اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

جانمایی فولاد 10 میلیون تنی چابهار مشخص شد

رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی با بیان اینکه جانمایی پروژه فولاد 10 میلیون تنی چابهار مشخص شد، گفت: مدل‌های تامین مالی و مواد اولیه پروژه برای ورود به فاز اجرا به زودی مشخص می‌شود.

جانمایی فولاد 10 میلیون تنی چابهار مشخص شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، برخی مخاطبان سامانه «فارس من» با ثبت سوژه‌ای با عنوان «اشتغال جوانان دغدغه خانواده‌هاست» و «نهضت حمایت از تولید داخل، اشتغالزایی و کارآفرینی به پا شود» خواستار اجرای طرح‌هایی در راستای اشتغال‌زایی در کشور شدند. در این راستا اجرای طرح‌های جدید صنعتی و معدنی نقش مهمی در ایجاد فرصت‌های شغلی جدید خواهد داشت.

در این مورد وجیه الله جعفری، رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی در نشست پایش اقدامات انجام شده برای احداث پروژه فولاد 10 میلیون تنی چابهار اظهار داشت: تامین مواد اولیه(کنسانتره) جزء برنامه‌های اصلی ما در این طرح است.

وی با اشاره به مدل‌های تامین مالی پروژه، گفت: در بخش سرمایه ‌گذاری می توان در قالب وارد کردن طرح به شرکت‌های سهامی عام پروژه، از محل منابع داخلی و جاری کشور همچون بورس، برای پروژه تامین مالی کرد.

وی استفاده از منابع صندوق توسعه ملی را از دیگر راهکارهای تامین مالی فولاد چابهار خواند و گفت: در گام نخست طرح جامعی برای اولویت بندی روند احداث، توسط مشاور انجام خواهد شد.

جعفری با بیان اینکه حمایت مالی اولیه از این پروژه صورت خواهد گرفت تا شرایط تامین مالی مورد نیاز، از منابع مورد نظر انجام شود، افزود: اجرای این پروژه مورد تاکید مقام معظم رهبری است و برای تسریع در راه‌اندازی آن، برخی حمایت‌ها می‌تواند از هیات وزیران انجام شود تا این موضوعات تسهیل شود.

رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: همچنین در زمینه اخذ مجوزها این شرایط فراهم است که اختیارات ویژه به ستاد تسهیل توسط سران سه قوه ارایه شده است که هیات مدیره طرح می‌تواند از این ظرفیت استفاده کند.

وی با اشاره به راه‌اندازی بزرگترین پروژه انتقال آب خلیج فارس به استان‌ها، گفت: برنامه‌ریزی برای تکمیل دیگر خطوط انتقال آب که از بخشی از آن از مسیر چابهار عبور می‌کند، نیز در حال انجام است.

جعفری افزود: فولاد چابهار می‌واند از این ظرفیت در بخش زیرساخت بهره‌مند شود.

شرکت‌های مبارکه، گل گهر، چادرملو و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، کنسرسیوم طرح احداث فولاد 10 میلیون تنی چابهار را تشکیل داده‌اند.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول