اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

یتیم ‌نوازی به سبک کاسبان مشهدی/دست سخاوتمند دو کاسب مشهدی پای کودکان یتیم را پوشاند

سید علی حسینی و محمد هنرمند دو کاسب مشهدی هستند که چندی پیش به مناسبت ولادت امام علی (ع) با کمک پدران خود برای کودکان یتیم کفش رایگان توزیع کردند تا هم دل یتیمان و هم دل مولای سخاوتمندان را شاد کنند.

یتیم ‌نوازی به سبک کاسبان مشهدی/دست سخاوتمند دو کاسب مشهدی پای کودکان یتیم را پوشاند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، «فروشگاه کفش پازل واقع در طلاب به کودکانی که از داشتن نعمت پدر محروم هستند با ارائه گواهی فوت پدر یک جفت کفش هدیه میدهد.» این متن پیامی بود که مدتی پس از ولادت امیرالمومنین (ع) در فضای مجازی دست به دست می‌چرخید.

از این قبیل متن‌ها که پشتوانه مشخصی ندارد گاها در فضای مجازی دیده می‌شود و به درستی نمی‌توان به آن اعتماد کرد اما این کنجکاوی به دیدن کاسبی که در ایام ولادت حضرت علی(ع) رفتاری علی‌گونه داشت می‌ارزید.

به همین منظور به آدرسی که در فضای مجازی منتشر شده بود رفتیم تا ابتدا از واقعیت داشتن ماجرا و سپس از کم و کیف کار و چرایی آن آگاه شویم چرا که قشر کاسب، شاید جزو اقشاری باشد که در شیوع ویروس کرونا بیشترین آسیب را دیده و سخاوتی این‌چنین، جز با رأفت و انسانیت امکان پذیر نیست.

به مغازه مورد نظر رسیدم و برخلاف انتظارم ویترین مغازه را پر از لباس دیدم و تردید کردم که شاید اشتباهی رخ داده که با دیدن برگه «کفش برای ایتام تمام شد» متوجه شدم درست آمده‌ام و اینجا همان جایی است که دل کودکان یتیم را شاد کرده، همان کودکانی که حضرت علی (ع) همواره تا پایان عمر، دیگران را به شاد کردن دل‌شان توصیه می‌کرد.

مغازه متعلق به دو جوان به نام‌های سیدعلی حسینی و محمد هنرمند است که با همدیگر پسرخاله هستند، از آنها می‌پرسم اینجا برای ایتام کفش می‌دهید؟ یکی از آنها محترمانه پاسخ می‌دهد که تمام شده است.

خود را معرفی کرده و با آنها به گفت‌وگو می‌نشینم، سید علی حسینی می‌گوید: من و پسرخاله‌ام حدود یک سال است این مغازه پوشاک را راه انداخته‌ایم و مدتی پیش پدران‌مان در خرید کفش برای ایتام بانی شدند و به ما کمک کردند تا این کار را انجام دهیم.

وی با تاکید بر اینکه کار خیرشان کوچک بوده است، ادامه می‌دهد: بعد از ولادت امام علی (ع) به مدت ۸ روز کفش می‌دادیم که حدود ۴۵۰ جفت بود و خیلی استقبال شد و تعداد زیادی از ایتام برای دریافت کفش آمده بودند.

حسینی درباره پیامی که مبنی بر اهدای کفش به ایتام منتشر شده بود اظهار بی‌اطلاعی کرده و می‌گوید: ما اطلاعیه‌ای در فضای مجازی منتشر نکردیم چرا که نمی‌خواستیم مردم اذیت شوند و از راه دور بیایند ولی ظاهراً مردم خودجوش این کار را انجام دادند و قصد خیر داشتند.

وی اضافه می‌کند: پدرم هر سال مبلغی را نذر دارند، امسال هم این مبلغ را به ایتام کمک کردند، ما خودمان مغازه پوشاک داریم ولی حدس زدیم شاید از لباس زیاد استقبال نشود و بهتر است که کفش سایز کوچک بخریم و برای ایتامی که وضع مالی خوبی ندارند توزیع کنیم تا خوشحال شوند.

صاحب دیگر مغازه، محمد هنرمند ادامه می‌دهد: ما فقط سردر مغازه بنر زده بودیم که به مدت هفت روز کفش رایگان به ایتام می‌دهیم ولی درخواست‌ها زیاد بود و حتی از شهرستان‌های اطراف مشهد و کمیته امداد هم آمده بودند که اگر کفش به تعداد بالا وجود دارد میان ایتام کمیته توزیع شود.

وی با توجه به استقبال زیاد مردم ادامه می‌دهد: ما به کسانی  که وضع مالی خوبی داشتند پیشنهاد دادیم که به ما کمک کنند تا بتوانیم تعداد بیشتری کفش به ایتام بدهیم چرا که هنوز بعد از گذشت چند روز ایتام همچنان می‌آیند و درخواست کفش دارند.

هنرمند نسبت به تهیه کفش‌ها گفت: یک مغازه کفش فروشی اطراف حرم بود که قصد جمع کردن مغازه را داشت و ما کفش‌های سایز کودکان را با قیمت مناسب خریدیم و میان ایتام توزیع کردیم که کفش‌ها جنس خوب و تولید داخل بودند.

گفت‌وگو را خاتمه می‌دهم و می‌خواهم از آنها عکس بگیرم که می‌گویند کار مهمی نکرده‌اند و نیازی به عکس نیست و به عنوان نکته پایانی تاکید می‌کنند که اگر کسی توان مالی هر چند اندک دارد که بابت ادامه این کار خیر آنها را همراهی کند، آمادگی توزیع کفش را دارند.

آری، درست گفته‌اند که کاسب حبیب خدا است و قطعا حبیب خدا می‌تواند اینگونه بی‌منت مانند مولای خود علی (ع) بخشنده باشد چرا که ایشان فرمودند: «یکی از والاترین مراتب نیکوکاری لطف و اِحسان نسبت به یتیمان است.»

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول