اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

تصویب بودجه شهرداری زنجان/شهرداری زنجان امسال فقط بدهی داد

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به اینکه یک ماه پیش بودجه پیشنهادی به شورا ارائه شد، گفت: بودجه ۵۴۸ میلیارد تومانی سال جاری، بعد از بررسی شورا به ۸۲۹ میلیارد تومان افزایش یافت.

تصویب بودجه شهرداری زنجان/شهرداری زنجان امسال فقط بدهی داد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، عباس راشاد در جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنجان اظهار کرد: نزدیک یک ماه است که بودجه شهرداری زنجان بررسی شده است و این لایحه افزایش 48 درصدی را نسبت به سال جاری داشته است.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به اینکه یک ماه پیش بودجه پیشنهادی به شورا ارائه شد، اضافه کرد: بودجه ۵۴۸ میلیارد تومانی سال جاری، بعد از بررسی شورا به ۸۲۹ میلیارد تومان افزایش یافت.

وی درباره عدم موافقت شهردار با افزایش فعلی در لایحه پیشنهادی ۱۴۰۰ گفت: در صورت صحت این موضوع، شورا ناگزیر است ضمن رد بودجه اعلامی، ارائه یک دوازدهم بودجه را به شهرداری ارسال کند.

راشاد افزود: در بودجه پیشنهادی شهرداری هزینه‌های جاری ۳۸۹ میلیارد و۳۲۰ میلیون و 62 هزار و ۸۰۰ تومان و بخش عمرانی ۴۰۸ میلیارد و ۶۹۰ میلیون و ۸۰۴ هزار و ۴۰۰ تومان در نظر گرفته شده است.

راشاد با اشاره به اینکه طبق قانون شورای شهر لایحه بودجه پیشنهادی شهرداری را  5 تا ۱۰ درصد می‌تواند تغییر دهد، گفت: ولی در بودجه پیشنهادی شهردار، شاهد افزایش 30 تا 40 میلیارد تومانی هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان گفت: در برخی از کدهای درآمدی تقریباً ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان افزایش داشته‌ایم که عمده منبع تامین این افزایش از بخش جرائم کمسیون ماده ۱۰۰ است.

وی با اشاره به اینکه بودجه پیشنهادی به شورای شهر زنجان، بالاتر از 4 درصد نیز بودجه پیشنهادی افزایش یافت و به 829 میلیارد تومان رسید، گفت: امیدواریم در سال آتی شاهد تحقق بودجه باشیم.

راشاد با بیان اینکه انتخاب شهردار و بررسی بودجه وظیفه شوراست، گفت: الان ردیف‌های درآمدی هستند که شهردار آن را پیش‌بینی نکرده است و اما شما می‌گویید شهردار بقیه را می‌تواند اجرایی کند،  اما همان که شورا اضافه کرده را نمی‌تواند اجرایی کند.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان نیز در این جلسه با بیان اینکه  در بودجه 1400 محاسن و معایبی وجود داشت، ادامه داد: تجهیزات آتش نشانی نیاز به تکمیل دارد و در بودجه هم ضروریات آتش‌نشانی و نردبان ۵۶ متری که سال‌های قبل بی توجهی شد، در اولویت قرار گیرد.

منصور مرادلو خواستار توجه به بودجه فرهنگی شد و گفت: این حوزه سال گذشته با کمبودهایی مواجه بود، در حالی که باید در سال جاری توجه بیشتری به این موضوع شود.

وی ادامه داد: بحث فرهنگی جوانان گردشگری حجاب و عفاف و گردشگری و پارک‌ها نیز از دیگر موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان همچنین بر لزوم توجه به تجهیزات آتش‌نشانی اشاره کرد و گفت: یکی از موضوعاتی که با ایمنی شهر مرتبط است، همین بحث آتش‌نشانی است که باید به آن توجه شود، چرا که امروز زنجان نردبان 56 متری ندارد.

مرادلو با اشاره به اینکه در سال جاری چیز خاصی در بودجه شهرداری زنجان مشاهده نشد، اضافه کرد: امسال شهرداری بیشتر به پرداخت بدهی توجه کرد.

در ادامه نیز یگانه شهردار زنجان با بیان اینکه اختصاص منابع محدود به مصارف و مخارج نامعقول است، گفت: افزایش قیمت‌ها انجام پروژه‌های عمرانی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

حبیب یگانه گفت: اگر بخواهیم سطح خدمات را در شهر حفظ کنیم نیاز به همسازن سازی بودجه با نرخ تورم کشور را داریم.

وی با بیان اینکه رویکرد شهرداری بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام و توجه به پروژه‌های شاخص است، ادامه داد: بودجه اولیه پیشنهادی شهرداری زنجان در مبلغ یک هزار و ۲۰۰میلیارد تومان بودجه بسته شد ولی به دلیل محدودیت منابع به ۷۹۰میلیارد تومان کاهش یافت.

عضو دیگر شورای اسلامی شهر زنجان نیز در این جلسه پیشنهاد شهرداری و لایحه بودجه با حضور کارشناسان بررسی و کدهای هزینه و درآمد بررسی می‌شود.

رحمان احمدی گفت: ما در تصویب بودجه دو پیشنهاد داشتیم که تعرفه ماده 100 را مصوب کنیم و ببینیم آیا با این مصوبه این درآمد محقق خواهد شد یا خیر.

به گزارش فارس،  اعضای شورا بعد از بحث و بررسی به افزایش ۴۰درصدی بودجه پیشنهادی ۱۴۰۰ شهرداری رای دادند و بالاخره بعد از یک ماه بودجه ۱۴۰۰ با رای هشت نفر از اعضای شورا تصویب شد.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول