اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سناتور آمریکایی: سیاست مهاجرتی بایدن ممکن است به بحران امنیت ملی ختم شود

سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی در اظهاراتی انتقادی از سیاست مهاجرتی دولت بایدن، گفت که این سیاست می‌تواند جنبه‌های منفی زیادی برای آمریکا داشته باشد که از جمله آن احتمال بحران امنیت ملی است.

سناتور آمریکایی: سیاست مهاجرتی بایدن ممکن است به بحران امنیت ملی ختم شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «لیندسی گراهام» سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی در مصاحبه‌ای با شبکه «فاکس نیوز» گفت سیاست مهاجرتی «جو بایدن» تاثیرات منفی بر آمریکا خواهد داشت که از جمله آن‌ها «بحران امنیت ملی» است.

وی مدعی شد کاهش کنترل مرزی ممکن است در نهایت مورد سوءاستفاده نه تنها مهاجران بلکه تروریست‌هایی که به دنبال آسیب زدن به این کشور هستند، قرار بگیرد.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی گفت: این یک بحران انسانی است. این یک بحران اقتصادی برای شهرهای ما در مرز خواهد بود و در نهایت به بحران امنیت ملی تبدیل خواهد شد، زیرا آن‌ها امروز بچه هستند اما فردا ممکن است تروریست شوند.

این سناتور جمهوری‌خواه افزود: هیچ چیزی برای القاعده و داعش خوشایندتر از انجام حمله دیگری در آمریکا با نزدیک شدن به بیستمین سالگرد فاجعه ۱۱ سپتامبر نیست. این ناامنی مرزی بهترین راه وارد شدن تروریست‌ها به کشور است.

گراهام همچنین گفت: حرف اینطور پیچیده که سیاست‌های دولت بایدن جای سیاست‌های ترامپ را می‌گیرد و اگر پایت به آمریکا برسد، دیگر خروجی در کار نیست.

در دوران ریاست‌جمهوری ترامپ، سیاست‌های سختگیرانه برای پناهجویان بسیار شدت داشت و اخبار زیادی از بازداشت کودکان مهاجر و قرار دادن آنها در شرایط نامناسب منتشر می‌شد. رئیس‌جمهور سابق آمریکا مخالف سرسخت ورود مهاجران به کشورش طی چهار سال گذشته بود. وی ایده ساخت دیوار مرزی در جنوب ایالات متحده را در سال ۲۰۱۷ اجرایی کرد تا مانع از ورود مهاجران مکزیکی و دیگر کشور‌های آمریکای لاتین شود. 

علیرغم آنکه رئیس‌جمهور جدید آمریکا به محض ورود به کاخ سفید، کار خود را با لغو سیاست‌های مهاجرتی ترامپ آغاز کرد، اما هنوز اقدام ملموسی در این زمینه صورت نگرفته است.

خبرگزاری رویترز اخیراً گزارش داد نیروهای مرزبانی آمریکا در ماه فوریه نزدیک به یکصد هزار مهاجر را در مرز مکزیک و آمریکا بازداشت کردند. رویترز افزود این رقم بالاترین رقم بازداشت مهاجران در ماه فوریه از سال ۲۰۰۶ به این سو به شمار می‌رود.

این رسانه انگلیسی نوشته این ارقام که قبلاً گزارش نشده‌اند نشان‌دهنده موج گسترده ورود مهاجران به مرز جنوب غربی آمریکا در شرایطی است که انتظار می‌رود بایدن برخی از سیاست‌های سخت‌گیرانه ترامپ علیه مهاجران را کنار بگذارد. 

پیش از این منابع خبری گزارش داده بودند بر خلاف وعده‌های دولت بایدن برای کاستن از سخت‌گیری‌ها علیه مهاجران بیش از ۷۰۰ کودک مهاجر بدون همراه در بازداشت گشت مرزی آمریکا قرار دارند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول