اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

آموزش طلاب برای پرورش مبلغان دین در کردستان انجام می‌گیرد

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: آموزش طلبه برای پرورش مبلغان دین در شهرستان‌های مریوان، سقز و سنندج در سال جدید مورد توجه است.

آموزش طلاب برای پرورش مبلغان دین در کردستان انجام می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی عصر امروز در دیدار با رئیس سازمان زندان‌ها در سنندج اظهار کرد: پیامبر مکرم اسلام برای هدایت مردم اهانت زیادی را تحمل می‌کردند و در دیدار با مردم طائف مورد ضرب و شتم و اهانت‌های شدیدی قرار گرفتند اما به هدایت مردم همچنان ادامه داد و مردم نیز به ایشان ایمان می‌آوردند.

وی با بیان اینکه برخورد پیامبر(ص) در برخورد با دیگران انسان‌سازی بود، خاطرنشان کرد: امروز باید راه و روش پیامبر مکرم اسلام را در برخورد با دیگران به کار برد.

وی دوست داشتن را نیز از دیگر مولفه‌های هدایت مردم توسط پیامبر(ص) دانست و گفت: پیامبر با دوست داشتن بندگان رفتارهای نادرست آنها نسبت به خود را تحمل می‌کرد و امروز نیز زندانبانان باید با الگوگیری از این رفتارهای پیامبر اسلام و دوست داشتن زندانیان به اصلاح رفتار آنها کمک کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اعلام کرد: اگر بناست که مبلغی در زندانها مستقر و سامان یابند باید شرایط قومی و مذهبی استان کردستان نیز مدنظر قرار گیرد و از ظرفیت ماموستاها برای اصلاح رفتار زندانیان و انجام کارهای فرهنگی اثرگذار استفاده شود.

حجت‌الاسلام پورذهبی اعلام کرد: از سال جدید تلاش خواهد شد در شهرستان‌های مریوان، سقز و سنندج طلبه‌هایی جذب و آموزش داده شوند تا بتوانند مبلغان خوبی برای تبلیغ دین مبین اسلام باشند.

وی با اعلام اینکه استان کردستان 54 هزار شهید انصار و 18 هزار شهید مهاجر را تقدیم انقلاب کرد، یادآور شد: وجود این تعداد شهید ظرفیت بالایی برای استان فرهنگی کردستان و انجام کارهای فرهنگی به شمار می‌رود.

وی با اعلام آمادگی دفتر برای تربیت مبلغ و ساماندهی در زندانها اضافه کرد: زندانیان بی‌شک جزو شهروندان این استان هستند و باید برای اصلاح رفتار آنها و بازگشت به جامعه تلاش شود.

انتهای پیام/2330/72/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول