اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

خانه هر شهید، یک سنگر انقلاب است

نماینده ولی فقیه در استان زنجان بر تداوم یادواره شهیدان تاکید کرد و گفت: خانواده شهدا پاسداران اصلی انقلاب اسلامی هستند و هر خانه شهید یک سنگر انقلاب است.

خانه هر شهید، یک سنگر انقلاب است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌الله شیخ علی خاتمی در جمع خادمین شهدا ضمن تبریک مبعث رسول اکرم(ص) و گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی(ره)، شهدای دفاع مقدس، مدافع حرم و شهید سلیمانی عزیز، به بیاناتی درباره حماسه عاشورا اشاره کرد و اظهار کرد: خون سیدالشهدا و ۷۲ تن از یارانش در کربلا اسلام را بیمه کرد.

وی با بیان اینکه امروز همه ما وامدار شهدای کربلا و پیام‌رسان شهدای کربلا هستیم، خاطرنشان کرد: جنگ تحمیلی هشت سال بود که حداقل باید 800 سال انقلاب شکوهمند اسلامی ایران را بیمه کند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه در اسفندماه شهدای گرانقدر زیادی را از دست دادیم، تصریح کرد: شهادت دو چهره دارد که یک چهره آن خون است که شهید انجام می‌دهد و اگر این خون موج ایجاد کند، می‌تواند گره‌گشا و جریان‌ساز باشد.

وی خطاب به کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با بیان اینکه خدمت به جامعه ایثارگری توفیق بزرگی است، ابراز امیدواری کرد: خداوند متعال هیچگاه راه ما را از شهدا جدا نکند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: این انقلاب به سادگی به دست نیامده است، برای این انقلاب خون‌های زیادی ریخته شده و امروز همه باید برای اقتدار این کشور تلاش کنند.

وی بر تداوم یادواره شهیدان تاکید کرد و افزود: خانواده شهدا پاسداران اصلی انقلاب اسلامی هستند و هر خانه شهید یک سنگر انقلاب است. 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان ابراز کرد: باید یاد و خاطره شهیدان برای همیشه زنده بماند و نباید فرهنگ ایثار و شهادت در کشور فراموش شود. 

خاتمی تصریح کرد: نسل امروز جنگ و انقلاب را ندیده اند بنابراین باید دستاوردهای انقلاب برای جوانان به خوبی تبیین  و تشریح شود.

زنجان 40 بانوی شهیده و 72 جانباز تقدیم نظام کرده است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان نیز در این دیدار به ارائه گزارشی از اقدامات این بنیاد به مناسبت روز شهدا در استان پرداخت.

علی کاظمی با اشاره به برنامه‌های تقویمی بنیاد شهید به مناسبت روز شهید، گفت: شروع برنامه‌های روز شهید هر سال از دهه مبارک فجر با تکریم خانواده معظم شهدا آغاز می‌شود که هدف از اجرای این برنامه‌ها گرامیداشت روز شهید و تکریم از خانواده این عزیزان است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان در ادامه به کنگره ملی لشکر فرشتگان تاریخ‌ساز یادواره 17 هزار بانوی شهیده استان، اشاره کرد و افزود: این برنامه از سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س) کلید خورد و با تجلیل از خانواده معظم بانوان شهیده استان به پایان رسید.

وی با اشاره به آمار شهدای زن استان زنجان، تصریح کرد: استان زنجان 40 بانوی شهیده و 72 جانباز تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است.

کاظمی با بیان اینکه تحقق قانون جامعه ایثارگری در استان به درصد بالایی رسیده، ادامه داد: امیدواریم در آینده نزدیک اشتغال فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد نیز محقق شود.

وی همچنین از آغاز تزریق واکسن کرونا برای جانبازان بالای 70 درصد در زنجان همزمان با روز شهید خبر داد و اضافه کرد: احصای جامعه ایثارگری بالای ۶۰ سال، پایش سلامت، ویزیت در منزل نیز از جمله اقدامت این بنیاد در شرایط شیوع ویروس کرونا است.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول