اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

قالیباف: ما اهل گفت‌وگو و صلح هستیم اما در مقابل زورگویی دشمنان محکم خواهیم ایستاد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما حتما اهل گفت‌وگو و صلح هستیم اما در مقابل زورگویی دشمنان محکم خواهیم ایستاد.

قالیباف: ما اهل گفت‌وگو و صلح هستیم اما در مقابل زورگویی دشمنان محکم خواهیم ایستاد

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی امروز (چهارشنبه 20 اسفند ماه) ‌در اختتامیه سی و هفتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم اظهار داشت: ما حتماً اهل گفت‌وگو و صلح هستیم و این از سنت‌های الهی است و قطعا حرف منطقی خود را زده و می‌زنیم، اما در مقابل زورگویی دشمنان محکم می‌ایستیم.

وی ادامه داد: قدرت ما در خدامحوری و مردم‌باوری است و این دو رکن برخاسته از مکتب قرآن و اهل بیت(ع) است و ما را قدرتمندتر کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که قرآن کریم می‌فرماید:‌ بدون رنج، زحمت و تلاش به کسی موفقیت و پیروزی نمی‌دهد، گفت: این زبان حال رزمندگان دفاع مقدس همچون شهیدان سلیمانی، همت، باکری و کاظمی است و اینها تربیت شده مکتب قرآن و اهل بیت(ع) هستند.

قالیباف خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی همیشه می‌گفت اگر بخواهیم در این کره خاکی قطعه‌ای از بهشت را نشان دهیم باید به خاکریزها و میدان‌های جنگ اشاره کنیم؛ چراکه فرهنگ قرآنی و اهل بیت(ع) به معنای تمام در آنجا حاکم بود.

وی یادآور شد: زمانی که ما قطعنامه 598 را پذیرفتیم، دشمن باز جنگ را ادامه داد، اما رزمندگان اسلام به همان محکمی که در ابتدای جنگ می‌جنگیدند، بعد از قطعنامه 598 نیز جنگیدند و آن چیزی که در دنیای مادی مبنای جنگیدن بود را کنار گذاشتند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در دانشکده‌ها و علوم نظامی همواره تأکید شده که اگر می‌خواهی به دشمن حمله کنی باید سه برابر او نیرو داشته باشی، اما هیچ وقت در تاریخ جنگ چنین شرایطی برای ما فراهم نشد،  چون بر سنت الهی باور داشتیم و معتقد بودیم باید در مقابل ظلم متجاوز و مستکبر بایستیم.

قالیباف با تأکید بر این که بعد از 1400 سال دوباره شاهد احیای عزت مسلمین هستیم، گفت: همواره این تهمت را می‌زدند که آنهایی که در 8 سال دفاع مقدس جنگیدند برای دهه‌ 60 و اوایل انقلاب بودند و امروز دیگر کسی نمی‌جنگد، اما دیدید در شرایط سخت‌تر از دفاع مقدس، همین جوانان ما مظلوم‌تر و غریب‌تر در دنیای پر زرق و برق‌تر از دوره دفاع مقدس‌ عزت آفریدند و هژمونی آمریکا را در منطقه فرو ریختند و شکستند.

وی گفت: رژیم صهیونیستی آرزو داشت که در نزدیکی مرزهای ما بوده و بر ما فشار وارد کند، اما امت اسلامی در جولان مثل عقاب بر بالای سر آنها پرواز کردند و این دستاورد ایمان به سنت‌های الهی و ایمان به قدرت مردم است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تأکید بر اجرای سنت‌های الهی در همه حوزه‌ها به ویژه حوزه اقتصادی گفت: اگر جامعه آلوده به ربا شود، اسم‌مان هرچه باشد در جنگ با خدا هستیم و محکوم به شکست خواهیم بود.

قالیباف با اشاره به مقوله مواسات که چندی پیش مجددا توسط مقام معظم رهبری بر آن تأکید شد گفت: مواسات برخاسته از فرهنگ قرآنی است و ما باید بر اساس این فرهنگ در زمان سختی آنچه که نیاز خودمان است را به دست آورده و به برادر و خواهر دینی خود به قرض‌الحسنه تقدیم کنیم. اگر این گونه باشد خداوند چندین برابر آن را به ما باز خواهد گرداند.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌  

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول