در پی داشته است، به طوری که پروژه‌های «سد شصت‌کلاته» و «بیمارستان کودکان طالقانی» گرگان برای نخستین‌بار ردیف بودجه مستقل گرفتند و این اتفاق جزو افتخارات استان است.

وی با اشاره به قطعی و افت فشار آب در برخی فصول در نقاط مختلف استان به ویژه گرگان تصریح کرد: با توجه به اینکه «سد شصت‌کلاته» در بودجه ۱۴۰۰ ردیف اعتباری مستقل گرفت بخشی از مشکلات آب شرب شهری گرگان را حل خواهد کرد.

* ۱۱۰ میلیارد تومان در لایحه بودجه ۱۴۰۰ برای پروژه سد «نرماب» دیده شد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گلستان افزود: بخش اعظمی از آب شرب گرگان از محل سفره‌های آب زیرزمینی تامین می‌شود که موجبات پیشروی آب شور همچنین فرونشست زمین را در پی دارد.

عابدی با اشاره به محدودیت‌های اعتباری بیان کرد: برای پروژه سد «نرماب» در پیوست قانون لایحه بودجه ۸۳ میلیارد تومان در نظر گرفته شد اما بیش ‌از ۲۹۰ میلیارد تومان منابع تخصیص پیدا کرد و عدد سال بعد لایحه بودجه برای این پروژه ۱۱۰ میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه در حوزه زهکشی اقدامات خوبی در سنوات اخیر انجام شد، گفت: آخرین ابلاغ در این زمینه ۳۰۰ میلیارد تومان از محل ماده ۱۰ به استان گلستان تخصیص پیدا کرد که ۵۰ درصد آن معادل ۱۵۰ میلیارد تومان در مرحله اول به این پروژه اختصاص پیدا کرده ‌است.

* اختصاص ۴۲ میلیارد تومان برای ۱۲۳ هکتار در حوزه مرمت و بهسازی آب‌بندان‌ها / ۱۰۰ هزار هکتار عملیات آبخیزداری در گلستان انجام شد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گلستان افزود: در حوزه مرمت و بهسازی آب‌بندان‌ها در سال جاری برای ۱۲۳ هکتار اعتباری بالغ بر ۴۲ میلیارد تومان اختصاص یافت.

عابدی با اشاره به اینکه در حوزه منابع طبیعی تا پایان سال ۱۳۹۲ عملیات آبخیزداری حدود ۳۱۵ هزار هکتار اراضی استان انجام گرفت، گفت: تا پایان امسال این عدد به ۶۵۰ هزار هکتار می‌رسد، در سال جاری در حوزه آبخیزداری ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است و ۱۰۰ هزار هکتار عملیات آبخیزداری انجام شد.

وی بیان کرد: طرح کاداستر در ابتدای سال ۱۳۹۹ در مساحت ۳۰۰ هزار هکتار اجرا شد و تا پایان امسال این عدد به ۷۰۰ هزار هکتار می‌رسد.

* ۱۵ هزار هکتار اراضی استان گلستان طی سه سال اخیر بیابان‌زدایی شده‌اند

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گلستان گفت: در حوزه بیابان‌زدایی طی سه سال اخیر ۱۵ هزار هکتار اراضی استان بیابان‌زدایی شده‌اند.

عابدی با اشاره به اینکه در حوزه مسکن محرومان ۳ هزار واحد تعهد شده بود، افزود: اعتبار مورد نیاز این پروژه ۲۰۰ میلیارد تومان بود که در سفر معاون اول رئیس‌جمهور به استان ۲ هزار و ۵۰۰ واحد واگذار شده‌ است.

* ۳۶ هزار و ۴۵۰ واحد مسکونی احداثی و تعمیری در استان گلستان صورت گرفت/ ۳۴۰ پروژه هادی روستایی در ۲۳۳ روستا با اعتبار ۴۲ میلیارد تومان انجام گرفت

به گفته وی؛ طی دو سال اخیر ۳۶ هزار و ۴۵۰ واحد مسکونی احداثی و تعمیری بودند که ۲۲ هزار واحد مربوط به سیل قبل بود، ۳ هزار واحد مسکن محرومان و ۷ هزار واحد بهسازی و نوسازی مسکن روستایی که منابع آن تامین شد.

عابدی ابراز کرد: بیش ‌از یک‌هزار و ۵۸۷ میلیارد تومان حجم منابع اعتباری واحدهای مسکونی بوده و ۳۶ هزار و ۱۰۰ نفر از احداث مسکن بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به اینکه طرح‌های هادی در ۳۸۴ روستا انجام شد از اجرای ۹۸۲ پروژه با اعتبار ۱۰۴ میلیارد تومان در این زمینه خبر داد و گفت: در سال جاری ۳۴۰ پروژه هادی روستایی در ۲۳۳ روستا با اعتبار ۴۲ میلیارد تومان انجام گرفت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گلستان افزود: ۱۴۳ کیلومتر از جاده‌های بین مزارع استان با بیش ‌از ۵۰ میلیارد تومان اعتبار مرمت و بازسازی شدند.

* اجرای عملیات آبیاری نوین در سطح ۴۴۶ هکتار گلستان با سرمایه ۸ میلیارد تومان/ ۲۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان با ۴۷ میلیارد تومان اعتبار لایروبی شد

عابدی با اشاره به اجرای عملیات آبیاری نوین در سطح ۴۴۶ هکتار با سرمایه ۸ میلیارد تومان گفت: ۲۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان با ۴۷ میلیارد تومان منابع اعتباری لایروبی شد.

وی بیان کرد: در حوزه بهره‌برداری از ۴۲ مدرسه با ۲۲۸ کلاس درس ۱۳۵میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گلستان افزود: در حوزه بوم‌گردی ۱۵۰ واحد به بهره‌برداری رسید و در شهرستان محروم مراوه‌تپه مرکز فنی‌حرفه‌ای با بیش‌از ۸ میلیارد تومان تکمیل شد که اعتبار آن از منابع استانی تامین شد.

عابدی از افتتاح و بهره‌برداری ترمینال مسافربری گرگان با بیش ‌از ۹ هزار مترمربع در سال جاری خبر داد.

وی در خصوص اتفاقات حوزه صیادان گفت: بیش ‌از ۷۵ نفر از صیادان کارت صیادی داشتند، ولی صید نداشته‌اند، ۲۴ میلیارد تومان تامین منابع به استان ابلاغ شد که ۲۸ میلیون تومان بلاعوض در فروردین امسال به هر صیاد در شهرهای بندرترکمن و گمیشان داده شد.

* در مدت ۱۱ ماهه امسال ۱۱۹ درصد درآمد عمومی استان و ۱۲۵ درصد از درآمد مالیاتی استان محقق شد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گلستان در خصوص تحقق درآمدهای استان بیان کرد: در مدت ۱۱ ماهه امسال ۱۱۹ درصد درآمد عمومی استان و ۱۲۵ درصد از درآمد مالیاتی استان محقق شده است.

عابدی گفت: در حوزه اعتبارات عمرانی بیش از یک‌هزار و ۷۸۶ میلیارد تومان به استان گلستان اختصاص یافت که بیش از یک‌هزار میلیارد تومان تحقق پیدا کرد که نشان می‌دهد بیش از ۵۶.۷ درصد تخصیص اعتبارات انجام شده است.

وی با اشاره به رشد اعتبارات تملک‌دارایی استان گلستان طی دو سال اخیر گفت: گلستان در این بخش رتبه هشتم کشور را کسب کرده است.

انتهای پیام/83001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول