اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

تشریح اهم فعالیت‌های کارگروه شورای فرهنگ عمومی در چهارمحال و بختیاری

مسئولان کارگروه‌های شورای فرهنگ عمومی با حضور در آخرین جلسه شورای فرهنگ عمومی در چهارمحال و بختیاری به ارائه اهم فعالیت‌های یک ساله خود پرداختند.

تشریح اهم فعالیت‌های کارگروه شورای فرهنگ عمومی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد عصر امروز جلسه شورای فرهنگ عمومی در دفتر امام جمعه شهرکرد با حضور نماینده کارگروه‌های فرهنگی برگزار شد و نمایندگان به ارائه گزارش از عملکرد خود در این یک سال پرداختند.

تغییر در سبک زندگی معضل جامعه امروزی

در این جلسه حجت الاسلام مهدی طاهری با تقدیر از افرادی که در منطقه سی‌سخت برای کمک به زلزله‌زدگان تلاش کردند گفت: متاسفانه شاهد تغییر بسیاری در سبک زندگی هستیم که به علت تغییر باورها یا جابه‌جایی ارزش‌ها بوده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری و مسئول کارگروه سبک زندگی ادامه داد: بعضی از اقشار تاثیرپذیری بیرونی بالا و همچنین تاثیرگزاری درونی بالایی دارند که کارگزاران نظام یکی از این اقشار تاثیر گذار هستند.

طاهری پیشنهاد داد: یک سال بر حوزه زندگی کارگزاران نظام تمرکز کنیم و با اجرای برنامه‌هایی برای کارمندان، خانواده کارمندان و مدیران ارشد بتوانیم زندگی کارآمد و سبک زندگی موثر و اصولی، سواد رسانه، روش‌های تربیت فرزند و آسیب‌های موجود را به آن‌ها آموزش دهیم.

وی با اشاره به اینکه اعضای خانواده‌ها روزانه حداقل ۲ ساعت در فضای مجازی حضور دارند خاطرنشان کرد: جلسات آموزشی برای روحانیون برگزار شد و نظام مسائل کودک و بانوان از منظومه انقلاب اسلامی استخراج شد تا مورد استفاده هر قشر قرار گیرد.

حجت‌الله شیروانی در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه جامعه هنری در زمان کرونا بسیار آسیب دید گفت: فعالیت‌های هنری بسیار آسیب دیدند و لازم است که با تامین اعتبارات لازم از هنرمندان استان حمایت کنیم تا این محرومیت موجود را تا جایی که امکان دارد به حداقل برسانیم.

حمایت از هنرمندان در استان ضعیف است

رئیس حوزه هنری شهرکرد و مسئول کارگروه هنر با بیان اینکه استان ما در بخشی از رشته‌های هنری و ادبی سرآمد است خاطرنشان‌کرد: عدم بهره‌گیری از توان هنرمندان استان ضعف بزرگی است که باید با اتصال هنر به سیاست‌های استان این ضعف برطرف شود.

شیروانی ادامه داد: کتاب‌های خوبی در این یک سال در استان به چاپ رسید و شعر جوان و رمان نوجوان در سطح کشور خوش درخشیدند و دو فیلم بلند نیز به جشنواره فیلم فجر راه پیدا کردند و استفاده از ظرفیت این جوانان در شورای فرهنگ عمومی حائز اهمیت بسیار است.

۱۰ شهر و ۱۷ روستای بالای ۲ هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت در استان فاقد کتابخانه هستند.

وی با اشاره به اهمیت محتواسازی افزود: در فضاسازی و تولید آثار فاخر از تاریخچه استان هنرمندان تاثیر بسیاری دارند و بهتر است به جای تهیه هدایای مختلف برای مهمانان کشوری از آثار هنرمندان استان استفاده شود تا هم از این افراد حمایت شود و هم معرف استان باشد.

در ادامه فرهاد خلیل‌مقدم گفت: کارگروه کتاب و کتابخوانی برای فرهنگ‌سازی، گسترش کتابخانه‌ها و اجرایی‌سازی نظارت و پایش را با جدیت پیگیری کرده اما هنوز ۱۰ شهر و ۱۷ روستای بالای ۲ هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت در استان فاقد کتابخانه هستند.

استقرار کانکس کتاب در مناطق کم‌برخوردار و عشایری

مدیر نهاد کتابخانه‌های عمومی استان خاطرنشان‌کرد: در سال جاری طرح پیشخوان کتابخانه را در مناطق کم‌برخوردار، آسیب پذیر و عشایری داشتیم که با استقرار کانکس کتاب در این مناطق مطالعه کتاب و فرهنگ‌سازی را داشتیم و ایجاد اولین نمایشگاه مجازی کتاب نیز در دستور کار قرار گرفته‌است.

در این جلسه سرهنگ مهران مرادی گفت: دشمن امروز به دنبال ایجاد جنگ روانی، جنگ اقتصادی و مقابله با پیشرفت و اقتدار علمی کشور ماست که ما در کارگروه جنگ نرم با تشکیل تیم اندیشه‌ورز در تلاش هستیم با این موارد مقابله کنیم.

جانشین فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم(ع) افزود: با همکاری ادارات موضوع عفاف و حجاب را پیگیری کردیم تا با بررسی راهکارهایی برای بدحجابی و بی‌حجابی موانع را برطرف کنیم و این موارد را در قالب سند راهبردی و عملیاتی به نهادها و اداره‌ها دهیم.

مرادی آموزش و پرورش را نهاد مهمی در حوزه عفاف و حجاب دانست و بیان‌کرد: آموزش و پرورش جامعه هدف بالایی دارد که دانش‌آموزان نیز تاثیرپذیری بالایی دارند و می‌توان موضوع حجاب را در بین این افراد فرهنگ‌سازی کرد.

سید محمد موسوی نیز در ادامه این جلسه گفت: مراجعات افراد به مراکز مشاوره و شوراهای سازش در ایام بیماری کرونا کاهش پیدا کرده اما از ۶ هزار و ۸۰۰ نفری که در دوره‌های این بخش شرکت کردند ۹۷ درصد دیگر به پلیس فتا مراجعه نکردند و مشکل آن‌ها حل شد که این مورد می‌تواند امیدوارکننده باشد.

آسیب‌ها در تلگرام رو به افزایش است

معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری هشدار داد: نهادها و ادارات در تبادل محتوا موفق نیستند و محتوای تولید شده به دست افراد جامعه نمی‌رسد و متاسفانه با خروج از تلگرام بستر فعالیت را به دست کانال‌هایی با تولید محتوای غلط داده‌ایم هر چند اپلیکیشن‌های داخلی از آرمان‌های ما به حساب می‌آیند اما با نبود محتوای مناسب در تلگرام آسیب‌رسانی افزایش یافته است.

حجت الاسلام محمد علی نکونام پس از شنیدن سخنان هر کارگروه ضمن تشکر از همه‌ی فعالان در عرصه فرهنگ گفت: تلاش کنید هر کارگروه را در سال بعد عملیاتی کنید لذا فقط صحبت کردن در این جمع کافی نیست و باید کاربردی و فعال شوند و جامعه را درگیر کنند.

در سال آینده هیچ برنامه‌ فرهنگی به بهانه کرونا تعطیل نشود

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان‌کرد: در سال آینده اجازه ندهیم فعالیت هیچ کارگروهی به بهانه کرونا تعطیل شود و تلاش کنیم موانع از سر راه کنار رود و در این مسیر مهم نیست مسئولیت فعالیت‌ها با کیست بلکه مهم این است که کار مفید صورت بگیرد و برای مردم بهره داشته باشد.

انتهای پیام/68035

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول