اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

شروط استفاده درست از نعمت بعثت پیامبر(ص) در بیان آیت الله مصباح یزدی

آیت الله مصباح یزدی گفت: نقطه عطف و بلندترین موج خیره‌کننده اقیانوس بی‌کران نعمات الهی بعثت پیامبر اکرم(ص) است که از ازل تا ابد همه را تحت تاثیر خود قرار داده است،

شروط استفاده درست از نعمت بعثت پیامبر(ص) در بیان آیت الله مصباح یزدی

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، مرحوم آیت الله محمدتقی مصباح یزدی در سال ۱۳۹۷ در مراسم عمامه‌گذاری طلاب که همزمان با عید مبعث در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) برگزار شد، به سخنرانی پرداخت که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

خداوند برکتی به کشور ما عطا کرده که در دنیا نمونه آن پیدا نمی‌شود

- به برکت خون شهدا  و زحمات امام راحل خداوند برکتی به کشور ما عطا کرده که در دنیا نمونه آن پیدا نمی‌شود و قدرتی آفریده که قدرت‌های دیگر در برابر آن زانو زدند که پس از ۴۰ سال از برکات آن برخورداریم.

- دوام نعمت‌های خداوند مشروط به شکر آنها است. در دعاهای صحیفه سجادیه امام سجاد(ع) است که اگر می‌خواستم شکر یک نعمت خداوند را به جا آوریم حتی یک عمر طولانی هزار ساله هم کفاف نمی‌داد.

آیا یک الحمدالله برای شکر بعثت پیامبر اکرم کافی است؟

- به لطف و محبت خداوند بزرگترین نعمت الهی یعنی بعثت پیامبر(ص) در چنین ایامی به بندگان عطا شده است. آیا یک الحمدالله برای شکر بعثت پیامبر اکرم کافی است.

- اگر نعمت‌های الهی همچون اقیانوس بی‌کران در حال جریان تصور شود که موج‌ بلندی نقطه عطف آن باشد و همه چشم‌ها را خیره ‌کند آن نعمت بعثت پیامبر(ص) است که از ازل تا ابد همه را تحت تاثیر قرار داده است.

نخستین قدم شکر بعثت پیامبر (ص)

- نخستین قدم شکر بعثت پیامبر(ص) این است که بدانیم برای ما چه آورده و محتوای بعثت ایشان چیست.

- هدیه پیامبر(ص) برای بشریت را نمی‌توان با هیچ نعمتی مقایسه کرد چراکه ایشان دنبال زندگی سعادتمند برای همه انسان‌ها بودند که ارزش آن بی‌نهایت است، به همین دلیل کسی نمی‌تواند شکر این نعمت بزرگ را به جا آورد.

- اگر ما ارزش و اهمیت دین پیامبر گرامی اسلام(ص) را می‌دانستیم حاضر بودیم هزار بار جان خود را برای آن فدا کنیم، عمر دنیا تمام شدنی است اما آخرت ابدی است.

دو شرط استفاده درست از دستگاه امام زمان (عج)

- در زمان ما یکی از بهترین نمونه‌ها برای اینکه این میوه الهی به دست اهل آن برسد تاسیس حوزه‌های علمیه و دستگاه امام زمان(عج) است که طلاب در آن هدایت شده و دیگران را به دین اسلام هدایت کنند.

- دو شرط استفاده درست از این دستگاه یکی اخلاص و کسب رضای الهی و دیگری دوری از دنیا زدگی یا هوای نفس است.

شروط استفاده درست از نعمت بعثت پیامبر(ص)

- با اینکه بلعم باعورا پیامبر نبود اما خداوند از باب لطف آیات خود را به او نشان داده بود اما او ارزش و اهمیت این نعمت را ندانست و آن را از خود کنده و به زمین چسبید، یعنی دنبال هوای نفس رفت و کارش به جایی رسید که داستان او همچون سگ شد؛ مراقب باشیم این خطر برای هر کدام از ما هم می‌تواند باشد.

- برای بهره‌مندی از آیات الهی باید از هوی و هوس دوری کرد. شرط استفاده درست از نعمت بعثت پیامبر(ص) اخلاص، دوری از هواپرستی، جاه‌طلبی و دنیازدگی است.

منبع: خبرگزاری شبستان

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول