اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

رهبر انصارالله: زمانی که پیروزی میدانی داریم، آمریکایی‌ها ابراز نگرانی می‌کنند

رهبر جنبش انصارالله یمن ضمن تأکید بر توانمندی‌های جنبش حزب‌الله لبنان و افشای اقدامات خرابکارانه آمریکا در خاک یمن، در اشاره به درگیری‌های استان مأرب، گفت که آمریکایی‌ها تنها زمانی ابراز نگرانی می‌کنند که ارتش یمن پیشروی می‌کند.

رهبر انصارالله: زمانی که پیروزی میدانی داریم، آمریکایی‌ها ابراز نگرانی می‌کنند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سید عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن، امروز (چهارشنبه)، در سخنرانی خود درباره شهادت شهید «حسین بدرالدین الحوثی» رهبر سابق این جنبش، به مسائل مختلفی از جمله، توانمندی جنبش حزب‌الله لبنان، اقدامات خرابکارانه آمریکا در خاک یمن و درگیری‌های استان مأرب پرداخت.

حزب‌الله الگویی برای مقاومت مردمی

به گزارش پایگاه خبری شبکه «المسیره»، رهبر انصارالله یمن ضمن تمجید از اقدامات رهبر سابق این جنبش، گفت: «پیروزی حزب‌الله بر دشمن اسرائیلی در سال ۲۰۰۰، پیروزی عظیمی برای تمام امت بود بر زندگی این امت و زنده کردن امید مردم تأثیر داشت».

سید عبدالملک بدرالدین الحوثی افزود: «دشمنان به اهمیت پیروزی حزب‌الله در لبنان پی بردند و برای جلوگیری از آن و تثبیت سیطره خود بر دیگر کشورهای امت ما دست به کار شدند».

رهبر انصارالله یمن ادامه داد: «دشمنان امت، سعی کردند مانعی روانی و فرهنگی در برابر الگوی حزب‌الله ایجاد کنند؛ حزب‌اللهی که مجسم کننده یک مقاومت مردمی قادر به رقم زدن پیروزی، استقلال و آزادی است».

او همچنین هشدار داد: «آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها می‌خواهند که امت ما در وضعیتی شکننده و تسلیم شده و همچنین در محیطی آزاد و بدون مانع برای دسیسه‌های آنها باقی بماند».

سید عبدالملک بدر الدین الحوثی تأکید کرد که حزب‌الله الگویی از مقاومت مردمی موفق ارائه کرد؛ الگویی که پیروزی به همراه داشت و دشمنان را به تحرک برای تخریب آن کشاند.

گروه‌های تکفیری ابزار آمریکا

رهبر انصارالله یمن در ادامه اظهارات خود خطری دیگر را یادآورد شد و آن تلاش دشمن برای درگیر کردن امت اسلامی با تکفیری‌ها بود و در این خصوص گفت:‌ «دشمنان امت سعی کردند که با استفاده از فتنه‌های فرقه‌ای این امت را از درون از هم بپاشند و جهت قطب‌نما را از آمریکا و دشمن اسرائیلی به سمت [امور] داخلی کشورهای اسلامی تغییر دهند».

وی همچنین خاطر نشان کرد که تمام تشکیلات گروه‌های تکفیری ابزار اصلی اجرای طرح آمریکایی-غربی-صهیونیستی بودند همانطور که در یازده سپتامبر رخ داد.

سید عبدالملک بدرالدین الحوثی با اشاره به اینکه گروه‌های تکفیری در خدمت رژیم صهیونیستی عمل می‌کنند، گفت:‌ «القاعده در ایران، سوریه، عراق، لبنان، یمن، خلیج [فارس]، مصر، مغرب، آفریقا و اروپا به استثنای موجودیت دشمن اسرائیلی جنایت کردند و در موازات با تحرکات تکفیری‌ها، تحرکات آمریکایی-غربی برای فریب مردم آن هم تحت عنوان مبارزه با تروریسم قرار دارد».

رهبر انصارالله یمن همچنین تأکید کرد که کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس نیز از اقدامات آمریکا به دور نیستند؛ آمریکا زمان استفاده از آنها را به تعویق انداخته تا در سایه هدف قرار دادن دیگر کشورها، سوءاستفاده از آنها را آغاز کند.

او در این خصوص گفت:‌ «آمریکایی‌ها برخورد نظامی با برخی کشورها را به تعویق انداخته‌اند؛ با این حال، آنها را از نظر اقتصادی، سیاسی و رسانه‌ای هدف قرار می‌دهد. یمن جزء کشورهایی است که در صدر طرح آمریکا هدف این حملات قرار گرفته است که خود آمریکایی‌ها اذعان کرده‌اند. آنها یمن را پس از افغانستان، عراق و در فهرست اهداف خود قرار دادند».

رهبر انصارالله یمن با اشاره به منابع سرشار و موقعیت استراژیک یمن، اقدام آمریکا در هدف قرار دادن این کشور را خطرناک و فراگیر خواند و خواستار مسئولیت پذیری مردم در مقابله با این تهدید شد.

سید عبدالملک بدرالدین الحوثی در ادامه با اشاره به اینکه فطرت انسانی تسلیم شدن را بر نمی‌تابد، تأکید کرد که ملت‌های آزاده و حتی غیرمسلمانی چون ویتنام، کوبا، کره‌شمالی و ونزوئلا نیز این موضوع را بر نمی‌تابند.

وی افزود: «آمریکا نیاز ندارد که برخی کشورها را اشغال کند؛ قدرت آنها را تحت کنترل خود در می‌آورد و در مواضع راهبردی خاک آن کشورها پایگاه نظامی احداث می‌کند که این در یمن رخ داد. آمریکایی‌ها تحت عنوان آموزش ارتش با تعداد زیاد و سپس با پایگاه‌های نظامی وارد یمن شدند؛ پایگاهایی که به صنعاء نیز رسیدند».

اقدامات خرابکارانه آمریکا در یمن

رهبر انصارالله اظهار داشت: «آمریکایی‌ها خواستند حضور خود را در یمن توسعه دهند تا اینگونه تعداد پایگاه‌های خود را افزایش دهند و بر یمن سیطره نظامی پیدا کنند. سیطره نظامی آمریکا همچنین با کنترل ارتش تحت عنوان آموزش، ساختار، خرید وفاداری افسران ارتش صورت گرفت. آمریکایی‌ها سعی کردند افکار رزمی ارتش یمن را تغییر دهند و مطابق با سیاست خودشان دشمن را مشخص کنند و نه بر اساس هویت ایمانی یمن و خطراتی که این کشور با آن دست و پنجه نرم می‌کند».

سید عبدالملک بدرالدین الحوثی ادامه داد: «آمریکایی‌ها از ارتش سوء استفاده کردند تا عملیاتی اجرا کنند که مانع تلفات انسانی آنها شود و اینگونه ارتش یمن وارد نبرد و متحمل خسارت‌های بزرگی شود که از جمله شکل‌های سیطره نظامی بر ارتش کنترل توانمندی آنها بود». 

وی افزود: «آمریکایی‌ها توانمندی پدافند هوایی و توانمندی دریایی ارتش یمن را نابود کردند تا اینگونه این توانمندی تقابل با تجاوزهای خارجی را از آنها بگیرند. آمریکایی‌ها برنامه‌ای برای نابود کردن توانمندی موشکی یمن از جمله موشک‌های دور بُرد طراحی کردند؛‌ موشک‌هایی که یمن با آنها می‌تواند جلوی هر گونه تجاوز را بگیرد».

رهبر انصارالله در ادامه گفت که آمریکا افزون بر سیطره نظامی، به دنبال کنترل امنیتی یمن آن هم با سیطره بر دستگاه‌های امنیتی و ایجاد سرویس امنیت ملی تحت فرمان مستقیم خود در یمن بود.

سید عبدالملک بدرالدین الحوثی تأکید کرد: «آمریکایی‌ها سازمان القاعده را در یمن مستقر کردند و آنها را در استان‌های مختلف یمن و حتی در اطراف سفارت خود پخش کردند و برای آنها در استان‌های مختلف یمن پایگاه احداث کردند».

وی همچنین با اشاره به اینکه آمریکایی‌‌ها در امور سیاسی یمن نیز مداخله می‌کردند، گفت که آنها «با گروه‌های سیاسی مختلف در یمن روابط ایجاد کردند تا این گروه‌ها با هر آن که به آمریکا نزدیک می‌شود، رقابت کنند».

رهبر انصارالله در ادامه همچنین تأکید کرد که آمریکایی‌ها در موضوع آموزش یمن نیز مداخله کردند و با هدف کنترل فرهنگی، فکری آن را تحت کنترل خود درآوردند.

سید عبدالملک بدرالدین الحوثی در این خصوص گفت که آمریکایی‌ها سعی بر کنترل برنامه‌های تحصیلی یمن داشتند تا آنگونه که می‌خواهند در این برنامه‌ها تغییرات اعمال کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها تلاش کردند گفتمان دینی و مساجد را تحت کنترل خود درآورند، گفت: «کار آمریکایی‌ها به مبارزه با قرآن، حذف متونی از آن در کتب درسی رسید به ویژه آیات مربوط به جهاد و دشمنان امت؛ آیانی که باعث تقویت روحیه عزت و استقلال بودند».

رهبر انصارالله یمن همچنین در بخش دیگری از اظهاراتش اشاره کرد که آمریکا برای تحت کنترل درآوردن دستگاه قضایی و رسانه‌های یمنی تلاش کرد تا اینگونه اقدامات خرابکارانه خود را به نفع یمن نشان دهد.

سید عبدالملک بدرالدین الحوثی در ادامه گفت که آمریکا حتی سعی بر آن داشت در نظام اقتصادی یمن اخلال ایجاد کند و آن را آنطور که می‌خواهد مطابق با سیاست‌های اقتصادی خود شکل دهد.

وی با بیان اینکه آمریکا سعی داشت منابع نفتی و گازی یمن را نیز تحت کنترل خود درآورد، گفت که شرکت‌های آمریکایی و غربی در زمانی که مردم یمن از مشکلات اقتصادی رنج می‌بردند، با عنوان سرمایه‌گذار از منابع یمن بهره برداری می‌کردند. 

رهبر انصارالله همچنین با تأکید بر اینکه آمریکا در میان مردم یمن شراب‌خواری و مصرف مواد مخدر را رواج داد تا آنها را افرادی بی‌ارزش تبدیل کند، تصریح کرد که آمریکایی‌ها با توزیع مواد غذایی و بهداشتی آلوده سعی بر شیوع بیماری‌هایی چون ایدز، سرطان و... در یمن داشته‌اند.

سید عبدالملک بدر الدین الحوثی در ادامه اظهارات خود  همچنین با تأکید بر اینکه واشنگتن در خدمت به رژیم صهیونیستی گام برداشته است، گفت که آمریکا سعی داشته تا برای عادی سازی ‌روابط با «اسرائیل» در یمن یک مسیر ایجاد کند.

درگیری‌ها در استان مأرب

رهبر انصارالله یمن در بخش دیگری از سخنان خود همچنین به پیشروی‌های ارتش یمن در استان مأرب اشاره کرد و ضمن تأکید بر مقابله با ائتلاف سعودی، گفت: «زمانی که پیروزی میدانی کسب می‌کنیم، آمریکایی‌ها ابراز نگرانی می‌کنند و خواستار متوقف کردن پیشروی‌ها می‌شوند. فرستاده آمریکا نیز ابراز نگرانی می‌کند. او تنها در این موارد نگران می‌شود».

وی ادامه داد: «سازمان ملل، آمریکایی‌ها، اروپایی‌ها، کشورهای [حاشیه] خلیج [فارس] تنها زمانی که مردم ما با بمب‌های آمریکایی‌، پرنده‌های [نظامی] انگلیسی و تسلیحات اروپایی کشته می‌شوند ابراز نگرانی نمی‌کنند».

سید عبدالملک بدرالدین الحوثی در بخش پایانی از اظهارات خود ضمن تأکید بر آرمان فلسطین و تقابل با رژیم صهیونیستی، عادی‌سازی روابط کشورهای عربی با دشمن صهیونیستی را محکوم کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول